aliens colonial marines персонажи

Отчуждённые морпехи. За что вы так с Aliens: Colonial Marines?

Время пришло, читатель! Aliens: Colonial Marines. Самая замордованная игра десятилетия. Все прозаично: любимый бренд, огромные ожидания фанатов и сочувствующих и такое же огромное разочарование конечным результатом. Пресса расправилась с pecan на удивление деловито и беспощадно, публике осталось лишь принять поставленный перед ней факт: c игрой, которая так долго будоражила сознание, все плохо. К ней лучше не прикасаться.

Pecan — это кодовое название игры при разработке.

Значит, все было настолько ужасно? Скажем так, плохие или неудавшиеся проекты можно условно разделить на два типа — в первом случае причастные к его созданию прекрасно отдают себе отчет в том, что они делают, какими ресурсами и для каких целей. Во втором немного сложнее — здесь создатели изначально имеют желание сделать что-то стоящее. Это наш сегодняшний случай.

На первый взгляд, появлению A:CM мы обязаны Джеймсу Кэмерону: как известно, Ридли Скотт снимал своего Чужого, а Кэмерон — своих Чужих. Оба фильма хороши по своему, но в детстве конечно казалось, что вторая часть вне конкуренции, с возрастом же больше начинаешь присматриваться к оригиналу.

Однако идея колониальных морпехов, по словам Рэнди Питчфорда, родилась после встречи одного из руководителей Gearbox именно с Ридли Скоттом. Мол обе стороны долго обсуждали перспективы франшизы, после чего разошлись, составив свои образы идеального продолжения. В этом, на первый взгляд, нет никакой логики — если хочешь делать банальную пострелушку по Чужому, тебе точно не к Скотту, разве что у тебя есть планы на нечто более грандиозное. У Gearbox они были.

Немедленно был собран консилиум из самых известных умов своего времени:

Да, в свое время вы зря спустили всех собак на Gearbox и лично Рэнди Питчфорда. Не смотря на то, что последний конечно же достоин отдельной собаки, дитя одного из самых известных боевиков в мире разрывали на части не только противоречия, но и проблема «семи нянек».

На все это безучастно взирала Gearbox, никак не проявляя себя до 2010 года, у нее были дела поважнее — внезапно выстрелила и стала хитом Borderlands и нужно было срочно заниматься сиквелом.

Когда на вахту по Чужим заступила TimeGate Studios, Demiurge отправили на самое «ответственное» задание — портирование игры на WiiU. Их морально поддерживал Рэнди Питчфорд: он рассказывал журналистам, что версия для консоли Nintendo будет лучшей, а геймпад… ох уж этот геймпад! Стоит только взять его в руки, и вам уже не нужно придумывать, как имплементировать в игру знаменитый датчик движения! Злые языки скажут, что Рэнди в кои-то веки не соврал: версия для WiiU действительно оказалась лучшей, просто она так и не увидела свет. Я же скажу, что на экране контроллера от Nintendo pecan вполне мог преобразиться и выдать множество атмосферных штук.

За плечами у TimeGate Studios был шутер Section 8, количество определений которого как «крепкий середнячок» от отечественной игровой прессы неприлично зашкаливало. Злосчастная ирония, но и эта студия первое время, как и Gearbox, не могла полностью посвятить себя Чужим, потому что заканчивала работу над сиквелом Section 8. Рэнди Питчфорд потом будет заверять разгневанную общественность в ничтожности вклада TimeGate, однако, по заявлениям отдельных сотрудников студии, они проделали около половины всей работы над игрой.

Шли годы. Деньги осваивались. Сценарий постоянно дорабатывался, словно стремясь дорасти до высот Хьюго. Из-за постоянных изменений, уже готовые эпизоды переделывались, либо удалялись вовсе. В Sega психовали и несколько раз прекращали разработку — им доносили, что и TimeGate и Gearbox тратят деньги не совсем на Чужих… Если в энциклопедиях когда-нибудь появится понятие «производственный ад», то постер Aliens: Colonial Marines станет отличной поясняющей иллюстрацией.

В конце-концов, издатель просто махнул на затею рукой, урезав маркетинговый бюджет. В последствии Рэнди Питчфорд признается, что потратил на доработку 15 миллионов долларов своих собственных средств, именно благодаря ему Чужие вместе с морпехами доковыляли до релиза.

Слухи о проблемной разработке почти не доходили до рядовых игроков, поэтому никто не ждал подвоха, профильная пресса, напротив, была в курсе и чуяла кровь. Как говорил консильери Нью-Йоркской мафии из сериала «Сопрано»: «Тони сложный человек, ему всегда нужно кого-то демонизировать». Эти слова могут быть столь же справедливы для критиков, потому что невозможность всегда писать или говорить то, что ты думаешь, словно сжимает внутри них невидимую пружину, и при появлении гадкого утенка вроде pecan — пружина резко разжимается.

Чуть больше 40% на Metacritic на момент выхода. Практически мусор. Главными претензиями были невзрачная графика, слабый ИИ врагов и «отсутствие понимания авторами того, что делает »Чужих« таким захватывающим произведением». Что бы это не значило. Увидев оценки, я бросил затею поиграть на релизе на Xbox 360 (консольные версии и правда оказались достаточно скверными). Да и у всех друзей сразу нашлись какие-то более важные дела, чем выживание на LV-426 в кооперативе.

Пресса просто уничтожила игру для публики, ее нельзя было не то, что купить, даже обсуждение ее в сколько-нибудь положительном ключе вызывало лишь недоумение.

И все-таки что-то тут решительно не сходилось: 5 студий, дорогие сценаристы, Сид Мид в качестве визионера, Майкл Бин, Лэнс Хенриксен… к чему столько суеты ради того, чтобы сварганить бездушную поделку по лицензии? Ответ был получен спустя полгода, в купленной за гроши PC-версии игры с уже выпущенным (непонятно правда уже для кого) сюжетным дополнением «Прерванный стазис», исправленным файлом конфигурации и решейдом графики от фанатов. Она вовсе не бездушная, и это не поделка.

А что там за история с ошибкой в. ini файле?

Сразу после выхода на разработчиков обрушились претензии к искусственному интеллекту Чужих, которые отказывались атмосферно лазить по потолкам и стенам, застревали в текстурах, а иногда просто замирали, словно забыв, кто они и что тут делают. Довольно быстро в файлах конфигурации была найдена строчка, удаление которой не оказывало никакого эффекта. Зато, по словам нашедшего, замена одного слова внутри строки на другое, магическим образом вправляло компьютеру мозги, и Чужие начинали действовать более осмысленно. Стоит заметить, что не было никаких стопроцентных доказательств данного явления от автора фикса, ровно как и признательных показаний от разработчиков.

Сюжетно — это прямое продолжение фильма «Чужие» Джеймса Кэмерона, ну просто-таки наипрямейшее продолжение. Только что закончившие просмотр зрители обнаружат многое на своих местах: покорёженный десантный корабль «Сулако» с останками Бишопа на палубе, в колонии поселенцев «Надежда Хадли» по-прежнему отсутствует какая-либо надежда: недавно плотно пообедавшие там ксеноморфы ждут следующую порцию военных разгильдяев. То есть нас. Или вас — проходить компанию можно и с друзьями.

В плане нарратива игра не берет каких-то особых высот, но при этом и не скатывается в треш, как многие могли бы подумать, персонажи здесь не ощущаются совсем уж функциями — у них есть предыстория, есть свои человеческие цели. Кто-то просто хочет выжить, а вот наш напарник О’Нил ищет свою бывшую и даже находит, только зритель понимает, что радость эта будет недолгой. Сценарий бойко проводит героев по знаковым для франшизы местам, начиная с «Сулако» и «Надежды Хадли», заканчивая исследовательскими лабораториями зловещей корпорации «Вейланд-Ютани», куда уж без нее.

При этом игра почти не налегает на аттракцион в стиле Call of Duty, она более размеренна, интимна и созерцательна (в пределах жанра, разумеется). Фансервис — повсюду, в него обернуты не только знакомые голоса (ни в коем случае не ставьте русскую озвучку), но и предметы, звуки, враги. Даже залезая в тот самый погрузчик, чтобы расчистить завал, или, беря в руки винтовку Рипли с импровизированным огнеметом, уже испытываешь необходимые эмоции.

Сюжетно А:СМ иногда способна даже не на шутку увлечь, однако авторы будто спохватившись, сразу подсовывают какую-нибудь нелепицу. «Люркер!» — вопит нам пресловутый О’Нил, «Не дай ему подойти близко!». Проблема заключается в том, что сейчас О’Нил видит этих созданий впервые в жизни. Как-то быстро он с ними освоился. Абсолютно незабываемая сцена с морпехом-самоубийцей, решившим вместе с собой забрать еще парочку ни в чем не повинных сослуживцев — визитная карточка игры. Поэтому всегда следует помнить — это как фильм категории Б, с некотором налетом идиотии.

Что тут скажешь, A:CM — это полностью игра своего времени, в меру увлекающая простецкой «беги-стреляй» механикой, но и в меру досаждающая обычными атрибутами ленивого дизайна конца нулевых. Попадания ощущаются преимущественно благодаря звуку, ужасный ИИ союзников любит перегородить путь к очередной спасательной консоли, открывающиеся по скрипту двери зачастую нужны лишь для того, чтобы из них выбегали враги. Наконец, контрольные точки, расставленные очень уж жестоко, а вдобавок в момент смерти персонажа картинка еще и застынет секунд на 10…зачем?

Наконец, у нее атмосферная даже по нынешним меркам картинка с правильно расставленным освещением и богатый оркестровый саундтрек. Повторюсь, у игры 45% на Metacritiс, а игроки рекомендуют ее в отзывах Steam, в обсуждениях безоговорочно советуют к приобретению тем, кто зашел спросить: «как оно?» Там же ищут партнеров для кооператива и мультиплеера.

Ах да, мультиплеер. Тут не будет сказано много, но при этом ничего плохого вы никогда не услышите. Свидетели релиза утверждают, что он однозначно был одним из светлых пятен на общем фоне. Почти все режимы подразумевали разделение на команды морпехов и Чужих, а это добавляло необходимую пикантность происходящему. Ксеноморфам также можно было изменить облик и выбрать способности по вкусу.

Кто-то до сих пор страждет вернуться в эти баталии, собирается в discord и договаривается о проведении матчей, но не стоит питать каких-то иллюзий: сетевой режим по очевидным причинам мертв. Поэтому я о своих ощущениях рассказать не могу, разве что PvE-режим «Охота на жуков» (ближайший аналог — «Орда»), был опробован с друзьями и оставил приятное впечатление.

А как же DLC «Прерванный Стазис»? Стоит прохождения?

Если вы все же соберетесь пройти этот путь с Уинтером и О’Нилом — однозначно! Общее качество дополнения даже выше, чем оригинал. В нем более интересные события, геймплей и есть парочка сюрпризов в виде появления знакомых персонажей. Кроме того удивляет солидная продолжительность. Качество этого дополнения еще раз показывает, что авторам было точно не наплевать на свое детище.

Aliens: Colonial Marines — это ребенок, родившийся у обеспеченных, но слишком занятых родителей. Папа вечно в разъездах, мама выкраивает на воспитание время, оставшееся после работы, спа-салонов и инстаграммов. Все это, впрочем, не оправдывает родителей, но и не отменяет определенных талантов отпрыска, доставшихся по наследству.

В одном из интервью, уже отряхнувшийся от помоев, вылитых после релиза, Рэнди Питчфорд, высказал мнение, что A:CM, на самом деле, классическая игра на 70 баллов, которой просто не дали шанс. Мне кажется, он не был далек от истины. Возможно, он просто не заметил, как «игры на 70 баллов» вымерли еще в середине нулевых.

Источник

Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines is a video game, released by Sega in February 12, 2013 for the PC, PlayStation 3 and Xbox 360. The game has been developed by Gearbox Software (in association with TimeGate Studios, Nerve Software, and Demiurge Studios) who aimed at creating a First-Person Shooter (FPS) Aliens title which will retain the atmospheric look and feel of the Alien films while leveraging next-generation technology to create an entirely new interactive Alien experience. Events will take place after the death of Ellen Ripley in Alien 3 with the USCMC investigating the incident on LV-426 and taking them to other environments such as the spaceship USS Sulaco and the derelict alien craft. There has been a number of production problems with the game including various release delays, a similar titled RPG game had been cancelled before completion.

Contents

Gameplay [ ]

Aliens: Colonial Marines is a sci-fi/horror first-person shooter which puts the player in the role of a United States Colonial Marine as seen in the film Aliens. Players have access to iconic weapons from the movie such as the flamethrower, pulse rifle, smartgun, pistol, RPGs, and robotic sentry turrets, they will also be able to use welding torches to seal doors and motion trackers to detect unseen enemies (as in the films).

The game is a drop-in/drop-out game, players are AI controlled with the ability of allowing other players to join in co-op.

Gameplay types have been described as «Gauntlet Runs», where players must fight enemies as they travel from point A to point B, and «Last Stand» moments, where players must defend a specific area by welding doors and/or setting up automated sentry turrets.

In Aliens: Colonial Marines players will gain experience points when killing enemies and completing certain objectives. These experience points allow players to customize the appearance of their character, purchase upgrades for weapons, and unlock other skill sets. All of which carry over to other gameplay modes.

The primary enemies of the game are the Xenomorphs from the first two films, which include the Facehugger, Chestburster, the » Lurker » alien from Alien, the «Soldier» and the «Queen» from «Aliens». The game also features 4 never before seen xenomorph types: The Raven, Boiler’s, Spitter’s, and The Crusher. Along with being able to traverse different surfaces from any angle, Gearbox and Sega have also stated that the aliens’ all will use the environment to set up sneak attacks, and group tactics to overwhelm the player. Not all enemies are aliens as players will find themselves also fighting human enemies in the form of Weyland-Yutani grunts, burts and hazmats.

During the events of Aliens Carter J. Burke manages to send a message to Michael Weyland from Weyland-Yutani confirming the existence of the xenomorph species. Weyland sends the advanced research transport spacecraft WYS Legato to LV-426 with a cargo of human colonists kept in cryostasis to be used as hosts to the xenomorphs. However, the Legato arrives just after the destruction of Hadley’s Hope and the departure of the USS Sulaco. After investigating the coordinates of the Alien Derelict the corporates discover the ruins of the craft and harvest several xenomorph eggs and begin experimenting with the colonists. They also pinpoint the location of the Sulaco through the network and the Colony’s computer logs, sending the Legato to intercept the cruiser. Just as the corporates connect their ship with the Sulaco a xenomorph outbreak takes place in the Legato.

Colonist Lisbeth Hutchins awakens and finds a fellow colonist called Ethan during the chaos. While Ethan tells Lisbeth of the situation, a chestburster erupts from his chest, killing him. Unarmed and confused Lisbeth makes her way through the infested ship, watching corporate PMCs murdering infected colonists. Another colonist called Andrews helps Lisbeth but is killed by a xenomorph. Finally Lisbeth finds ex-Colonial Marine Stone and Turk, two colonists who go with her until the exit port of the ship. There Lisbeth separates to search for her parents while Stone and Turk board the Sulaco to search for military help. Lisbeth finds both her parents dead and begins to feel sick, realizing that she was impregnated with a xenomorph. Just before dying she manages to self-destruct the Legato by taking the ship’s coolant system offline.

Stone and Turk manage to arrive at the cryostasis section of the Sulaco, where they find Rebecca Jorden, Ellen Ripley, Dwayne Hicks and Bishop (341-B) sleeping. While awakening, Corporal Hicks watches a Facehugger already attached to Ripley’s face. Three Weyland-Yutani PMCs enter the area and during the fight one of the corporates fires his weapon and grazes Ripley’s facehugger, which bursts acidic blood that burns both her cryotube and the floor, causing an electrical fire and activating the ship’s alarm. During the alarm Turk is knocked unconscious by one of the PMCs, who throws him inside Hicks’s cryotube. It closes immediately and is ejected out of cryostasis by the ship’s computer, along with Bishop, Newt, and Ripley’s cryotubes, sending them to Fury 161 inside an EEV. After killing the remaining PMCs and fighting several xenomorphs inside the vessel, Stone and Hicks escape the Sulaco using a service skiff craft and set course to Fury 161 to rescue Turk, Newt, Bishop, and Ripley, taking them two days to finally arrive. They both witness Ripley’s death after she throws herself into a molten pit and are captured by Michael Weyland and several PMCs, who take them back to LV-426 in the still infested Sulaco.

While in captivity inside the Origin installation near the Alien Derelict, Weyland demands both of them to give him the code for a recorded distress call that Hicks intended to sent to the USCM forces, but didn’t manage to. After Stone denies any knowledge of such message he is executed by one of the PMCs. Hicks is chemically tortured for information while Weyland boasts how the colonists and human life in general are of little concern to him. While doing this a Weyland-Yutani scientist named Rick Levy rebels and rescues Hicks while keeping Weyland and his PMCs at bay at gunpoint. Another xenomorph infestation occurs inside the caverns near the Origin complex. Amidst the chaos Levy and Hicks fight their way until they finally arrive at a communications relay station and manage to send part of Hicks’s distress call which is picked up by the United States Colonial Marine Corps.

17 weeks later, the marine corp dispatches the USS Sephora and intercepts the Sulaco which is now orbiting LV-426. Captain Cruz sends a detachment of marines to locate and recover the flight data recorder, unfortunately the group was attacked by unknown entities. Corporal Christopher Winter is awaken from cyro after the first group of marines ran into unknown trouble and assigned to board the Sulaco bring the marines back. As Winter is getting suited up, Bishop (not the same Bishop from the movie) is also onboard inspecting Winter’s health. Just as Winter is nearing the Sulaco’s airlock, an explosion occurs and Cruz is forced to disable the umbilical airlocks. Upon arriving on the Sulaco, Winter meets Sgt. O’Neal who is tending to the wounded and is given an order by Cruz to search for any missing marines and return them back to the Sephora. As Winter enters into the hanger bay, he sees the lower half portion of Bishop (who was torn in half by the Alien queen). When Winter reaches Keyes, he sees Keyes has been cocooned to the wall with an empty alien egg next to him. Before cutting the cocooned marine, Winter is surprised by an alien drone but quickly kills it. After being freed, Keyes request to continue finding the Sulaco’s flight data recorder. Cruz orders both Winters and Keyes to return back to the Sephora but Keyes disobeys. Cruz reluctantly gives them 5 minutes to retrieve the recorder. Upon regrouping with O’Neal and the rest of the marines, the aliens began swarming the survivors just when Keyes opens the airlock door and everybody starts running toward the umbilical. Suddenly, Keyes holds his chest in pain and then a chestbuster breaks through his armor. In an act of desperation, Keyes pulls out a grenade and blows up the umbilical killing one of the marines and exposing Winter to the space vaccum. Winter, holding for dear life manages to climb back into the Sulaco with O’Neal’s help and closes the airlock doors. After recovering, Winter and O’Neal are ordered to the hanger bay and along the way, they find hardware belonging to Weyland company installed on the ship’s computer. They asked Cruz only to be rebuked and ordered to return to hanger for extraction by dropshop. Bella manages to reach Cruz, Winters, and O’Neal by radio informing she had a long disturbing nap and just woke up with an ugly spider creature next to her. While enroute to the cargo bay, Winter and O’Neal are attacked by alien soldiers and open up the main cargo door to suck the aliens out while Lt. Reid, one of the dropship pilot manages to land onboard. Suddenly Weyland PMC ambushes the marines and Bishop reports to Cruz that the controls for the Sulaco weapon system has been hacked. Cruz then gives a new order to shut down the Sulaco’s weapon as the ship is firing its guns at the Sephora. While enroute to the bridge, O’Neal reunites to Bella who reveals the PMCs are guns-for-hire and are there to cover up Weyland’s involvement. As O’Neal, Bella, and Winter heads to the bridge, they manage to disable the weapon system, unfortunately the Sephora is destroyed due to heavy fire. Cruz informs that most of the marines have evacuated from the Sephora and are on the Sulaco waiting for Winter, O’Neal, and Bella. As all the marines are on the dropship, Reid flies through the Sephora’s Cargo Bay damaging one of her engines and later forcing Reid to crash land on LV-426.

On the surface of LV-426 after everybody recovers from the crash, Bishop tells Bella she has an alien in her and that she may have a few hours or at least a day to live. At first she doesn’t believe it, but after hearing from Cruz and Winter of what happen to Keyes, she sinks into despression with O’Neal trying to comfort her. Since Hadley’s Hope is not far, Cruz moves the squad to what’s left of the colony in order to get some protection from the weather. Along the way, they encounter the APC that Ripley was driving while Reid ask Cruz what really happen to the colony and the marine detachment from Aliens. Cruz then sets up a command post in Operations (the same room where Ripley and the other marine survivors were except the explosion took off a large portion of the structure exposing it to the elements). Cruz breaks everybody into groups with O’Neal and Winter orders are to position motion sensors while Bella and Reid are to secure the communication link. Just as Winter places the fifth sensor in the infirmary room, the xenomorph soldiers, runners, and drones begin to attack the survivors. With Operations now compromised Cruz orders Winter and O’Neal to get the girls back and regroup. As Winter enters the sewer, he gets seperated from O’Neal, retrieves Hick’s shotgun but is captured and knocked unconscience by the Raven (a scared alien). Winter wakes up to find he is cocooned to the wall by the Raven who then suddenly leaves. Winter manages to break himself free but has no way to defend himself as he is stripped of all his gears. Along the way in the sewer while hiding from the Raven and other aliens, he finds Hudson who was last seen being taken away by the aliens. Along the way, several of the original aliens from the movie (Boilers) are still alive but have been exposed to radiation and can explode themselves. Just as Winter is almost out of the sewer to meet up with O’Neal, the Raven pursues them but they manage to escape back out to the open. Bella meets up with guys and tells them Reid got captured. O’Neal, Winter and Bella then make a dash attempt to rescue Reid which they do and she is able to hack the communications array while the others would defend her. Suddenly the Raven burst through forcing the group to seperate which everybody regroups back in a large cargo room. Just when things are calming down, the Raven’s soldier swamps the room and O’Neal gets captured. Bella and Winter makes plan to rescue O’Neal but Reid pulls rank on them. Winter however tells Reid nobody gets left behind and goes out to find O’Neal. Just after finding the missing marine alive and well, the Raven returns as the group makes a dash escape. Unfortunately the Raven corners them forcing Winter to use a power loader to fight back while Bella, Reid, and O’Neal provides the cover fire. After a tense battle, the Raven finally falls and the group returns back to Operations.

Cruz, very angry at the fight between Bella and Reid, reminds them he is also responsible for other marines and cannot have internal problems. With that settled, he grants Winter and O’Neal’s request to go to the Weyland facility to find a way to get the alien out of Bella. However, the condition for the mission is to download and uplink the manifest list of all personnel before finding the cure. Winter then drives O’Neal and Bella to the other side without detection using the surface crawler (the same mobile vehicle that Newt was on). Just nearing the facility, the three go on foot where they find some parts of the Sephora has crashed on the surface. They also find some of the EEV that was ejected from the Sephora but the survivors were killed by the aliens. As Winter, O’Neal and Bella enter into a cave, they are attacked by the spitters, an alien that spit acids at long range. After killing most of them, they finally reach a Weyland module that appears abandon with its defends up and running. However, the module is not empty as they are attack by more aliens and placed turrets. After getting up to the main office, the group downloads the manifest and find that Hicks is among them. Now that the manifest has been downloaded, Winter and O’Neal began the mission to get the alien out of Bella, but the situation changes when Cruz informs them the manifest has a marine who is still alive and was taken from the Sulaco. Their new order, besides saving Bella, is to rescue the captured marine and bring him back alive. As the three enter the medical facility, O’Neal captures a scientist and force him for information on how to remove the alien from Bella. Sadly, the scientist said there is nothing he could do as the alien is part of her body and removing the chestbuster before it develops would be fatal to the host. Bella lays on the medical table with O’Neal closed to her making him promise that he will get all the marines back alive. O’Neal gives her his promise just as a chestbuster comes out. The chestbuster is killed and with nothing left, O’Neal and Winter request hostage mission parameters and begin to rescue the captured marine. As O’Neal and Winter goes farther into the facility, they find Weyland is doing major experiments on the aliens and using people to make aliens. To shut down the facility and let the aliens kill the scientist and PMCs, Winter and O’Neal disables the security grid and lets all hell break lose. Unfortunately, the alien mother queen that is held captive breaks free after the containment fails. The two then exits the facility and finds the derelict where Weyland has setup a facility where Kane saw thousands of eggs. As they exit out on the other side, Winter spots Hicks about to be move into the APC. After killing the guards, O’Neal and Winter tries to contact Cruz but realize they’ve been tricked.

When returning back to Hadley’s Hope, O’Neal is very angry that Bella died in vain and Cruz didn’t tell him about the FTL capital ship nor that there was no hope to save her. Winter calms him down and confronts Cruz about Hicks. Just before Hicks reveal anymore information, Reid reports that hundreds of aliens are now heading for Hadley’s Hope. Hicks and Reid however are to go into the APC and drive away for safety while the rest of the maines began to defend themselve. After swarms of aliens are defeated, Winter finally meets the Crusher and kills it after a tense battle. After the marines are in Operations, Hicks returns to Cruz and tells everybody that Hicks was awaken by the Sulaco’s computer because Michael Weyland PMCs troop boarded the ship illegally and the EEV was ejected without Hicks. Cruz then tells all marines that they are to attack the PMCs and capture the FTL ship as Weyland is now packing everything up and leaving. During the battle, the marine groups try and stop Weyland from shipping the queen on board the ship as many of the marines destroyed the cannon and anti-aircraft installations. After destroying the last of the defense installation, one of the RPG hits the Queen’s trailer and she manages to start killing both the PMCs and some of the marines. She then turns and walks away where Cruz orders everybody to head for the FTL ship instead. As Winter and the marines come close to the FTL, the ship takes off leaving everybody behind. The marines then load into the dropship and crashes into the FLT after blowing up the cargo doors in order to get on board, take over the ship and turn around to pick up the rest of the marines still on the surface. Cruz however is stuck and injured at the cockpit of the dropship orders everybody to get behind the door before the ship reaches the atmosphere and exposes the whole cargo bay to space vaccum. Winter then orders Reid, O’Neal, Hicks, and Bishop to get into the ship before reaching atmos while Winter will try and rescue Cruz. All of the sudden, the Queen was already in the cargo bay begins to attack Winter. After getting the Queen behind the cargo launcher through hiding and getting her into proper position, Winter launches her out the door. Just as everybody is relieve that she is gone, the queen was actually hanging on the edge and suddenly starts attacking the dropship with Cruz still inside. Cruz then gives the last order to take over the ship, return and pick up the marines, and take down Michael Weyland and Weyland Yutani. He then turns on the engine and flies the dropship with the Queen in front and they both crash back into LV-426, killing them both.

O’Neal, Winter, Reid, Hicks and Bishop then go into Weyland’s room and confront Michael Weyland who pleads with them not to kill him. O’Neal walks in first holding a pistol threatening to kill him to avenge Cruz, Keyes, Bella and the rest of the marines. Everybody pleads for O’Neal to calm down while Michael knees down and begs for mercy. Bishop then walks in front and calmly tells O’Neal that Bella wouldn’t want that. O’Neal then calms down but Hicks forces him to shoot Michael. Everybody starts yelling at Hicks to stand down but Hicks grabs O’Neal’s hand with the pistol and shoots Michael right between the eye. Hicks then points to everybody’s surprise that Michael Weyland was nothing more then an android. Bishop said that the android is a special model and that he can download everything into his data. As Bishop is downloading, Reid and Winter ask if he got anything concerning the events. Bishop then replied saying they got every dirt about Weyland Yutani as the FTL is going back home with all the marines now safely onboard.

Voice Talents [ ]

Multiplayer [ ]

Aliens: Colonial Marines features a campaign with dynamic drop-in/ drop-out cooperative multi-player for up to 4 players online or 2 players locally via split screen. There has been gameplay that does show players fighting as aliens against marines.

Development [ ]

A previous game titled with the same name was developed by Check Six Games and was to be published by Fox Interactive and Electronic Arts for the PlayStation 2 in 2001, but was cancelled before its release. A more traditional first-person shooter, it shared the same subject matter and setting as the upcoming Gearbox-developed game. Its story was to be set between the events of Aliens and Alien 3, concerning a rescue team of Colonial Marines searching for the Sulaco. Despite the similarities in gameplay and story, however, Gearbox has claimed that their upcoming game is unrelated to this early version.

On December 11, 2006, Sega announced they had purchased the electronic rights to the Alien franchise from 20th Century Fox. On December 15, Gearbox Software and Sega announced that they were working on a completely new game based on the franchise. In February 2008 the game’s title was officially announced as Aliens: Colonial Marines and it was featured as the cover story of Game Informer magazine.

The development team took great pains to recreate the vehicles and settings of the films by using original set designs to recreate the exterior and interior of the Sulaco and LV-426. Concept artist Syd Mead, who had worked on Aliens, was hired to design areas of the Sulaco that did not appear in the film but would be used in the game.

A Shacknews article dated November 21, 2008, reported that the Aliens: Colonial Marines game had been delayed, supposedly because of layoffs at Gearbox Software. However, Gearbox president Randy Pitchford insisted that development on the game continues.

According to a Kotaku article, Sega said that their new Aliens vs. Predator game is to be released in early 2010 would be the first of their Aliens games to be released, meaning that Aliens: Colonial Marines will be sometime afterwards.

At the 2010 Penny Arcade Expo (PAX), Gearbox showed five new screenshots and stated that the game remains a priority for them.

In the beginning of June 2011, Gearbox unveiled a teaser trailer and officially announced that Colonial Marines would be presented on E3 2011 and that the game is expected to be released in spring 2012.

On January 26, 2012, Sega announced that it had decided to delay the game yet again, pushing it to a fall 2012 release date. In addition, Gearbox Software also announced that they would be releasing a new trailer. On May 21, 2012, Gearbox Software has announced a February 12, 2013 launch for Aliens: Colonial Marines on PS3, 360 and PC with Wii U version announcement «at a later time».

Gearbox Software has officially announced that Aliens: Colonial Marines is now finished and will meet it’s February 12th release date.

Collector’s Edition/Pre-order Bonus [ ]

The Collector’s Edition includes a Powerloader vs. Xenomorph statuette and a USCM dossier containing a mission brief, a schematic of the USS Sephora, a recruitment card, iron-on badges, recon photos and a USCM graduation certificate, as well as the ability to play four bonus characters: Pvt. Hudson, Pvt. Drake, Cpl. Hicks and Sgt. Apone.

It also includes Ripley’s flamethrower, «additional marine customization options,» two bonus multiplayer weapons («Sonic Electromagnetic Ball Breakers», «Phase Plasma Rifle» and «S.H.A.R.P. Rifle») and an exclusive level, the USCM Academy Firing Range.

The Pre-order of the game included the four bonus characters, customization options and Ripley’s flamethrower, but none of the other content/toys.

Downloadable content [ ]

The Seasonal Pass of Aliens: Colonial Marines allows early access to all four packs of downloadable content (DLC) for the game, which will include additional campaign content, additional multiplayer maps, more character customization options, new character skins and new gameplay modes was released on Steam, the PlayStation Network and Xbox Live. These new add-ons were released from March to June 2013.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *