12 ноября праздник православный именины

Именины 12 ноября
по православному календарю

Часто выбор имени по святцам осложняется неблагозвучным сочетанием имени и отчества или отсутствием вариантов женских имен для конкретного дня.
В этом случае, не будет ошибкой назвать мальчика или девочку, рожденных 12 ноября, именем святого, поминаемого в ближайшие после рождения ребенка дни.

12 ноября праздник православный имениныМужские именины 12 ноября

Значение имени: Имя Зиновий древнегреческого происхождения, буквальный перевод: Зевсова сила.

Обладают терпеливым, спокойным, очень добрым характером. Они покладисты, любят животных, хорошо учатся в.

Значение имени: Приумножение

Значение имени: Родившийся в Июле

Значение имени: Александр — человек дела. Трезвомыслящий, слегка ироничный, легкий в общении с людьми, добрый и сердечный. По темпераменту чаще всего — сангвиник. Отличный спортсмен, более всего Александр.

Значение имени: Герман — «единородный германец» (лат.)

Здоровье с детства не очень крепкое. Нервная система, желудок, легкие, сердце — все требует внимания. Однако мальчик часто пользуется своими.

Значение имени: Леонид — в переводе с греческого подобный льву.

Легкость, оптимизм и основательность достигли в энергетике имени такого равновесия, что сегодня, пожалуй, это одно из наиболее, благоприятных.

Значение имени: Макар, от Макарий – счастливый

Значение имени: Происхождение имени Максим — величайший (латинское).

Именины: 26 января — Преподобный Максим, подвизался на Афоне в XIII веке. Приняв на себя подвиг юродства, он переходил с места на место.

Значение имени: Себялюбив, по-настоящему Марка интересуют только личные дела. Подвержен перепадам настроения. С окружающими не церемонится; впрочем, это — завуалировано. Он обаятелен, улыбчив, контактен.

Значение имени: Матвей – от др. евр. Матфей и Матфин.

Производные: Матвейка, Матя, Матюха, Матюша, Матяха, Матяша, Мотя.

Именины: 13 июля, 22 августа, 18 октября, 29 ноября.

Святой покровитель: Петр

Значение имени: 1. Личность. Мужчины сердца.

4. Вибрация. 114 000 колеб./с.

6. Основные черты. Интуиция — активность —.

Значение имени: Древееврейского происхождения, означает: услышанный Богом в молитве.

Семены вырастают похожими на своих матерей внешне и, наследуя внешность, часто наследуют и основные черты женского.

Значение имени: Происходит от древнегреческого «стефанос» — венок.

Маленький Степан не драчлив, хотя шалун и непоседа, любят придумывать разные игры.

С ним легко и весело, но только не нянечкам и.

Источник

12 ноября праздник православный именины

12 ноября, день памяти моей святой, царицы Елены Сербской.
Со дерзновением Владыку всех моли мир вселенней даровати и сыновом словенским спастися.
С Праздником!

12 ноября праздник православный именины
Родилась во второй четверти XIII века. Происходила из знатной французской семьи, более конкретные данные о ее семействе отсутствуют.

Получила хорошее образование, владела несколькими языками. Между 1250 и 1255 гг. была выдана замуж в Сербию за Стефана Уроша I, родила 5 детей: Драгутина и Милутина, Стефана и 2 дочерей.

На протяжении большей части жизни сохраняла приверженность Римско-католической церкви, была сторонницей церковной унии, к которой склоняла не только мужа и сыновей, но и своего свата (тестя Милутина) болгарского царя Георгия I Тертера. Состояла в переписке с Римскими папами, в 1303 г. передала свои владения под опеку Папского престола. Основала францисканские монастыри близ Бара и Котора, давала (вместе с сыновьями) пожалования некоторым бенедиктинским монастырям.

Около 1291 года принимала участие в реорганизации епископий в составе Барского католического диоцеза.

Вложила православные иконы в собор св. ап. Петра в Риме и храм св. Николая, еп. Мирликийского, в Бари.

Поддерживала тесные связи с католическим патрициатом городов в Далмации.

Совместно с мужем дала жалованную грамоту барскому семейству Жаретичей, неск. представителей которого были местными католич. архиепископами. Позднее вместе с сыном Милутином пожаловала г. Котору близлежащую жупу Грбаль. Правителем ее канцелярии и посланником при папском дворе был католический архидиак. Петр Жаретич из Бара.

В то же время королева покровительствовала Православной Церкви и находилась в добрых отношениях с предстоятелями Сербской Церкви архиеп. св. Иоанникием I и особенно с Даниилом II (в бытность последнего монахом и епископом). Согласно Житию, она переписывалась с отшельниками на Афоне, на Синае, в Иерусалиме и в Раифе.

Получив власть в 1276 году, старший сын Елены король Драгутин выделил ей обширный удел, включавший Зету, Требине, земли от Дубровника до Скадара.

После смерти в 1279 г. архиеп. Иоанникия Елена участвовала в перенесении его мощей в монастырь Сопочани.

Около 1284 г. (?) приняла монашеский постриг с именем Елисавета в церкви св. Николая в Скадаре.

В 1309 г. младший сын Елены король Милутин отобрал у матери удел в Приморье и взамен дал земли в материковой части страны. Новый двор Елены располагался в Брняке, на р. Ибар. Согласно житию, здесь активно велась переписка книг, была создана школа-приют для девочек из бедных семей и сирот, которых королева снабжала богатым приданым.

Скончалась 8 февраля 1314 года в Брняке (Косово). Была погребена в Градацком монастыре, заупокойную службу по ней совершил архиеп. Савва III при участии еп. Баньского Даниила (впосл. архиепископ Печский и биограф св. Елены) и Рашского Павла, на отпевании присутствовали кор. Милутин, посланцы Драгутина и многочисленные воспитанницы основанного ею приюта.

Источник

12 ноября

Чтения Священного Писания

Богослужения

Акафисты

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В пятницу, св. Кресту

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

Священномученику Зиновию Егейскому и сестре его, мученице Зиновии

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости,/ тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, / спаси души наши.

И́стины свиде́тели и благоче́стия пропове́дники,/ дво́ицу досто́йно почти́м в Богодухнове́нных пе́снех,/ Зино́вия вку́пе с му́дрою Зинови́ею,/ ку́пно жи́вшия и отше́дшия// и муче́нием прии́мшия вене́ц нетле́нный.

Перевод: Истины свидетелей и благочестия проповедников, почтим двоих Богодухновенными молитвенными песнопениями, Зиновия вместе с мудрой Зиновией, живших вместе и упокоившихся, получив в мученичестве нетленные венцы.

Священноисповеднику Агафангелу (Преображенскому), митрополиту Ярославскому

По вся́ дни́ умерщвля́ем бы́л еси́ Бо́га ра́ди,/ святи́телю и испове́дниче Христо́в Агафа́нгеле,/ во вре́мя безбо́жных гоне́ний лю́тых/ попече́ние о Це́ркви Ру́сской от Патриа́рха Ти́хона прия́в,/ кова́рные ко́зни слу́г диа́вола разори́л еси́/ и кора́бль церко́вный му́дре упра́вил еси́/ си́лою возлюби́вшаго тя́ Го́спода,// Его́ же моли́ дарова́ти на́м ми́р и ве́лию ми́лость.

Перевод: Каждый день был перед лицом смерти (1Кор.15:31) Бога ради, святитель и исповедник Христов Агафангел, во время жестоких гонений безбожников приняв попечение о Церкви Русской от патриарха Тихона, коварные козни слуг диавола разрушил ты и кораблем церковным мудро управлял ты силой возлюбившего тебя Господа, Его же моли даровать нам мир и великую милость.

От младе́нческих ле́т Бо́гом избра́нный,/ на служе́ние Святе́й Це́ркви при́зван бы́л еси́,/ о́вцы слове́сныя ста́да Христо́ва до́бре упа́сл еси́,/ за ве́ру Правосла́вную гоне́ние претерпе́л еси́./ Испове́дниче святи́телю Агафа́нгеле,/ моли́ о на́с Бо́га, до конца́ в ве́ре и́стинней пребыва́ти,// па́стырю на́ш до́брый.

Перевод: С младенческих лет Богом избранный, ты был призван на служение Святой Церки, овец духовных стада Христова прекрасно упас, за веру Православную гонение претерпел ты. Исповедник святитель Агафангел, моли о нас Бога до конца в вере истинной пребывать, пастырь наш добрый (Ин.10:11).

Земли́ Яросла́вския небе́сный покрови́телю,/ Це́ркве Ру́сския красото́ и сла́во,/ святи́телю Агафа́нгеле богому́дре,/ Правосла́вныя ве́ры учи́телю,/ святы́х ея́ догма́тов храни́телю,/ о па́стве росси́йстей усе́рдный попечи́телю./ Предста́ни в по́мощь на́м, пра́зднующим святу́ю па́мять твою́,/ моли́ ми́лостиваго Бо́га// Це́рковь Христо́ву в ми́ре соблюсти́ и спасти́ души́ на́ша.

Перевод: Земли Ярославской небесный покровитель, Церкви русской красота и слава, святитель Агафангел Богомудрый, Православной веры учитель, святых догматов ее хранитель, паствы российской усердный защитник. Приди на помощь к нам, празднующим святую память твою, моли милостивого Бога Церковь Христову в мире сохранить и спасти души наши.

Сто́лпе непоколеби́мый ве́ры Правосла́вныя,/ святи́телю Агафа́нгеле богому́дре,/ у́зы темни́чныя, тесноты́ и ско́рби претерпе́вый,/ от искуше́ний тя́жких па́ству охрани́л еси́,/ ми́р церко́вный соблю́л еси́.// И ны́не защити́ Це́рковь Ру́сскую от нападе́ний вра́жиих.

Перевод: Столп непоколебимый веры Православной, святитель Агафангел Богомудрый, тюремные узы, невзгоды и скорби претерпевший, от тяжелых искушений паству уберег ты, мир церковный сохранил. И сейчас защити Церковь Русскую от нападений вражеских.

Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

От суеты́ жите́йския возни́кше и ума́ своего́ по́мыслы во еди́но собра́вше, ко Твое́й, Богоро́дице, ико́не о́чи душ и телес на́ших воздвиза́ем, и Тебе́ взыва́ем си́це: не оста́ви, Пречи́стая, нас немощны́х во гресе́х на́ших растле́тися, не попусти́ зло́му де́мону ду́ши на́ша от Сы́на Твоего́ в де́бри страсте́й отгна́ти, но помози́ нам Того́ за́поведи при́сно па́мятовати, да ниже́ блу́дным возбеше́нием себе́ предае́м, ниже́ друг друга зло́бою угрыза́ем, но я́коже днесь, святы́ни Твое́й предстоя́ще, о исправле́нии жития́ на́шего ре́вностию распаля́емся, та́ко и от хра́ма Твоего́ в до́мы своя́ отше́дше, сие́ до́брое наме́рение сохрани́ти потщи́мся. По сих же и теле́сныя на́ша ну́жды утоли́, и го́рести Твое́ю моли́твою исцели́, Всепе́тая. Ве́мы, я́ко подоба́ше нам па́че вся сия́ благоду́шне претерпева́ти и то́чию о терпе́нии в ско́рбех Го́спода проси́ти: но поне́же изнемога́ют в печа́лех ду́шы на́ша и по́мыслы уны́ния на́шу коле́блют ве́ру, сего́ ра́ди в сокруше́нии серде́ц к Тебе́ си́це взыва́ем: я́коже безчи́сленныя боля́щыя страда́льцы исцели́ла еси́ и скорбя́щыя уте́шила еси́, та́ко и нас пред чудотво́рною Твое́ю ико́ною припа́дающих и в ско́рби Тебе́ моля́щихся услы́ши, и всех проше́ния во благо́е испо́лни, боля́щым здра́вие, скорбя́щым утеше́ние подаю́щи, во вражде́ су́щым мир от Бо́га низпосыла́ющи, сомня́щымся же ве́ры утвержде́ние. Услы́ши гре́шныя рабы́ Твоя́, Пречи́стая, воздви́гни нас на благода́рственное Ти славосло́вие, да умно́жится ве́ра люде́й Твои́х, да просла́вится в них Твое́ заступле́ние, да та́ко Ца́рствие Сы́на Твоего́ посреди́ нас утверди́тся. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Твоего́ предста́тельства увере́ние/ и милосе́рдия Твоего́ явле́ние/ ико́на Озеря́нская нам, Влады́чице, показа́ся;/ пред не́юже ду́ши на́ша в моли́тве излива́ем/ и ве́рою Тебе́ вопие́м:/ воззри́, Милосе́рдая, на лю́ди Твоя́,/ вся ско́рби на́ша и печа́ли утоли́,/ утеше́ние благо́е в сердца́ на́ша низпосли́// и спасе́ние ве́чное душа́м на́шим, Пречи́стая, испроси́.

Перевод: Твоей защиты удостоверение и милосердия Твоего явление икона Озерянская нам, Владычица, показалась, перед ней же души наши изливаем в молитве и с верой к Тебе взываем: обрати внимание, Милосердная, на людей Твоих, все скорби наши и печали успокой, благое утешение в сердца наши пошли и спасение вечное душам нашим, Пречистая, испроси.

Не отри́ни, о, Милосе́рдая Ма́ти,/ слез и воздыха́ний на́ших,/ но проше́ния на́ша ми́лостивно прии́мши,/ пред ико́ною Твое́ю моля́щихся люде́й ве́ру укрепи́,/ умиле́нием сердца́ их испо́лни и крест земна́го жития́ носи́ти им помози́;/ ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.

Преподобномученице Анастасии Римляныне

А́гница Твоя́, Иису́се, Анастаси́я,/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю;/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию, поже́ршуюся Тебе́./ Тоя́ моли́твами// я́ко Ми́лостив спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Агница Твоя, Иисусе, Анастасия, взывает громогласно: «Тебя, Жених мой, люблю, и, Тебя ища, страдаю, и распинаюсь, и погребаюсь с Тобою в Твоем крещении, и терплю муки за Тебя, да царствую в Тебе, и умираю за Тебя, чтобы и жить с Тобою; но, прими меня как жертву непорочную, с любовью принесенную Тебе!» По ходатайствам ее, как Милостивый, спаси души наши.

Де́вства вода́ми очище́нна, преподо́бная,/ му́ченичества кровьми́, Анастаси́е, венча́вшися,/ подае́ши су́щим в ну́ждах неду́гов исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим от се́рдца,/ кре́пость бо тебе́ подае́т Христо́с,// источа́я благода́ть приснотеку́щую.

Перевод: Девства водою очищена, преподобная, мученической кровью, Анастасия, увенчалась, подаешь нуждающимся исцеление болезней и спасение, приходящим от сердца, ибо силу тебе подает Христос, источая благодать всегда текущую.

Молитва преподобномученице Анастасии Римляныне

Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Анастаси́е преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц на́ших припа́даем и твоего́ заступле́ния у Го́спода о нас мо́лим. А́ще бо чистоте́ твое́й не поревнова́хом и безбоя́зненнаго испове́дания твоего́ не приобщи́хомся, па́че же мно́гими прегреше́ньми и лю́тыми паде́ньми и отсту́пствы гнев Бо́жий привлеко́хом, но не хо́щем во гресе́х на́ших умре́ти и, на твоя́ му́жеския по́двиги взира́юще, па́ки на одоле́ние страсте́й на́ших ополча́емся. Сие́ же ве́дуще, я́ко кроме́ благода́тныя по́мощи ничто́ же благо́е сотвори́ти возмо́жем, ту́ю нам от Го́спода пода́ти тебе́ про́сим. Ты бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие ко Влады́це дерзнове́ние стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой души́ твое́й и в телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́ вся прельще́ния и преще́ния мучи́теля презре́вши, искорене́ние же зубо́в и ногте́й истерза́ние, и сосце́в и рук и ног отсече́ние сла́дце претерпе́вши, дерзнове́нно вопия́ла еси́: «Христо́с есть бога́тство мое́ и похвала́». Те́мже от того́ бога́тств и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний живо́т наш соблюди́, мир и безмяте́жие нам испроси́, от нужды́ и уны́ния нас предста́тельством твои́м огради́, друг ко дру́гу нас в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити нам Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву, и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Феоктисту, бывшему Драгутину, королю Сербскому

Боже́ственнаго стра́ха огне́м ду́шу свою́ распали́л еси́,/ очи́стився покая́нием и украси́вся кро́тостию и смире́нием,/ восте́кл еси́ к невече́рнему Све́ту – Христу́,/ преподо́бне о́тче Феокти́сте,/ и ны́не, трисо́лнечным све́том озаря́емь,/ на Небеси́ лику́еши,// моли́ о нас, ве́рою почита́ющих честну́ю па́мять твою́.

Ве́рою и́стинною укра́шен быв,/ просия́л еси́ доброде́тельми,/ хра́мы и оби́тели ще́дро помога́л еси́,/ богоми́лов же душетли́тельную е́ресь искорени́л еси́,/ сего́ ра́ди вопие́м ти:/ преподо́бне Феокти́сте, блаже́нне,/ со все́ми преподо́бными предстоя́ Христу́,// моли́ся о всех нас.

Преподобной Елене Сербской, королеве

От страны́ за́падныя/ святоро́дней лозе́ се́рбстей совоку́пльшися,/ доброра́сленная ве́твь яви́лася еси́,/ благове́рная княги́не Еле́но./ Плода́ кра́сная святу́ю сы́ну дво́ицу/ принеся́ Бо́гови и ро́ду се́рбскому,/ на коне́ц вся́ су́етная ми́ра оста́вила/ и преподо́бным приложи́лася еси́:/ со дерзнове́нием Влады́ку все́х моли́/ ми́р вселе́нней дарова́ти// и сыново́м слове́нским спасти́ся.

Перевод: Из западной страны привитая к святой лозе сербской, прекрасно выросшей ветвью ты стала, благоверная княгиня Елена. Как прекрасные плоды, ты принесла Богу и сербскому роду двоих святых сыновей, под конец все суетное в мире оставила и присоединилась к преподобным, с дерзновением Владыку всех моли мир земле даровать и сынам славянским спастись.

Праведному Стефану Милютину, королю Сербскому

Ты на земли́ вседу́шно Христа́ возлюби́в/ и Того́ за́поведи соблюда́я,/ я́ко река́, благоутро́бием изсо́хших нището́ю бога́тно напои́л еси́/ и лю́ди своя́ снабде́л еси́,/ и ра́ка моще́й твои́х благоуха́ния цельбы́ всем подае́т,/ сего́ ра́ди, свя́те, мо́лим тя,// изпроси́ душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Ты на земле всею душой возлюбил Христа и Его заповеди соблюдая, как река, своим милосердием щедро напоил иссохших в нищете и людей своих уберег, и рака с мощами твоими подает всем благоуханные исцеления, потому, святой, молим тебя: испроси душам нашим великую милость.

Яви́лся еси́ от ко́рене блага́го/ о́трасль пресла́вная оте́честву своему́ и прароди́телем свои́м,/ новообра́зен подо́бник быва́еши// и лю́дем свои́м явля́ешися у́тварь прекра́сная.

Перевод: Ты стал прославляемым ростком от благого корня для отечества своего и предков своих, являясь новым примером и прекрасным украшением людей своих.

Первая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

Молитва первая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

О, Преблагослове́нная Влады́чице на́ша Богоро́дице! К Тебе́, обре́тшей благода́ть пред Бо́гом, во е́же роди́ти ми́ру Спа́са душ на́ших, с Ним же у Креста́ Его́ моли́твою за мир сраспина́вшаяся, и Ма́терию Све́та Им пронарече́нная, припа́дающе, мо́лимся. При́зри, Всеми́лостивая, на нас, Предве́чным Сове́том Пресвяты́я Тро́ицы, к благода́тному насле́дию жи́зни ве́чныя созда́нных, жа́лом же грехо́вным уя́звленных и сме́рти теле́сней и душе́вней пове́рженных су́щих, и я́коже святу́ю ико́ну Твою́ Озеря́нскую пречу́дне срасти́вши, всем ве́рным исто́чник чуде́с от нея́ источи́ла еси́, си́це же и нас, на Твою́, Богома́ти, ико́ну, благогове́йно взира́ющих, душе́вне и теле́сне исцели́, и немощно́е естество́ на́ше, сече́нием грехо́вным разсека́емое, па́ки с Бо́гом соедини́, и ча́дами Его́ Боже́ственныя любве́, си́лою и де́йствием Свята́го Ду́ха, нас соде́лай. Сердца́ же на́ша, Всеми́лостивая, благода́тию Христо́вою раствори́, и во́лю на́шу ко исполне́нию за́поведей Бо́жиих спе́шну сотвори́, но́ги же на́ши на путь ми́рен — И́стину Христо́ву напра́ви. И си́це, о Всеблага́я, все естество́ на́ше любо́вию к Бо́гу воспламени́. Влады́чице Пресвята́я, я́коже в тя́жком наше́ствии иноплеме́нник в преде́лы на́ша свято́ю ико́ною Твое́ю Озеря́нскою Правосла́вныя лю́ди укрепля́ла еси́, та́ко и ны́не зна́мением Ли́ка сего́ Пресвята́го па́ству Ха́рьковскую и всех ве́рных чад страны́ на́шея в единомы́слии ве́ры утверди́, и от тлетво́рных раско́лов и ересе́й злочести́вых и ины́х бед сохрани́, Оте́честву же на́шему незы́блемаго ми́ра от Бо́га испроси́, и от всех враг, мы́слящих нам зла́я, нас изба́ви. Ве́рных же Твои́х, пред свято́ю ико́ною Твое́ю припа́дающих и в ско́рбех Тебе́ моля́щихся, проше́ния испо́лни, и вся, я́же ко спасе́нию потре́бная, всем нам да́руй. Убо́гия же сле́зы и воздыха́ния на́ша благоприя́тны пред Бо́гом сотвори́ и проще́ние грехо́в на́ших испроси́. И та́ко, Преблагослове́нная Ма́ти, воздви́гни нас на благода́рственное Ти славосло́вие, и в по́двизе покая́ния нас укрепля́ющи, неосужде́нных прича́стников Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Го́спода на́шего Иису́са Христа́ по кончи́не жития́ на́шего бы́ти нас ми́лостивно сподо́би. В час же исхо́да на́шего моли́тву Ма́тернюю о нас пред Бо́гом сотвори́, и бе́дныя ду́ши на́ша чрез мыта́рства лю́тыя, нача́ла и вла́сти тмы, невозбра́нно в Ца́рствие Небе́сное, иде́же мир и ра́дость безконе́чная, приведи́, — во е́же в Це́ркви Небе́сней, Тобо́ю, Честне́йшею Херуви́м и Сла́внейшею без сравне́ния Серафи́м, укра́шенной, непреста́нно славосло́вити и воспева́ти сме́рти Победи́теля — А́гнца Бо́жия, взе́мшаго грехи́ ми́ра. Ему́же, о Благода́тная, Тебе́ ра́ди, оса́нна и благодаре́ние, сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и со Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом — Уте́шителем Святы́м, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Апостолам Ерасту, Олимпу, Родиону, Сосипатру, Куарту (Кварту) и Тертию

Яви́ся днесь апо́стол честно́е торжество́,/ подаю́щее я́ве всем прегреше́ний оставле́ние,// соверша́ющим их па́мять.

Перевод: Сегодня почитаемый праздник апостолов, которые истинно подают прощение прегрешений всем, празднующим их память.

Боже́ственным све́том ум озари́вше,/ вити́йская плете́ния му́дре разори́сте,/ и язы́ки вся улови́вше, апо́столи сла́внии,/ Влады́це приведо́сте,// Тро́ицу Боже́ственную сла́вити науча́юще.

Перевод: Озарив ум божественным светом, хитросплетения ораторские мудро разрушив и все народы сетью уловив (Мф.4:19), апостолы славные, Владыке привели, научая прославлять Божественную Троицу.

Апостолам

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы святые, молите милостивого Бога, да подаст душам нашим прощение прегрешений.

Мысли свт. Феофана Затворника

12 ноября праздник православный именины

Что же значит собирать с Господом? Трудиться и действовать по вере в Господа, по заповедям Его, с помощью благодати Его, воодушевляясь обетованиями Его, – жить так, чтоб духом жизни был дух Христов. Есть в мире две области – добра и зла, истины и лжи. Только добро и истина составляют настоящее имение, прочное и ценное; но добро и истина только от Господа, и приобретаются лишь с помощью Его. Понятно, кто не с Господом собирает, тот не соберет истины и добра, не соберет того, что можно назвать настоящим имением, прочным и ценным, то что ни собирал бы кто, все не в прок, все напрасный труд, напрасная трата сил и времени.

Притча дня

Однажды богомольцы спешили на праздник в большой монастырь. Среди них были слепой и безногий, которые с большим трудом продвигались вперед, но вдруг и вовсе остановились. Посреди дороги протекал ручей. Мостика через него не было, но повсюду лежали большие камни, по которым люди ловко перебирались на другой берег. Что было делать? Безногий не мог переступать с камня на камень, а слепой не видел, куда поставить ногу. Думали они, думали, и наконец, решили. Слепой посадил безногого себе на плечи, заменив ему собой отсутствующие ноги, а безногий указывал слепому, куда идти, заменив собой его глаза. Так и переправились они через ручей и смогли продолжить путь к монастырю.
Трудно бывает человеку переправиться через зло и неправду к Божьей, христианской жизни. Но у нас все получится, если мы будем помогать друг другу, как те слепой и безногий.

Проповедь дня

Основы православия

Тема 316. Святоотеческая Христология.

Библия не оставляет сомнений в том, что Господь наш Иисус Христос – Бог. Он прямо именуется Богом (например, Ин.1:1, 20:28), Создателем всего (например, Кол.1:16; Евр.1:10), и во множестве других стихов Писания утверждается Его Божественная природа. Вместе с тем, о Нём говорится как о человеке, который прожил человеческую жизнь и умер человеческой смертью (например, 1Тим.2:5, Гал.4:4,5).

Вопрос о том, как во Христе соотносятся Божественная и человеческая природы, глубоко волновал христиан. Ошибочные ответы на него привели к возникновению ересей – лжеучений, отрицающих полноту либо Божества, либо человечества во Христе. В этой связи Церкви было необходимо ограждать Апостольское благовестие о Христе как о Спасителе, Искупителе при помощи ясных догматических формулировок, выражать церковное учение так, чтобы защитить его от искажений.

Именно эту миссию исполнили святые отцы – святители Афанасий Великий, Кирилл Александрийский, Григорий Богослов и другие. Их труды в итоге привели к возникновению формулировки, принятой Третьим Вселенским Собором: «Посему исповедуем, что Господь Наш Иисус Христос, Сын Божий Единородный, есть совершенный Бог и совершенный человек с разумной душой и телом, Рожденный по Божеству от Отца прежде всех веков, в последние же дни Он же Самый (рожден) по человечеству от Марии Девы, нас ради и ради нашего спасения. Единосущный Отцу по Божеству и Он же Самый единосущный нам по человечеству».

Практические советы

Как преодолеть разочарование в церковных людях?

В начале церковной жизни человек склонен идеализировать христианскую общину, забывая о том, что все мы на пути спасения, все мы в духовной больнице. Рецепт прост: чтобы не разочаровываться, не нужно очаровываться, идеализировать людей. Главное, что Христос всегда верен Своим обещаниям.

Всегда следует учитывать, что:
– ходящий в храм не всегда является православным по своей жизни (ходящий в храм и православный – не синонимы);
– духовный возраст далеко не всегда совпадает с физиологическим, у всех он разный.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *