какого числа празднуется день всех святых

День всех святых у западных христиан

какого числа празднуется день всех святыхЭтот день посвящался тем святым, у которых не было своего праздника в течение года (Фото: Ruta Saulyte-Laurinaviciene, Shutterstock)

Два первых ноябрьских дня в католической церкви посвящены памяти усопших: 1 ноября День всех святых (All Saints’ Day) и 2 ноября День поминовения усопших (All Souls’ Day) следуют один за другим.

Христианский праздник День всех святых имеет глубокие языческие корни. Около двух тысяч лет назад кельтские племена в это время праздновали наступление Нового года, в канун которого отмечался праздник Самайн (Samhain). Это пограничное время (переход к зиме) считалось временем волшебным и мистическим — сиды (нейтрально, а зачастую и враждебно настроенные к людям волшебные существа) приходят в мир людей, а люди тоже имеют возможность «побывать» в потустороннем мире.

Считалось также, что души умерших в этот день возвращаются в свои дома и требуют жертвенной пищи у живых. Примерно в это же самое время (в конце октября) древние римляне отмечали два праздника — Фералии, посвященные памяти усопших, и дни Помоны, богини древесных плодов.

Такое совпадение дат способствовало сохранению традиции поминовения умерших и после повсеместного распространения христианства. Праздник сросся в народном сознании с праздником церковным. Так появился День всех святых, который до сих пор празднуется католической церковью 1 ноября. All hallow ees (Месса всех святых) — таково было его искаженное староанглийское название, так что «Хэллоуин» — это не более чем «Канун Оллхолуиса».

При этом, языческие представления о сидах в средневековом христианском сознании превратились в представления о нечистой силе, выходящей в этот день пугать благочестивых обывателей. Именно поэтому в эпохи Средневековья и Нового времени Хэллоуин облюбовали ведьмы, обязательно устраивавшие в этот день шабаш.

Праздник Всех святых первоначально отмечался 13 мая, в этот день в 609 году папа Бонифаций IV освящал римскую ротонду, посвященную Богоматери и всем великомученикам церкви (по другим источникам этот праздник ввел Римский папа Григорий IV в 835 году). А в начале 11 века этот праздник был перенесен на 1 ноября (тогда этот день посвящался тем святым, у которых не было своего праздника в течение года).

Другие праздники в разделе «Католические праздники» какого числа празднуется день всех святых

Источник

День всех святых

Дата в 2021 году1 ноября 2021 года, Понедельник
Церковное название:Пятидесятница, день поминовения усопших
Значение:Почитается память усопших, святых людей, которые умерли во имя веры и правды
Другие названия:Хэллоуин, День всех усопших, День мертвых, Неделя всех святых
Традиции:Гадание, угощения для бедных

какого числа празднуется день всех святых

День всех святых отмечается в православии на следующее воскресенье после святой троицы. Православные христиане и католики часто имеют одинаковые праздники, но с разной верой. Но, как и троица, день святых каждый год отмечается в разные дни. В тоже время у католиков этот праздник проходит в один и тот же день осенью: 1 ноября. Накануне этого праздника проходит Хэллоуин, который скоро будет отмечаться верующими.

История праздника

Православный праздник появился около 50 лет назад, в отличие от католического, который существует со времен кельтов. В те времена он проводился после сбора урожая, чтобы развеяться и повеселиться. Но со временем, когда появилась христианская вера, праздник изменился по своей сути. Рассказывали, что накануне дня святых любая нечистая сила проникала в этот мир на свободу. Поэтому, накануне католики отгоняют заблудших призраков, переодевшись в костюмы. Сейчас Хэллоуин очень популярен не только на Западе и в Европе. Праздник выражается во многом: помимо тыквы с вырезанной рожицей и карнавального костюма, дети ходят по домам, где получают много сладких вкусностей.

Хэллоуин изначально проводился с гулянием, весельем, гаданием. До известной всем тыквы ранее употреблялась репа с угольком, т.к. по преданию Дьявол именно в репу превратил голову обманщика.

Традиции и обряды

Католический и православный праздник очень любим народом. В этот день принято вспоминать всех усопших, верных церкви и богу, которые не пожалели свои жизни и были всегда рядом. Этот праздник не отмечается шумно и весело, как Новый год. В этот день следует сходить в церковь, чтобы помолиться, поставить свечи всем святым, которые верою и правдой служили, верили в лучшее будущее.Святые помогают выбрать истинный путь для всех заблудших. Канун дня святых приходится на Хэллоуин со своими традициями. В этот день народ веселится, переодевается в костюмы, чтобы злые силы их не приметили.

Среди традиций есть древние из них:

Празднику сейчас уделяют много внимания со стороны общественности даже в России. Сейчас праздник становится больше маскарадом, отсутствует духовность праздника, проявление доброты. То есть история и традиции забываются, и со временем не останется основного понятия праздника. Нужно помнить, что основная цель дня святых – это память усопших, и канун дня проходит в отпугивании потусторонней злой силы. Всем можно пожелать защиты своего дома от любой напасти, зла, ненужных проблем.

Чаще всего на торжество приносят тыквы с вырезанными глазами и губами. Но можно обойтись только свечами для отпугивания потусторонней силы. Также есть традиция переодеваться в карнавальные костюмы: чаще всего одевают костюмы злых персонажей, хотя можно надеть ангельские костюмы или рыцарей. Для воцарения мира и покоя следует в душе нести добро и любовь.

Приметы

По традиции для католиков сам праздник приходится в ночь с 31 октября. Если в вашей квартире зажечь свечи в эту ночь, и она погаснет, то значит, что душа умершего рядом с вами. Вспомните хорошие моменты, думайте о хороших воспоминаниях и зажгите повторно свечи. Не смотрите ужастики, не читайте негативные новости, не притягивайте к себе отрицательную энергетику в эти дни.

Постарайтесь не проводить гадание в этот день, хотя это делается повсюду. В этот день ворота открыты и тонкая ниточка слаба между двумя мирами. Вызывая духов, можно повредить и порвать эту нить. Никто не знает, что будет нагадана правда или неправда. Чтобы узнать будущее – вызывается дух или низшая сущность, которые могут затеряться и остаться на этом свете. И только покаяние и вера помогут избавиться от них. Стоит ли идти на эти жертвы? Эти опасные гадания можно отложить на другой день, а может и не стоит знать будущее, которое будет в скором времени.

Если выйти на перекресток в канун праздника и послушать, то можно услышать, что ждет в ближайший год. Если верить сказаниям, то выстиранная вещь в этот день девушкой будет взята духом, который покажет лик будущего супруга.

В память всех святых этот праздник несет добро и веру в лучшее. Хочется верить, что всех православных и католических праведников ждет светлое будущее.

До праздника «‎День всех святых» осталось:

На данном счетчике вы можете следить сколько осталось дней до праздника «‎День всех святых»

Источник

День Всех Святых

В первое воскресенье после дня Святой Троицы Православная Церковь празднует день Всех Святых. Подробности этого праздника Вы сможете узнать из нашей статьи!

День Всех святых

Иже во всем мире мученик Твоих, яко багряницею и виссом кровьми Церковь Твоя украсившися, теми вопиет Ти Христе Боже: людем Твоим щедроты Твоя низпосли, мир жительству Твоему даруй, и душам нашим велию милость.

какого числа празднуется день всех святых

День всех святых – словосочетание знакомое и в то же время странное. Оно вошло в обиходную речь в одной обёртке с британским Хэллоуином (чьё название означает All Hallows Eve – Вечер Всех Святых) – кельтским началом года которое в средневековой Британии отмечалось с поминовения Всех Святых. Первое упоминание об этом празднике встречается в IV веке, а в 609 г. римский папа Бонифаций IV в день Всех Святых освятил римский Пантеон в честь Богородицы и всех мучеников, чтобы, по выражению великого английского историка Беды, «память всех святых могла в будущем совершаться в месте, где почитали не богов, а демонов».

Все святые неслучайно вспоминаются через неделю после Троицы – на Троицу была установлена Церковь, это день ее рождения, посажен росток в землю. И вот мы видим, каким ярким цветом расцвел посаженный цветок – святые мученики и исповедники, преподобные и пророки, юродивые и святители. День Всех Святых соединен с первым воскресением после Пятидесятницы, этим показывается, что святость – это плод Духа Святого. Этот плод созрел не в каких-то полубогах, великанах или инопланетянах, а обычных людях, сделанных из того же теста, что и мы с вами. Святыми не рождаются, ими становятся (как стал раскаявшийся разбойник Опта, основавший знаменитую Оптину Пустынь), «стяжая Духа Святого», по словам св. Серафима Саровского. В святых мы почитаем не безгрешность (безгрешен только Бог), не творимые ими чудеса, высказываемые предсказания, подвиги аскетики или ратного дела, а ту благодать Божию, которая в них просияла, сделав их «чистыми жилищами Божиими», по словам св. Иоанна Дамаскина.

Апостол Павел называет святыми всех верующих христиан. И понятно – человек сотворен Богом по образу и подобию Божиему и смысл жизни христианина состоит в том, чтобы от образа, заложенного в каждом из нас, перейти к подобию Божию: «будьте святы, как Отец Ваш Небесный», говорится в Библии.

К святости, по учению Церкви, призван каждый. История знает немало парадоксов: нередко святыми становились, казалось бы, совершенно потерянные для общества люди.

Первым вошел в рай… разбойник. Тот самый, который висел на кресте справа от Христа. Распят он был за свои «заслуги» сам это признавал. Но искреннего покаяния в последнюю минуту жизни и слов, обращенных к распятому Христу «Помяни мя, Господи, когда приидеши во Царствии Твоем» оказалось достаточно для того, чтобы войти в рай.

Мария Египетская– еще один парадоксальный пример: с ранней юности она предавалась разврату, утопала во грехе соблазняла всех окружающих мужчин. И вдруг она захотела войти в церковь, куда ее не пустила сила Божия. Тогда Мария и поняла весь ужас своей жизни и до конца дней каялась о своих прегрешениях.

Сколько всего святых в христианстве – неизвестно. Жития и описания святых не вмещаются в самые толстые тома Четьих–Миней, о подвиге тысяч никогда не будет известно… Мы не узнаем о мучениках первых веков христианской церкви, разорванных дикими зверями на арене цирка за веру в Христа, сокрытыми от нас останутся имена подвижников и монахов, живших в удалении от мира и так горячо молившихся за мир, не счесть и имен верующих, расстрелянных в годы безбожия в лагерях.

Церковная канонизация не определяет прославление святого у Бога: для судьбы человека неважно, прославлен ли он Церковью, ведь это лишь признание факта, официальное благословение на всенародное почитание.

Основными условиями для канонизации являются праведное житие, православие безукоризненное, народное почитание и чудотворения, совершаемые по молитвам святого.

Для канонизации святого важно и то, что со дня смерти должно пройти определенное время. Иначе слишком велик риск податься сиюминутным влечениям и увидеть святость там, где ее нет, как происходит, например, с кампаниями по прославлению Ивана Грозного или Распутина – несмотря на неоднократные заявления церкви о невозможности их прославления, некоторые люди упорствуют и пытаются собирать документы в поддержку.

Обычно канонизация совершается не раньше, чем через 50 лет поле смерти святого, так, например, благоверный князь Андрей Боголюбский или Димитрий Донской были прославлены только в год тысячелетия Крещения Руси – то есть много веков спустя после смерти.

Святые почитались с самых ранних веков христианства

В наши дни, когда нам известны имена тысяч россиян, пострадавших за веру Христову в годы советской власти, святые нам близки как никогда. Они практически наши современники, они обитали на соседних улицах, слушали радио, ездили в автомобилях, ходили в магазины и жили обычной, нашей с вами жизнью. Тем самым они показывают нам, насколько близко от нас находится благодать Божия, стоит лишь захотеть и обожение, теозис, — главная цель жизни христианской – оказывается достижимой. Поэтому мы празднуем сегодня память тех обычных людей, кто стяжал Духа Святого и обрёл помазание благодати.

Источник

Собор Всех святых

Историческое содержание

Празд­ник из­ве­стен с кон­ца IV – на­ча­ла V ве­ков. Су­ще­ству­ет про­по­ведь свт. Иоан­на Зла­то­уста на па­мять «всех свя­тых, по все­му ми­ру по­стра­дав­ших», в ко­то­рой уже ука­зы­ва­ет­ся день празд­но­ва­ния ана­ло­гич­ный су­ще­ству­ю­ще­му в на­сто­я­щее вре­мя. Сре­ди пес­но­пе­ний прп. Еф­ре­ма Си­ри­на есть упо­ми­на­ние о празд­но­ва­нии в честь всех свя­тых.

Сту­дий­ский, а за­тем и Иеру­са­лим­ский Ти­пи­ко­ны окон­ча­тель­но по­ме­ща­ют празд­ник в честь всех свя­тых на первую неде­лю (вос­кре­се­ние) по­сле Пя­ти­де­сят­ни­цы. Та­кая по­сле­до­ва­тель­ность празд­ни­ков об­на­ру­жи­ва­ет их ло­ги­че­скую связь: свя­тые про­си­я­ли хоть и в раз­ное вре­мя и раз­лич­ны­ми по­дви­га­ми, но по бла­го­да­ти еди­но­го Свя­то­го Ду­ха, из­лив­ше­го­ся на Цер­ковь в день Пя­ти­де­сят­ни­цы.

В го­до­вом бо­го­слу­жеб­ном кру­ге пра­во­слав­ной церк­ви День всех свя­тых яв­ля­ет­ся по­гра­нич­ным:

На ве­черне празд­ни­ка чи­та­ют­ся три па­ре­мии, со­дер­жа­щие вет­хо­за­вет­ные ука­за­ния на сла­ву свя­тых: Ис.43:9-14; Прем.3:1-9; Прем.5:15-6:3.

Чи­та­ю­щий­ся на ли­тур­гии от­ры­вок из По­сла­ния к Ев­ре­ям (Евр.11:33-12:2) про­слав­ля­ет вет­хо­за­вет­ных пра­вед­ни­ков и на­зы­ва­ет их «об­ла­ком сви­де­те­лей», а со­став­ное еван­гель­ское чте­ние (Мф.10:32-33; Мф.10:37-38; Мф.19:27-30) ука­зы­ва­ет на необ­хо­ди­мые при­зна­ки свя­то­сти («Кто ис­по­ве­да­ет Ме­ня пред людь­ми, то­го ис­по­ве­даю и Я пред От­цем Мо­им Небес­ным…Кто не бе­рет кре­ста сво­е­го и сле­ду­ет за Мною, тот не до­сто­ин Ме­ня…Вся­кий, кто оста­вит до­мы, или бра­тьев, или се­стер, или от­ца, или мать, или же­ну, или де­тей, или зем­ли, ра­ди име­ни Мо­е­го, по­лу­чит во сто крат и на­сле­ду­ет жизнь веч­ную»).

Гим­но­гра­фия празд­ни­ка изоби­лу­ет по­э­ти­че­ски­ми обо­ро­та­ми: свя­тые на­зы­ва­ют­ся «непре­лест­ны­ми све­ти­лами» (ка­нон утре­ни, песнь 3), «бо­же­ствен­ным об­ла­ком» (там же, песнь 6), «на­чат­ка­ми есте­ства» (кондак), «тер­пе­ли­во­душ­ны­ми» (сти­хи­ра на ли­тии); их кро­вью Цер­ковь укра­ша­ет­ся «баг­ря­ни­цею и вис­сом» (тро­парь); они «уяс­ня­ют цер­ков­ное небо» (ка­нон утре­ни, песнь 8), «доб­ро­де­те­лей свет­ло­стью» де­ла­ют зем­лю небом (сти­хи­ра на хва­ли­тех).

Молитвы

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х,/ я́ко багряни́цею и ви́ссом,/ кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися,/ те́ми вопие́т Ти Христе́ Бо́же:/ лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́,/ мир жи́тельству Твоему́ да́руй,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Кровью пострадавших во всем мире мучеников Твоих как порфирою и виссоном облеченная, их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: «Милости Твои людям Твоим ниспошли, мир народу Твоему даруй и душам нашим великую милость!»

Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти Го́споди богоно́сныя му́ченики./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́,// жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́ Многоми́лостиве.

Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, Богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

Молитва Собору Всех святых

О, преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно призрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание Собору Всех святых

Велича́ем вас,/ апо́столи, му́ченицы и проро́цы и вси святи́и,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,// вы бо мо́лите о нас/ Христа́ Бо́га на́шего.

Каноны и Акафисты

Акафист Собору Всех Святых

какого числа празднуется день всех святых

Кондак 1

Избранным угодником Божиим, всем святым, от века во всем мире просиявшим и на небеси венцы славы приявшим, похвальное приносим пение. Вы же, яко имущии велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободите, да зовем вам хвалебно:

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Икос 1

Ангельский собор, умаленный падением гордых ангел и вами, всеми святыми, восполняемый, светло торжествует в день памяти вашей, и всю вселенную созывает на веселие духовное. Мы же, им подражающе, зовем вам радостно:

Радуйтеся, святии, от века Богом предуведеннии и предуставленнии к славе небесней.

Радуйтеся, от всех родов, мест и времен в служение Господу избраннии.

Радуйтеся, избрание ваше подвигами благочестия оправдавшии.

Радуйтеся, образом добрых дел ваших правый путь к небеси нам показавшии.

Радуйтеся, прежде писаннаго закона Божия по закону совести праведно пожившии.

Радуйтеся, в законней сени благочестно житие свое совершившии.

Радуйтеся, в новей благодати светло добродетельми просиявшии.

Радуйтеся, в последняя сия времена Богу благоугодившии и мзду с первыми получившии.

Радуйтеся, от земных скорбей прешедшии к небесному покою.

Радуйтеся, сподобльшиися зрети неисповедимую славу Божию.

Радуйтеся, с лики безплотных непрестанно хвалящии Пресвятую Троицу.

Радуйтеся, всегда молящиися Ей о всех почитающих вас.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 2

Видящи Православная Христова Церковь, многочисленными лики святых, яко прекрасными райскими цветы себе украшену, светло почитает память их и Пречистую Богоматерь с Рождшимся от Нея Христом Богом величает, вопиющи Тому хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 2

Разуму нашему просвещение у Господа испросите, святии угодницы Божии, да отрясше земное пристрастие, вознесемся сердцем и мыслию в наследованная вами и нам обещанная селения райская, и возопием вам радостно:

Радуйтеся, ветхозаветнии праотцы и патриарси, родоначальницы по плоти Христа Сына Божия.

Радуйтеся, яко благословением Божиим умножишася роды ваша, яко звезды небесныя.

Радуйтеся, среди мрака древняго нечестия правую вашу веру во истиннаго Бога сохранившии.

Радуйтеся, с надеждою чаявшии обетованнаго Искупителя.

Радуйтеся, яко от вашего племене возсия пресветлая свеща — Богородица Мария.

Радуйтеся, яко от Нея родися Победитель смерти и ада.

Радуйтеся, верою во грядущаго Христа спасение улучившии.

Радуйтеся, вместо древния клятвы благословение Тем получившии.

Радуйтеся, и во аде Христова пришествия ожидавшии.

Радуйтеся, адских мучений Им избавленнии.

Радуйтеся, на небеса со славою возведеннии.

Радуйтеся, с лики Ангельскими в вечныя обители Отца Небеснаго вселеннии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 3

Силою Вышняго осенени бывше, святии, дерзновенно ополчистеся противу начал и властей злобы поднебесныя, и победивше тех коварства, вся благая начинания ваша добре совершисте, воспевающе Всесильному Человеколюбцу Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще, святии пророцы, преславная селения во обителех дому Отца Небеснаго и присносущным светом лица Божия просвещаеми, неизреченнаго воистину со всеми святыми наслаждаетеся блаженства, егоже мы, земнии, причастницы быти желающе, воспеваем вам сице:

Радуйтеся, святии пророцы, Богом избраннии прежде вашего рождения.

Радуйтеся, верно поработавшии Ему прежде Христова воплощения.

Радуйтеся, от младенчества благодатию Святаго Духа освященнии.

Радуйтеся, посланнии от Господа вразумляти заблуждшия сыны Израилевы.

Радуйтеся, предвозвестившии Христово от Девы славное рождение.

Радуйтеся, звезды, предварившии пришествие истиннаго Солнца.

Радуйтеся, законопреступных царей Израилевых дерзновенно обличившии.

Радуйтеся, всякое людское нечестие мечем слова Божия нещадно посекшии.

Радуйтеся, вернии раби Господни, вся хотения Его исполнившии.

Радуйтеся, истину небоязненно пред властьми вещавшии.

Радуйтеся, многи скорби в мире претерпевшии.

Радуйтеся, со всеми избранными торжествующии на небеси в славе вечней.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 4

Бури житейския избавльшеся, вси святии, преидосте в небесный покой, на места злачна и прохладна, идеже потоцы сладости неисповедимыя, пища славы Божия нетленная, пения и гласы празднующих; тамо убо торжествуете со всеми Ангельскими силами, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Око не виде, и ухо не слыша, и на сердце земнаго человека не взыдоша радости и сладости, ихже вы ныне наслаждаетеся, Апостоли святии. Сего ради благоговейно взываем вам:

Радуйтеся, святии Апостоли, с Предтечею Иоанном ближайшии друзи Христовы.

Радуйтеся, по Пресвятой Деве Марии, первостоятелие у Престола Святыя Троицы.

Радуйтеся, возвестившии миру таинство нашего искупления.

Радуйтеся, светом веры Христовы омраченныя люди просветившии.

Радуйтеся, семя слова Божия в сердца человеческая всеявшии.

Радуйтеся, плоды трудов ваших в небесном вертограде пожинающии.

Радуйтеся, святии отцы, седмию Вселенскими Соборы исповедание Православныя веры утвердившии.

Радуйтеся, утишившии бурю еретическаго нечестия.

Радуйтеся, изъяснившии нам догматы Православныя веры.

Радуйтеся, и доныне учением вашим ограждающии Церковь Христову от ересей и расколов.

Радуйтеся, святии иерарси, словом и житием светло просиявшии.

Радуйтеся, во свете невечернем с духовными вашими чады ныне обитающии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 5

Боготочною, Спасе, Кровию Твоею искупленнии и верно Тебе на земли послужившии вси святии, ныне на тверди церковней яко звезды пресветлыя сияют, и всех нас, по морю страстнаго сего жития плавающих, на путь правый, к небесному отечеству ведущий, наставляют; о сем убо с радостию благодарно поем Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши, святии мученицы, яко в мире сем вся суетна суть и тлению причастна, потщастеся Предвечному Богу благоугодити и претерпением лютых мук тленная на нетленная пременити, за еже сподобистеся предстояния у страшнаго Престола Владычня в славе вечней, в нейже не забудите и нас, память вашу совершающих и вопиющих вам таковая:

Радуйтеся, святии страстотерпцы, кровию своею запечатлевшии правую вашу во Христа веру.

Радуйтеся, не убоявшиися убивающих тело, души же не могущих убити.

Радуйтеся, претерпевшии страшная мучения.

Радуйтеся, явльшии на себе Христовых страстей изображения.

Радуйтеся, победившии лютых мучителей свирепства.

Радуйтеся, чрез огнь и воду прошедшии и в покой вечный вшедшии.

Радуйтеся, исповедницы и священномученицы, пострадавшии за благочестие и почитание святых икон.

Радуйтеся, преподобномученицы, в молитве Богу собеседовавшии и страданием диавола поправшии.

Радуйтеся, за славу и честь Царя Небеснаго мужественно воинствовавшии.

Радуйтеся, победную почесть от Христа на небеси приимшии.

Радуйтеся, велию благодать от Господа получившии.

Радуйтеся, многая и различная чудеса в славу Божию в поднебесней содевающии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 6

Проповедуют христианстии роди славу вашу, вси святии: вы бо яко рай насажденный явистеся посреде Церкве, имущии древо жизни Самаго Господа, от негоже вкусивше сладости райския, вся скорогибнущая в мире сем презресте, и радостно в небесный вертоград внидосте, поюще: Аллилуиа.

Икос 6

Правоверие и добродетели преподобных отец, яко солнце, всему миру сияют и нам мрачный путь жизни сея просвещают, да не заблудим в пустыни греха и душепагубных ересей. Сего ради хвалебно им воспеваем:

Радуйтеся, преподобнии отцы, мир и яже в мире любве ради Божия волею оставившии.

Радуйтеся, преподобнии матери, в подвизех дневных и нощных земное течение совершившии.

Радуйтеся, пустынницы, в пещерах и горах со зверьми пожившии.

Радуйтеся, постницы, в алчбе и жажде временное житие препроводившии.

Радуйтеся, столпницы, мраз и зной Царствия ради Небеснаго претерпевшии.

Радуйтеся, затворницы, в сердечней тишине Бога взыскавшии.

Радуйтеся, девственницы, целомудрие сохранившии и непорочному Агнцу Христу пoследовавшии.

Радуйтеся, послушницы, Христово смирение стяжавшии.

Радуйтеся, в общежитиих во взаимной братской любви ангельски пожившии.

Радуйтеся, мудрии и кротции монахов наставницы бывшии.

Радуйтеся, вси трудолюбцы, добродетелей совершенство стяжавшии.

Радуйтеся, в покой Господа своего вшедшии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 7

Хотя Всеблагий Господь явити миру, яко не всуе труждаются вси благоугождающии Ему, но яко велия мзда уготовася им в Царствии Небеснем: сего ради прослави сонмы святых угодник Своих, различне Тому на земли послуживших, да и мы поревнуем тех житию, и тоя же вечныя славы чающе, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

«Веруяй в Мя, аще и умрет жив будет»,— рече Господь. Вам же, святии вси, изрядно приличествуют сии Владычни глаголы: вы бо аще и умросте на земли плотию, но душами в вышнем селении всегда живи суще, многая и неизреченная совершаете в мире чудеса, и теплым вашим к Богу ходатайством пособствуете нам, сице возглашающим вам:

Радуйтеся, горняя мудрствующим вашим умом истиннаго Бога познавшии.

Радуйтеся, правую вашу в Святую Троицу веру непорочно сохранившии.

Радуйтеся, Христа Сына Божия, истиннаго Бога и совершеннаго человека исповедавшии.

Радуйтеся, в спасительныя Его страсти несумненно веровавшии.

Радуйтеся, Православием, яко звезды, блистающии.

Радуйтеся, праведностию, яко финикс процветающии.

Радуйтеся, плотию на земли, умом же на небеси пожившии.

Радуйтеся, временною смертию на безконечную жизнь прешедшии.

Радуйтеся, тесным путем евангельски шествовавшии.

Радуйтеся, узкими враты Царствия Небеснаго достигшии.

Радуйтеся, вечных благ наследницы.

Радуйтеся, о спасении нашем теплии к Богу ходатаи.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 8

Страну ону горнюю, идеже вси святии по трудех земных почивают, умным очесем своим представляюще, аще и не можем постигнути сущаго тамо блаженства, мы земнии и плотию обложеннии, обаче, верою сие проразумевающе и сердцем предвкушающе, поем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Исчитаяй множество звезд и всем им имена нарицаяй, Вседержителю Господи, Ты един веси по имени всех благоугодивших Тебе. Мы же, дело суще руку Твоею, якоже песка морскаго исчести, сице и всех святых по имени нарещи не могуще, токмо изряднейшия рабы Твоя, от начала мира Тебе благоугодившия, именуем, глаголюще:

Радуйтеся, Адаме и Ево, праотцы всего рода человеческаго.

Радуйтеся, Авеле и Сифе, первии в мире благочестия рачителие.

Радуйтеся, Ное, вторый рода нашего родоначальниче, и Аврааме, завета Божия приемниче.

Радуйтеся, Моисее Боговидче и Аароне, первый ветхозаветный священниче.

Радуйтеся, Еноше и Илие, плотию смерти не вкусившии и на небо восхищеннии.

Радуйтеся, Исаие, Давиде и Данииле, зрителие таин Бога Вседержителя.

Радуйтеся, Иоакиме и Анно, родившии Деву Марию – Матерь Христа Бога нашего.

Радуйтеся, Петре, Павле, Иакове и Иоанне, избраннейшии Апостоли Христовы.

Радуйтеся, Николае, Василие, Григорие, Иоанне и Афанасие, непоколебимии столпи церкве Христовы.

Радуйтеся, Антоние, Пахомие, Евфимие, Иларионе и Савво, великие монахов наставницы.

Радуйтеся, Георгие, Димитрие, Евстратие и Пантелеимоне, велиции мученицы Христовы.

Радуйтеся, Варваро, Ирино, Параскево, Екатерино и вси мученицы, кровию своею торжество веры возвеличившии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 9

Вси святии Твои, Господи, ангельский подражая чин, безпрестани славят Пресвятое имя Твое на небеси, «Свят, Свят, Свят», — вопиюще; с нимиже и мы, грешнии, на земли бренными устнами вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии суемудрыя недоумеют глаголати: како вы, вси святии, подобострастни нам бывше человецы, непреодолени страстьми бысте, мужеством вашим безплотныя враги победисте. Мы же, прославляюще укрепившаго вас Господа, хвалим доблести ваша и умиленно вопием:

Радуйтеся, святии, вседушно Господа возлюбившии.

Радуйтеся, любве Его ради живота своего не щадившии.

Радуйтеся, мир и миродержителя победившии.

Радуйтеся, вся сети древняго змия, яко паучину, разорившии.

Радуйтеся, смирившиися под крепкую руку всеблагаго Промысла Божия.

Радуйтеся, покорившии волю свою воле Отца Небеснаго.

Радуйтеся, прославившии Господа в душах и телесех ваших.

Радуйтеся, возвеличившии Его во всех делех ваших.

Радуйтеся, воздвизавшии руце ваши на творение дел благих.

Радуйтеся, направлявшии стопы ваша на путь правый.

Радуйтеся, не приложившии сердец ваших к земному богатству и наслаждению.

Радуйтеся, всегда помышлявшии о благах небесных и вечном веселии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 10

Спасения путем право шествующе и о судьбах правды Божия поучающеся, вси святии, явистеся яко древеса благоплодная при исходищах вод, и принесосте Богу плод добродетелей ваших во время свое. Ныне же в горнем Едеме неизреченнаго наслаждающеся блаженства, помяните и нас, чад ваших, отеческое ваше о спасении нашем попечение восхваляющих, Богу же поющих: Аллилуиа.

Икос 10

Стена тверда нам противу лица вражия вы есте, вси святии, и теплии молитвенницы ко Христу о всем роде христианстем. Темже от стрел невидимаго борителя присно вами защищаеми, радостно взываем:

Радуйтеся, рода человеческаго велие украшение.

Радуйтеся, в странствии земном присная нам отрада и утешение.

Радуйтеся, в брани со врагами спасения нашего сильнии нам помощницы.

Радуйтеся, от меча гнева Божия молитвами вашими нас защищающии.

Радуйтеся, сами искушени бывше, и нам во искушениих помогающии.

Радуйтеся, покаянию нас грешных зело радующиися.

Радуйтеся, на различных местех земли во вся времена праведно пожившии.

Радуйтеся, аще и согрешившии, обаче истинным покаянием и слезами скверну грехов омывшии.

Радуйтеся, от Адама даже до днесь в надежди жизни вечныя скончавшиися.

Радуйтеся, от Востока и Запада пришедшии и на лоне Авраамли почившии.

Радуйтеся, яко сонм ваш новыми с земли пришельцами всегда умножается.

Радуйтеся, яко вами место падших духов в соборе Ангельском восполняется.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 11

Песни наша хвалебныя, аще бы и тмочислени были, не довлеют к прославлению добродетелей ваших, вси святии; и нам немощным удобее любити молчание: но да не явимся лениви и неблагодарни за полученныя вас ради милости и благодеяния Божия, поем прославльшему вас Владыце: Аллилуиа.

Икос 11

Светильницы света невечерняго вы есте, вси святии, у Престола Пресвятыя Троицы с Ангельскими чинми в молитве о нас присногорящии, и на светлую спасения стезю наставляющии вопиющих вам сице:

Радуйтеся, светильницы огня невещественнаго.

Радуйтеся, насельницы обителей Отца Небеснаго.

Радуйтеся, гроздие винограда Христова.

Радуйтеся, благоуханнии цвети райстии.

Радуйтеся, животочнии реки, в жажде духовней нас напояющии.

Радуйтеся, дожденоснии облацы, в знои искушений нас прохлаждающии.

Радуйтеся, духовнии ветри, зиму уныния от сердец наших прогоняющии.

Радуйтеся, сладкопеснивии славии, духовную весну вечнаго блаженства нам возвещающии.

Радуйтеся, мысленныя горы, к небеси нас возводящии.

Радуйтеся, умнаго Солнца лучи, милость Его на нас изливающии.

Радуйтеся, добрии кормчии, от потопления греховнаго нас спасающии.

Радуйтеся, вернии путевождие, в небесное отечество нас путеводящии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 12

Благодать от Бога данную вам, в воздаяние многих добродетелей ваших, кто от земнородных исповести возможет, о святии! Якоже бо капли морския по единой исчерпати, сице чудодействий ваших и подаваемых вами нам благодеяний несть мощно исчести. Сего ради радостно совершаем славное ваше торжество, и вся действующему в вас Господу зовем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Тя, Владыко Вседержителю, восхваляем вси Пресвятое имя Твое, яко от начала мира в различная времена явил еси приснопамятныя святыя Твоя, Тебе единому в Троице славимому Богу благоугодившия, ихже молитвами от всех зол избавляеши вопиющия к ним:

Радуйтеся, святии Божии угодницы, с Пресвятейшею всея твари Приснодевою Мариею.

Радуйтеся, и вы, безплотнии Ангели, хранителие рода человеческаго.

Радуйтеся, святии царие и князи, на земли благочестиво царствовавшии и Небесное Царствие наследившии.

Радуйтеся, добрии градоправителие, в небесном граде обитати сподобльшиися.

Радуйтеся, нелицеприятнии земнии судии, у небеснаго Судии оправдание и милость получившии.

Радуйтеся, ревностнии словесных овец пастырие, от Пастыреначальника Христа похваленнии и прославленнии.

Радуйтеся, праведнии земледелателие, в простоте сердца и незлобии Богу послужившии.

Радуйтеся, терпеливии странницы, небеснаго отечества достигшии.

Радуйтеся, юродивии, поношения и укорения Христа ради претерпевшии.

Радуйтеся, безсребренницы, туне болящим исцеления подававшии и на небеси мзду приявшии.

Радуйтеся, во всяком возрасте и звании угодившии Богу мужие и жены, яко вы едино есте о Господе и души ваша в руце Божией.

Радуйтеся, яко в будущем веце купно с душами и телеса ваша вечныя славы причастны будут.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 13

О всеблаженнии угодницы Божии, вси святии, приявшии наследие благ вечных! Приимите сие наше хвалебное пение, и благоприятными вашими к Богу молитвами испросите нам грехов оставление и вечных мук избавление, да с вами в Небесном нашем Отечестве поем Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва

К вам, о святии вси, яко путеводным светильником, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз, многогрешный, смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благости Своея, яко да тою озаряемь и подкрепляемь, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею непреткновенно прейти и ходатайством вашим ко Всеблагому Господу сподоблюся поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небеснем чертозе Царя славы, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *