6 января день святой евгении
Преподобномученица Евгения и с ней Христа ради пострадавшие
Аудио
Скачать
(MP3 файл. Продолжительность Размер ) Читает иеромонах Клеопа (Данелян)
Преподобномученица Евгения Римская, дева |
Святая Евгения родилась в Риме при императоре Коммоде, правившем со 180 по 192 год. Она происходила из знатной и богатой семьи. Ее отец, Филипп, оставаясь язычником, питал доброе расположение к христианам. Он был назначен императором на должность префекта (епарха) Александрии Египетской и отправился туда вместе со всей семьей.
Там Евгения, для обучения которой отец нанял лучших преподавателей, познакомилась с Посланиями апостола Павла. Дева часто перечитывала такие слова: «Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие? Ибо, когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих… А мы проповедуем Христа распятого, для иудеев соблазн, а для еллинов безумие, для самих же призванных, иудеев и еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость; потому что немудрое Божие премудрее человеков, и немощное Божие сильнее человеков» (1 Кор. 1: 20–25). Могла ли она, читая эти пламенеющие строки, и далее предаваться изучению бесплодной философии и суетных мирских наук? Сердце ее отныне было охвачено любовью к истинной Премудрости – Слову Божию, воплотившемуся и распятому ради любви к людям. Евгения решила, не откладывая более, принять христианство.
Под покровом ночи она бежала из дома вместе с верными слугами, евнухами Протом и Иакинфом, которые также приняли решение обратиться в христианскую веру. Все трое направились за пределы города и остановились у первой на их пути церкви, в которой христиане имели обыкновение собираться для молитвы. Там им посоветовали укрыться в расположенной неподалеку общежительной христианской обители – прообразе позднейших монастырей, – где жили мужи, решившие посвятить себя подвижническим трудам. Среди них особо выделялся добродетелями святой епископ по имени Елен, весьма прославившийся тем, что безо всякого вреда вошел в разожженную печь, дабы посрамить языческого колдуна.
Святая Евгения обрезала свои волосы, облачилась в мужское одеяние и предстала перед Еленом, назвавшись евнухом Евгением, прибывшим из Рима вместе с двумя товарищами. Епископ, которому Господь открыл в видении правду, тем не менее с радостью принял пришедших и, тайно окрестив, представил настоятелю общины Евтропию. Тот определил их в число монахов. Вскоре все трое обнаружили примерное усердие, в особенности сама Евгения, которая преодолевала слабость, свойственную ее женской природе, твердостью духа и пламенной любовью к Господу и вызывала удивление даже самых искушенных монахов. Преуспеяние ее в подвижнических трудах было столь велико, что уже через три года братия сочли ее достойной занять место почившего игумена. Со смирением и страхом Божиим святая приняла это избрание, при том, однако, условии, что она будет, по заповеди Спасителя, «всем слугою» (Мк. 9: 35). Исполняя свое намерение, она брала на себя, помимо трудов по управлению обителью и духовному окормлению братий, также и самую черную повседневную работу: переноску воды, уборку, заготовление дров и пр. Келья святой Евгении была самой маленькой и убогой из всех, сама же она день и ночь не щадила сил ради служения братии и любви Божией.
Одна знатная и именитая жительница Александрии, по имени Меланфия, прослышав о превосходных добродетелях игумена Евгения и творимых этим настоятелем чудесах, умолила «его» прийти к ней в дом и избавить от жестокого недуга, мучившего ее уже много лет. Уступив настоятельным просьбам Меланфии, святая Евгения отправилась к ней и исцелила от болезни, помазав святым елеем. Однако же коварный бес воспользовался этим случаем, чтобы разжечь в душе Меланфии порочную страсть к молодому миловидному монаху. Сказавшись вновь больной, на сей раз притворно, она вновь стала просить святую о посещении, а когда та явилась к ней вторично, попыталась соблазнить ее на плотский грех. Не раскрывая своей тайны, святая Евгения решительно отвергла ее желание. Она напомнила Меланфии, что монахи приносят священный обет целомудрия, дабы, нерушимо храня телесную и душевную чистоту, посвятить девство единому Богу. Произнеся эти слова, святая ушла прочь.
Полученный отказ возбудил в злом сердце Меланфии неутолимую жажду мщения. Она стала говорить повсюду, что игумен Евгений, придя к ней домой, обесчестил ее. Слух дошел до префекта Филиппа, который, не дерзая ставить под сомнение слова столь высокопоставленной особы, незамедлительно позвал к себе святую Евгению и всех ее монахов. Тотчас по прибытии святую заковали в цепи, предъявив ей позорное обвинение. Только тогда Евгения решилась наконец раскрыть всю правду о себе, дабы не дать лукавому повода посрамить святой монашеский чин. Разорвав на себе тунику, она доказала всем присутствующим, что на самом деле была переодетой женщиной, принявшей мужской облик лишь для того, чтобы с большей пользой подвизаться в духовной брани и добродетели. Затем, обратившись к Филиппу, призналась в том, что она – его дочь, та самая Евгения, которую он уже много лет считал пропавшей.
Радуясь неожиданной встрече и дивясь чудесному Промыслу Божию, Филипп вместе с женой Клавдией и детьми Авитом и Сергием принял христианскую веру и крестился вместе с семьей и немалым числом других язычников, присутствовавших при этом событии.
Вскоре после этого Филипп принял епископское посвящение и стал управлять египетской митрополией в согласии с евангельскими заповедями как в мирских, так и в духовных делах. Через год, по доносу недоброжелателей святого Филиппа из числа язычников, император отстранил его от должности префекта, поставив вместо него наместником жестокого Терентия. По приказу последнего епископ был убит, когда молился в своей церкви.
После похорон святого мученика Филиппа Евгения, Клавдия, Прот и Иакинф вернулись в Рим и, поселившись в родовом имении, усердно предались посту и молитве. По прошествии некоторого времени святая Евгения получила письмо от знатной девушки по имени Василла, которую отец держал под замком из-за ее желания сделаться христианкой. Василла получила от святой необходимые наставления в вере и была тайно крещена Римским епископом. Между ней и Евгенией завязалась дружба, ибо их объединяла любовь к святому девству. Вскоре одна из служанок Василлы выдала секрет госпожи некоему Помпею, желавшему на ней жениться. Последний, придя в ярость, добился от императора, врага христиан, того, что святая Василла была схвачена и обезглавлена.
Вслед за этим арестовали святых Прота и Иакинфа. Отвергнув требование принести жертву Юпитеру, они также были обезглавлены. Настала очередь святой Евгении: сперва ее привели к префекту города, а затем – в храм Дианы, требуя под страхом смерти совершить жертвоприношение. По молитве святой идольские изваяния внезапно рухнули наземь, а сам храм сотрясся, к великому ужасу взиравших на это язычников. Тогда тиран повелел утопить святую мученицу в Тибре, но та невредимой вышла на берег. Претерпев различные испытания, святая Евгения была обезглавлена в темнице, обретя жизнь вечную в тот самый день, 25 декабря, когда Господь Иисус Христос обрел смертную человеческую плоть, дабы даровать нам бессмертие.
Православная Жизнь
Преподобномученица Евгения Римская
Многие знатные юноши добивались ее руки, но вступать в брак она не хотела. Познакомившись с Посланиями апостола Павла, она всей душой устремилась к христианству и тайно от родителей, в сопровождении своих двух рабов, Прота и Иакинфа, переодевшись в мужскую одежду, удалилась в мужской монастырь. Там она со своими рабами и спутниками приняла святое Крещение от епископа Элия, которому было открыто о ней в видении, и он благословил ее подвизаться в монастыре в образе инока Евгения.
Молитвы
Тропарь преподобномученице Евгении Римской, глас 4
А́гница Твоя́, Иису́се, Евге́ния/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак преподобномученице Евгении Римской, глас 2
Благоро́дия нра́вом тя честноподо́бне украси́в обожи́вый Госпо́дь,/ в ра́бии о́бразе от Де́вы нам соедини́ся,/ И́же тя в лик дев свещено́сиц вчини́/ и с му́ченики сочета́, Евге́ние,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Девственниц похвало и мучениц славо, Евгение преподобная! К тебе во умилении сердец припадаем и заступления твоего у Господа просим! Ты бо, преподобномученице преславная, велие дерзновение ко Владыце всех стяжала еси, яко прославившая Его в чистой душе твоей и телеси твоем страдальчестем, зане, вся прельщения врага и прещения мучителя презревши, вся терпящи, вопияла еси: «Христос есть богатство мое и похвала!» Темже от того богатства и нашей нищете духовная подаждь дарования и от безмерных прегрешений нас предстательством твоим огради, друг ко другу нас в послушании и братолюбии настави и ко Господу очи сердец наших всегда возводи, во еже присно славити нам Отца и Сына и Святаго Духа державу и твое теплое предстательство во веки веков. Аминь.
6 января
Чтения Священного Писания
Ложь неоязычников про Рождество Христово
Ложь неоязычников про Рождество Христово
Богослужения
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас пpипа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.
Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.
Предпразднства Рождества Христова
Написова́шеся иногда́ со ста́рцем Ио́сифом,/ я́ко от се́мене Дави́дова, в Вифлее́ме Мариа́м,/ чревонося́щи безсе́менное Рожде́ние./ Наста́ же вре́мя рождества́,/ и ме́сто ни еди́ноже бе обита́лищу,/ но, я́коже кра́сная пала́та,/ верте́п Цари́це показа́шеся.// Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший воскреси́ти о́браз.
Перевод: Некогда вносилась в перепись со старцем Иосифом, как происходящая от семени Давидова, в Вифлееме Мариам, носящая во чреве Зачатого без семени. Настало время родить, и не было нигде места для ночлега; но, как чертог приятный, пещера Царице была показана. Христос рождается, чтобы в нас восстановить прежде падший Свой образ.
Де́ва днесь Преве́чное Сло́во/ в верте́пе гряде́т роди́ти неизрече́нно;/ лику́й, вселе́нная, услы́шавши,/ просла́ви со А́нгелы и па́стырьми// хотя́щаго яви́тися Отроча́ Мла́до, Преве́чнаго Бо́га.
Перевод: Дева в сей день идет, чтобы Предвечное Слово родить в пещере неизреченно. Ликуй, вселенная, о том услышав, прославь со Ангелами и пастухами нас ради восхотевшего явиться – Дитя младое, Предвечного Бога.
Преподобномученице Евгении Римской
А́гница Твоя́, Иису́се, Евге́ния/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Агница Твоя, Иисусе, Евгения, взывает громогласно: «Тебя, Жених мой, люблю, и, Тебя ища, страдаю, и распинаюсь и погребаюсь с Тобою в Твоем крещении, и терплю муки за Тебя, да царствую в Тебе, и умираю за Тебя, чтобы и жить с Тобою; но, прими меня как жертву непорочную, с любовью принесенную Тебе!» По ходатайствам ее, как Милостивый, спаси души наши.
Благоро́дия нра́вом тя честноподо́бне украси́в обожи́вый Госпо́дь,/ в ра́бии о́бразе от Де́вы нам соедини́ся,/ И́же тя в лик дев свещено́сиц вчини́/ и с му́ченики сочета́, Евге́ние,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
Святой преподобномученице Евгении Римской
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Евге́ние преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц припа́даем и заступле́ния твоего́ у Го́спода про́сим! Ты́ бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие дерзнове́ние ко Влады́це все́х стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой душе́ твое́й и телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́, вся́ прельще́ния врага́ и преще́ния мучи́теля презре́вши, вся́ терпя́щи, вопия́ла еси́: «Христо́с е́сть бога́тство мое́ и похвала́!» Те́мже от того́ бога́тства и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний на́с предста́тельством твои́м огради́, дру́г ко дру́гу на́с в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити на́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Притча дня
Послушник спросил у старца:
— Насколько верны слова, что не в деньгах счастье?
Тот ответил, что они верны полностью. И доказать это просто. Ибо за деньги можно купить постель, но не сон; еду, но не аппетит; лекарства, но не здоровье; слуг, но не друзей; женщин, но не любовь; жилище, но не домашний очаг; развлечения, но не радость; образование, но не ум. И то, что названо, не исчерпывает список.
Проповедь дня
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Основы православия
Тема 6. Чем подтверждается истинность Православной веры?
1. Тем, что в её основе лежат истины, открытые посредством сверхъестественного Откровения.
2. Истинностью Священного Писания (Библия является составной частью Священного Предания).
3. Преданием Церкви (именно Вселенская Православная Церковь имеет происхождение от апостолов, сохраняет преемство иерархии от апостолов, и при этом сохраняет вероучение неповрежденным (протестантские церкви — не древнего происхождения, а католицизм, хотя и древнего происхождения, однако не сохранил вероучение в чистоте, а значит, и не вписывается в определение единственной истинной Церкви как «столпа и утверждения истины» (1Тим.3:15)).
4. Опытом православных святых (которые достигли высот святости в соответствии с тем, как об этом сообщается в православном вероучении).
Практические советы
Сочельник: можно ли ничего не есть весь день?
Архимандрит Кирилл (Говорун), кандидат богословия, доктор философии:
— Традиция воздержания от еды в течение всего дня или даже нескольких дней существовала еще в Ветхом Завете. Такой пост мог налагаться на весь израильский народ накануне важных событий, перед военными сражениями или в связи с какими-то бедствиями. Именно так постился Моисей на горе Синай.
В богослужебном круге Православной Церкви тоже есть дни, когда верующие могут воздерживаться от пищи в течение всего дня. Это Страстная пятница, Воздвижение Креста Господня, Рождественский сочельник, Крещенский сочельник. В Греции существует традиция ничего не есть в течение первых трех дней Великого поста, то есть до первой Преждеосвященной литургии. И многие верующие придерживаются этого правила.
Однако для большинства людей такое воздержание непосильно, поэтому Церковь никогда не принимала эту благочестивую традицию как норму, обязательную для всех верующих. В Православной Церкви упор делается на качестве поста, а не на его количестве. Воздержание в пище — важный элемент поста, но не единственный. Отношение к посту в Православии комплексное, целостное и включает в себя не только отказ от скоромных продуктов, но и от злых дел, злых помыслов. Тем не менее, если кто-то имеет в себе силы и желание отказаться от пищи на весь день, это можно делать по благословению духовника.
Православная Жизнь
Преподобномученица Евгения Римская
Евгения получила прекрасное образование и отличалась добрым нравом и красотой. Многие знатные юноши добивались ее руки, но вступать в брак она не хотела. Познакомившись с Посланиями апостола Павла, она всей душой устремилась к христианству и тайно от родителей, в сопровождении своих двух рабов, Прота и Иакинфа, переодевшись в мужскую одежду, удалилась в мужской монастырь. Там она со своими рабами и спутниками приняла святое Крещение от епископа Элия, которому было открыто о ней в видении, и он благословил ее подвизаться в монастыре в образе инока Евгения.
Своими подвигами святая Евгения стяжала дар исцеления. Однажды к ней за помощью обратилась богатая молодая вдова Мелания. Увидев юного инока, эта женщина воспылала нечистой страстью, но будучи отвергнута, она измыслила клевету о попытке насилия. Святая Евгения предстала на суд к правителю Египта, т. е. к своему отцу, и была вынуждена открыть свою тайну. Ее родные обрадовались, найдя ту, которую долго оплакивали. Через некоторое время все они приняли святое Крещение. Но Филипп, по доносу язычников, был смещен с поста правителя. Александрийские христиане избрали его своим епископом. Новый правитель, опасаясь народного гнева, не стал открыто казнить Филиппа, а подослал убийц. Во время уединенной молитвы епископа ему были нанесены раны, от которых он через три дня мученически скончался. Овдовев, Клавдия с дочерью и слугами уехала в свое поместье, находившееся в окрестностях Рима. Там Евгения продолжала иноческую жизнь. Она привела ко Христу многих дев, а Клавдия устроила странноприимный дом и служила вдовам.
Молитвы
Тропарь преподобномученице Евгении Римской, глас 4
А́гница Твоя́, Иису́се, Евге́ния/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак преподобномученице Евгении Римской, глас 2
Благоро́дия нра́вом тя честноподо́бне украси́в обожи́вый Госпо́дь,/ в ра́бии о́бразе от Де́вы нам соедини́ся,/ И́же тя в лик дев свещено́сиц вчини́/ и с му́ченики сочета́, Евге́ние,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Евге́ние преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц припа́даем и заступле́ния твоего́ у Го́спода про́сим! Ты́ бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие дерзнове́ние ко Влады́це все́х стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой душе́ твое́й и телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́, вся́ прельще́ния врага́ и преще́ния мучи́теля презре́вши, вся́ терпя́щи, вопия́ла еси́: «Христо́с е́сть бога́тство мое́ и похвала́!» Те́мже от того́ бога́тства и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний на́с предста́тельством твои́м огради́, дру́г ко дру́гу на́с в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити на́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобномученица Евгения Римская, дева
Дни памяти
Житие
Преподобномученица Евгения, родом римлянка, жила в Александрии, куда ее отец, Филипп, был послан императором Коммодом (180–192) в качестве наместника Египта. Евгения получила прекрасное образование и отличалась добрым нравом и красотой. Многие знатные юноши добивались ее руки, но вступать в брак она не хотела. Познакомившись с Посланиями апостола Павла, она всей душой устремилась к христианству и тайно от родителей, в сопровождении своих двух рабов, Прота и Иакинфа, переодевшись в мужскую одежду, удалилась в мужской монастырь. Там она со своими рабами и спутниками приняла Святое Крещение от епископа Элия, которому было открыто о ней в видении, и он благословил ее подвизаться в монастыре в образе инока Евгения.
Своими подвигами святая Евгения стяжала дар исцеления. Однажды к ней за помощью обратилась богатая молодая вдова Мелания. Увидев юного инока, эта женщина воспылала нечистой страстью, но будучи отвергнута, она измыслила клевету о попытке насилия. Святая Евгения предстала на суд к правителю Египта, т. е. к своему отцу, и была вынуждена открыть свою тайну. Ее родные обрадовались, найдя ту, которую долго оплакивали. Через некоторое время все они приняли Святое Крещение. Но Филипп по доносу язычников был смещен с поста правителя. Александрийские христиане избрали его своим епископом. Новый правитель, опасаясь народного гнева, не стал открыто казнить Филиппа, а подослал убийц. Во время уединенной молитвы епископа ему были нанесены раны, от которых он через три дня мученически скончался. Овдовев, Клавдия с дочерью и слугами уехала в свое поместье, находившееся в окрестностях Рима. Там Евгения продолжала иноческую жизнь. Она привела ко Христу многих дев, а Клавдия устроила странноприимный дом и служила вдовам. По прошествии нескольких спокойных лет император Галлиен (260–268) вновь начал гонение на христиан, и многие из них нашли убежище у святых Клавдии и Евгении. В то время осиротевшая молодая римлянка из царского рода, Василла, услышав о христианах и о святой Евгении, захотела встретиться со святой и написала ей письмо. В ответ святая Евгения прислала своих друзей и сподвижников, Прота и Иакинфа, которые просветили Василлу, и она приняла Святое Крещение. Служанка Василлы рассказала ее жениху Помпею, что его невеста стала христианкой, и Помпей пожаловался императору на христиан, проповедующих безбрачие. Привлеченная к ответу, Василла отказалась вступать с Помпеем в брак, и за это ее закололи мечом. Святых Прота и Иакинфа потащили в идольский храм для принесения жертвы, но едва они вступили туда, идол упал и разбился. Святые мученики Прот и Иакинф были обезглавлены. Святую Евгению тоже насильно привели в храм Дианы, но не успела она еще вступить в него, как всё капище вместе с идолом разрушилось. Святую мученицу бросили в Тибр с камнем на шее, но камень свалился, и она осталась невредима. Невредимой осталась она и в огне. Тогда ее бросили в ров, где она находилась 10 дней. В это время ей явился Сам Спаситель и возвестил, что она войдет в Царство Небесное в день Рождества Христова. Когда в 262 году наступил этот светлый праздник, палач умертвил святую мученицу мечом. Вскоре приняла мученический венец и святая Клавдия. Преподобномученица Евгения предупредила ее о дне смерти.
Богослужения
Молитвы
А́гница Твоя́, Иису́се, Евге́ния/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Агница Твоя, Иисусе, Евгения, взывает громогласно: «Тебя, Жених мой, люблю, и, Тебя ища, страдаю, и распинаюсь и погребаюсь с Тобою в Твоем крещении, и терплю муки за Тебя, да царствую в Тебе, и умираю за Тебя, чтобы и жить с Тобою; но, прими меня как жертву непорочную, с любовью принесенную Тебе!» По ходатайствам ее, как Милостивый, спаси души наши.
Благоро́дия нра́вом тя честноподо́бне украси́в обожи́вый Госпо́дь,/ в ра́бии о́бразе от Де́вы нам соедини́ся,/ И́же тя в лик дев свещено́сиц вчини́/ и с му́ченики сочета́, Евге́ние,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Евге́ние преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц припа́даем и заступле́ния твоего́ у Го́спода про́сим! Ты́ бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие дерзнове́ние ко Влады́це все́х стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой душе́ твое́й и телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́, вся́ прельще́ния врага́ и преще́ния мучи́теля презре́вши, вся́ терпя́щи, вопия́ла еси́: «Христо́с е́сть бога́тство мое́ и похвала́!» Те́мже от того́ бога́тства и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний на́с предста́тельством твои́м огради́, дру́г ко дру́гу на́с в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити на́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Каноны и Акафисты
Акафист святой преподобномученице Евгении Римской
Кондак 1
Избранная добродетелей подвижнице, учения Христова проповеднице Евгение, похвальная восписуем ти по достоянию. Ты же, яко имущая дерзновение ко Господу, от всяких бед и напастей свободи и наследниками Царствия Небеснаго соделай нас, да зовем ти:
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Икос 1
Ангелом уподобилася житием твоим, святая преподобномученице: от младых бо лет чистоту души и тела соблюла еси, Христу любовию усердно последовала еси и достигла еси совершенства духовнаго. Сего ради слышиши от нас сия достодолжныя похвалы:
Радуйся, от юности Богом предизбранная.
Радуйся, благоволением Сына Божия от нечестия земнаго Рима, ко благочестию горняго Иерусалима призванная.
Радуйся, родителей твоих дщерь благородная и града Александрии прозябение.
Радуйся, пламенную любовь ко Христу явившая.
Радуйся, Его ради самоотвержение чудное показавшая.
Радуйся, богатство мира сего возненавидевшая.
Радуйся, мужески его радости отвергшая.
Радуйся, нищетою духовною и верою обогатившаяся.
Радуйся, чистоту девственную Христа ради непорочно сохранившая.
Радуйся, Жениху Нетленному девство твое обручившая.
Радуйся, иноческое житие возлюбившая.
Кондак 2
Видящи непостоянство красот мира сего, тлению причастных, благородная дево Евгение, возлюбила еси блага нетленныя, вечныя, Христом обетованныя, ихже постигнути всем сердцем возжелала еси. Того ради умыслила еси просити родители твоя отпустити тя во едину от весей их, прохлады ради и шествуя на колеснице со евнухи и рабы, егда услышала иноков, поющих: «Вси бози язык бесове. Господь же небеса сотвори», – высокому благородию вперилася еси, дом, родителей и богатство оставити потщалася еси, да Христу угодна будеши и возможеши невозбранно пети Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом совершенным познала еси истиннаго Бога и Его ради еллинскую мудрость отвергла еси, к подвигом иноческаго жития рачение имеющи, немощь естества женскаго отложила еси: возвращающуюся бо колесницу ко граду своему, в дом отеческий, оставила еси, власы главы своея постригши и в мужеское одеяние облекшися, вкупе со евнухами своими во обитель притекла еси, идеже Божиим Промыслом святителя Еллия узрети сподобилася еси. Сего ради ублажаем тя сице:
Радуйся, земле благая, приявшая семя небеснаго учения.
Радуйся, свыше удостоившаяся Божественнаго просвещения.
Радуйся, произрастившая клас живыя веры.
Радуйся, мирскаго треволнения избежавшая.
Радуйся, звездо, возсиявшая во тьме языческаго нечестия.
Радуйся, град отечествия твоего оставившая, да Вышняго Града наследие обрящеши.
Радуйся, богатство земное нивочтоже вменившая.
Радуйся, нищету самоизвольную себе избравшая.
Радуйся, послания апостольския добре уразумевшая.
Радуйся, чрез них Господа познавшая.
Радуйся, служити Ему во иночестве изволившая.
Радуйся, яко уневестила еси душу твою Жениху Христу.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 3
Силу Христа Спасителя, влекущую к Нему, уразумела еси, святая дево Евгение, душею и телом сему влечению последовала еси, и яко Ангел, на крилех добродетелей к Нему воспарила еси, непрестанно воспевая Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имела еси душу, мужеством о Христе преисполненную, Евгение богомудрая: Бога точию боящися, не устрашилася еси тяготы жития иноческаго. Кров же оставльши отчий, Господа молила еси, всехвальная, да скорбь родителей, твоим отшествием учиненная, на радость преложится, да ты Христу послужиши и за рождших тя молишися. Темже тя хвалим достойно:
Радуйся, всем сердцем Спаса Христа возлюбившая.
Радуйся, стезею святых тещи восхотевшая.
Радуйся, суету мира сего познавшая.
Радуйся, истины и правды искавшая.
Радуйся, яко к Вышнему течение твое исправила еси.
Радуйся, яко дом и родители твоя Господа ради оставила еси.
Радуйся, нищету возлюбившая.
Радуйся, спасение души обретшая.
Радуйся, земная презревшая, о небесных помышлявшая.
Радуйся, девственнице чистая.
Радуйся, путь иноческаго жития избравшая.
Радуйся, чину иноческому добрый путь предпоказавшая.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 4
Буря недоумений смущаше тя, святая дево Евгение, еще некрещенной ти сущей, еже како бы получити знамения христианския веры. Бог же тайным Своим Промыслом приведе тя во обитель иночествующих, да ту возродишися водою и Духом, и в чистоте сердца, посреде лика иноческаго воспоеши Христу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышала еси, мудрая дево Евгение, яже Апостол рече: «глаголю безбрачным и вдовицам, добро им есть, аще пребудут, якоже аз: не оженивыйся бо печется, како угодити Господеви!» – сему поревновала еси. Темже со слезами о сем Господа молила еси. Господь же о тебе и сущих с тобою откры святителю Еллию, пришедшему во обитель, и той вы призвав, вопроси тя о именах, роде и отечестве вашем. И ответившей ти: «Нам, о божественная главо, род и отечество есть Рим прекрасный, братия есмы по плоти: имя же первому Прот, другому – Иакинф, аз же Евгением нарицаюся». Исполненный дара прозорливости, святитель глагола: «Вправду Евгением, нарицаешися, о Евгение, образ женск и имя изменив, любве ради Божественныя: блаженни есте таковаго ради дружества и соединения со Христом!» Таже во имя Пресвятыя Троицы крести вы и во ангельский образ облече. Мы же восхваляем, тя сице:
Радуйся, святым крещением во обители просвещенная.
Радуйся, во святом крещении дарами Святаго Духа исполненная.
Радуйся, яко вольным твоим разумом ко Господу приступила еси.
Радуйся, яко от руки святителя образ иноческий, аще и юна сущи, прияти сподобилася еси.
Радуйся, в нем житие добродетельное старческое показавшая.
Радуйся, иго благое Господне на рамо твое вземшая.
Радуйся, яко усердно последовала еси стопам Христовым.
Радуйся, яко на вся подвиги иноческия уготовала еси душу твою.
Радуйся, в трудех и подвизех рано Господеви послужившая.
Радуйся, образ совершенства явившая.
Радуйся, сообразно монашескому званию жившая.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 5
Боготечней звезде уподобилася еси, преподобная дево Евгение, мир и вся, яже в нем оставила еси, мужескою одеждою и именем прикровенна, в веси, идеже отец твой епарх бысть, в обители неведома добре подвизалася еси, непрестанно воспевая Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше братия, сподвижницы твоя, преподобная Евгение, твое мужемудренное и богоугодное житие, всех сущих в монастыре постников несравненно превосходящее, по триех летех жития твоего во иночестве, единодушно моляху тя прияти начальство. Ты же, ово боящися, да не противу закона, жена сущи, мужами обладати будет, ово же стыдящися толиких честных лиц моление отринути, повелела еси принесену быти святому Евангелию, и егда прочтоша: «Иже кто хощет в вас вящий быти, да будет вам слуга!» – со смирением повинулася еси Христову повелению и со многим усердием для братии служила еси, понуждая всех вопити тебе:
Радуйся, образе жизни духовныя.
Радуйся, естество женское Христа ради превозшедшая.
Радуйся, мужески в иноческом звании подвизавшаяся.
Радуйся, ум твой и сердце в Бозе молитвенно утвердившая.
Радуйся, яко непрестанным бдением безплотным поревновала еси.
Радуйся, подвигами твоими всех превозшедшая.
Радуйся, усердная и верная воли Христовы исполнительнице.
Радуйся, начальство, яко ярем, любве ради Христовы приявшая.
Радуйся, премудрая, монахов в подвизех наставлявшая.
Радуйся, добрая о братии попечительнице.
Радуйся, благочиния монастырскаго мудрая устроительнице.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 6
Проповедница и исполнительница Евангельских словес, еже не скрывати себе сокровищ на земли, явилася еси, преподобная Евгение: сего ради и братию твою наставляла еси, еже единаго Господа искати во вся дни жизни своея, всем сердцем Тому прилеплятися и непрестанно пети Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия паче солнца богоугодное житие твое, всехвальная Евгение, и якоже звезды небесныя озариша добродетели твоя обитель и окресности ея: мнози бо наставления и исцеления болезнем от тебе приимаху. От нихже и жена некая, именем Меланфия, богата имением, нища же добрыми делы, призва тя в дом свой, мнимаго ради недуга своего, и видя тя образом юна и лицем красива, не ведущи в мужестем образе и имени таящагося естества женскаго, любодейственными словесы нача прельщати тя, ко греху влекущи, вся своя богатства и саму себе в руце твои вручающи. Ты же, целомудренная Евгение, о безстудии таковом стыдящеся, рекла еси: «Наше богатство есть, еже со Христом убожествовати. О, чистото блаженная, не продадим тя за тленная богатства! О Мати Божия и Дево, не изменю моих обетов! Един нам брак – желание Христово!» Сим посрамила еси безстудную жену, победив злокозненнаго врага. За таковую ревность чистоты жития иноческаго приими похвалы сия:
Радуйся, ангельское житие явившая.
Радуйся, страсти греховныя уставившая.
Радуйся, немощных целительнице.
Радуйся, целомудрия хранительнице.
Радуйся, образе истиннаго смирения.
Радуйся, зерцало совершеннаго терпения.
Радуйся, приводящая грешных ко исправлению.
Радуйся, крилами богомыслия сети вражия сокрушившая.
Радуйся, мужественным терпением твоим страстей мглу потребившая.
Радуйся, в подвизех дневных и нощных течение жития совершившая.
Радуйся, ризу убелившая девства чистотою.
Радуйся, превозвышенная добровольною нищетою.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 7
Хотящи верна быти до конца Иисусу Христу, Сладчайшему Жениху своему, вземшему грехи всего мира, велию кротость, незлобие и смирение явила еси, целомудренная Евгение, егда безстудная Меланфия, исполнившися гнева, оклевета тя епарху в любодействе с нею. Во свидетельство рабыни своя представи, и тии ко лжи ложь прилагаху, да угодни будут госпоже своей. Ты же наносимая тебе поношения, укоризны и клевету радостно терпела еси, ведуще, яко теми подобает внити в Царствие Небесное, идеже со Ангелы вопиеши Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Радуйся, Небеснаго Отечества пламенне возжелавшая.
Радуйся, возлюбившая Иисусову сладость.
Радуйся, чрез земную темницу в небесный чертог светло вшедшая.
Радуйся, в ней терпением брачную себе одежду исткавшая.
Радуйся, яко тобою от многих ран грешнии исцеляются.
Радуйся, яко тобою от всех болезней с верою тя призывающии уздравляются.
Радуйся, уз греховных скорая решительнице.
Радуйся, язв многоболезненных добрая целительнице.
Радуйся, твердейшая адаманта в терпении невредимом.
Радуйся, крепчайшая каменнаго столпа в мужестве непоколебимом.
Радуйся, яко со Христом, Его ради, на земли страдала еси.
Радуйся, яко с Ним и о Нем на небеси прославляешися.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 8
Странное и страшное бе видение, егда собравшуся множеству народа, прииде епарх Филипп с сынома своима и, седши на обычном судищном месте, нача судити тя, блаженная Евгение, со евнухи твоими и прочими иноками, никакоже яже о тебе тайны ведущи. И бысть от народа вопль: да погублени будите, яко беззаконницы. Повеле же епарх тебе, яко начальника, ближе привести на испытание и вся орудия мучительская предложити, не ведуще тайны, ни еже пети Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Радуйся, прелести мира возненавидевшая и единаго Бога возлюбившая.
Радуйся, учительнице смирения и целомудрия.
Радуйся, яко терпением твоим ангельския чины достигла еси.
Радуйся, яко их житию непорочно поревновала еси.
Радуйся, яко уневестила еси душу свою Жениху Христу.
Радуйся, смирением возвышаема, в вечныя кровы возлетевшая.
Радуйся, не устрашившаяся временных мучений.
Радуйся, научающая и нас не боятися человеческих прещений.
Радуйся, о славе имене Христова ревновавшая.
Радуйся, пламенную любовь ко Господу показавшая.
Радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносившая.
Радуйся, иноческое житие на высоту вознесшая.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 9
Все естество Ангельское велиею возрадовася радостию, узревши мужественную крепость твою, преподобная Евгение, и удивишася, како жена сущи, в мужестем образе среди лика иноков подвизаешися, и неповинне наносимую клевету терпяще, за вся благодарне Богу поеши: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии недоумеют достойно восхвалити тя, преподобная дево, паче бо естества человеческаго подвизалася еси в чине иночестем и любве ради его открытися на суде изволила еси: раздрав свыше одежду, показала еси себе быти женска пола и, обращся к епарху, рекла: «Ты мне отец по плоти, Клавдия же матерь моя, а с тобою седящии Авит и Сергий братия ми суть, аз же Евгения, дщерь твоя, яже любве ради Христовы, мира и всех его сластей отвергохся!» Мы же, любовию подвизаеми, со слезами вопием тебе сице:
Радуйся, ревнительнице славы имене Божия.
Радуйся, любительнице уставов жития иноческаго.
Радуйся, ревностная их исполнительнице.
Радуйся, яко плоть твою духови покорила еси.
Радуйся, яко во бденных молитвах неослабно пребыла еси.
Радуйся, яко умерщвлением плоти безстрастие стяжала еси.
Радуйся, всякое наслаждение земное возненавидевшая.
Радуйся, тесным и прискорбным путем ходившая.
Радуйся, яко язвы Господа Иисуса Христа на теле носила еси.
Радуйся, яко силою креста Господня демонския козни сокрушила еси.
Радуйся, вышних присно искавшая.
Радуйся, мысленным оком к Невечернему Свету Христу непрестанно взиравшая.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 10
Спасти хотя многия и обратити ко Христу, обличила еси клевету, на стадо твое наносимую, и истину со смирением открыти о себе изволила еси. Отец, мати и братия твоя, познавше тебе, возсташа абие с мест своих, с неизреченною радостию и слезами притекше, падоша на выю твою, объемлюще, лобызающе, плачуще от радости и веселящеся о внезапном обретении твоем. Народ же, на то смотряй, удивляшеся и воздвигши глас, взываше: «Един Христос! Един истинный Бог христианский!» Емуже ты всех научила еси пети: Аллилуиа.
Икос 10
Стена твердая и крепкое ограждение иночествующим и всем православным явилася еси, преподобная Евгение: тобою бо неповинно терпящии иноцы от уз разрешени быша, и яко Христовы истиннии раби, от всех почитаеми, во обитель свою возвратишася. Безстудную клеветницу суд Божий постиже: еще бо сущей ей на позорищи: огонь с неба на дом ея паде и со всем ея богатством сожже. И не токмо во Александрии, но и во всей стране Египетской благочестие процвете и мир церкви Христовой возвратися. Отец твой Филипп, отложив сан епаршеский, епископ бысть и со славою мученическою на небеса преселися. Ты же, собравши к себе христианския девицы, добре Господеви работала еси, подвизая нас вопити тебе:
Радуйся, светом трисиянным Пресвятыя Троицы озаренная.
Радуйся, за истину православия многи труды и подвиги подъявшая.
Радуйся, образе истиннаго смирения.
Радуйся, зерцало истиннаго самоотречения.
Радуйся, звездо во тьме греховней заблудшим светящая.
Радуйся, лествице, последующих ти по ступенем добродетелей от земли на небо возводящая.
Радуйся, яко благою жизнию твоею образ терпения и смиренномудрия нам явила еси.
Радуйся, яко к небесному свету многих направила еси.
Радуйся, яко тьму суеверия прогнала еси.
Радуйся, яко жития чистотою сердца наша просветила еси.
Радуйся, иноков, добре подвизающихся, молитвенная пред Богом предстательнице.
Радуйся, ко спасению тех добрая руководительнице.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 11
Пение хвалебное возсылала еси Царю Славы, Небесному Жениху твоему, мудрая дево Евгение, преселившись с материю и братиями твоими в отечество свое – Рим прекрасный, тамо Церковь Божию, аще и посреде гонения, аки крин посреде терния, умножила еси. Ты бо многия девицы, мати твоя – жен, а блаженнии евнухи Прот и Иакинф – юнош множество Богу приобретоша, их же тайно святитель Корнилий крестил, совершая Божественную Литургию в дому твоем, причастия Тела и Крове Христовой сподоби, вопиющих Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемной свеще уподобилася еси, святая Евгение, целомудренным твоим житием многия девицы ко Христу обратила еси, поучая их, яко девство есть первейшее приближение к Богу, Ангелом подобно, матерь вечныя жизни, путь к небеси безбедный, согреяние и венец веры. Таже и увещевала еси их в девстве непорочном пребывати, а еще преславнее девства ради умрети. Сему учению последуя, и девица некая от колена царска, по имени Василла, остави жениха своего и крещение прият, в заповедех Божиих живяше, и сего ради заповедь царска дадеся, да вси христиане убиваеми будут. Девица Василла, велегласно исповедовавшая Небеснаго Жениха своего, мечем бысть заклана, блаженнии евнухи обезглавлени быша. Ты же преподобная дево, яко обращению многих виновная, ко многим мукам ведома была еси. Мы же на сем пути сретаем тя приветствии сими:
Радуйся, свеще Божия ревности, елеем милости исполненная.
Радуйся, цветом нетления украшенная.
Радуйся, во смирении твоем на земли и на небеси дивно возвеличенная.
Радуйся, чистотою сердца боговидения сподобившаяся.
Радуйся, адаманте, перстень безсмертнаго со Христом обручения украсивший.
Радуйся, венче доброты, в руце Господней держимый.
Радуйся, в подвизех неутомимая.
Радуйся, всенощныя молитвы и бдения усердно совершавшая.
Радуйся, преподобнии твои руце к Богу воздвизавшая.
Радуйся, многия люди Христу тобою уверовавшии, Богу примирившая.
Радуйся, верная руководительнице шествующих ко Господу путем тесным иноческаго жития.
Радуйся, лествице, возводящая богомудрых иноков на высоту совершенства.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 12
Благодать от Бога дана ти бысть, святая преподобномученице Евгение, тою бо ты, приведена во храм идольский, храм со идолы сокрушила еси; ввержена в реку Тибр, камнем при выи обвязана, по водам, яко по суху, ходила еси; в пещи огненней невредима пребыла еси; таже в рове глубоце и мрачне, чрез десять дней морима гладом, сохранилася еси. Во утешение явися тебе Господь наш Иисус Христос, глаголяй: «Аз есмь твой Спаситель, Егоже ты всем сердцем возлюбила еси и страждеши Мене ради. Аз убо тебе многою одею славою и многими исполню увеселеньми. Да будет же и сие знамение чести твоея, яко в той тя день прииму в небесная селения, в онь же Аз на земли от чистыя Девическия произыдох утробы!» Ты же, исполнившися радости неизреченныя о Христе Иисусе, воспевала еси: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твоя крепкия подвиги, почитаем страдания твоя, хвалим долготерпение твое, ублажаем твою кончину, юже прияла еси в самый день Христова Рождества, прославляем твое, в женстем естестве показавшееся непобедимое мужество, имже на земли и на небеси прославилася еси, святая преподобномученице Евгение, и твоих ради победоносных подвигов и страданий похвальная восписуем ти сия:
Радуйся, мученическое течение твое мечною кончиною добре завершившая.
Радуйся, во гласе пения ангельскаго на небо душею твоею воспарившая.
Радуйся, мученический полк на небесех возвеселившая.
Радуйся, преподобных лик возрадовавшая.
Радуйся, постническое житие и мученическую кончину в себе сочетавшая.
Радуйся, яко неисцельныя болезни скоро исцеляеши.
Радуйся, болезни хотящим терпети помощь дарствующая.
Радуйся, яко на подвиг долготерпения твоего зряще, малодушия нашего устыждаемся.
Радуйся, яко мужество твое воспоминающе, воинствовати на плоть подвизаемся.
Радуйся, во утешение плачущей матери своей, блаженней Клавдии, во славе велицей явившаяся.
Радуйся, яко той благую весть о ея праведней кончине и о причтении всего рода своего благороднаго к лику святых известившая.
Радуйся, всем, во иночестве благоскорбящим, подательнице вечнаго радования.
Радуйся, святая преподобномученице Евгение, монашествующих украшение.
Кондак 13
О, всехвальная святая преподобномученице Евгение! Нынешнее наше моление приемши, от всякия болезни, напасти, клеветы человеческия и от враг видимых и невидимых нас избави, да тихое и мирное житие поживше во юдоли земной, блаженство райское на небеси наследим и купно с тобою сподобимся Святых Святейшему Слову выну воспевати песнь: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва
Девственниц похвало и мучениц славо, Евгение преподобная! К тебе во умилении сердец припадаем и заступления твоего у Господа просим! Ты бо, преподобномученице преславная, велие дерзновение ко Владыце всех стяжала еси, яко прославившая Его в чистой душе твоей и телеси твоем страдальчестем, зане, вся прельщения врага и прещения мучителя презревши, вся терпящи, вопияла еси: «Христос есть богатство мое и похвала!» Темже от того богатства и нашей нищете духовная подаждь дарования и от безмерных прегрешений нас предстательством твоим огради, друг ко другу нас в послушании и братолюбии настави и ко Господу очи сердец наших всегда возводи, во еже присно славити нам Отца и Сына и Святаго Духа державу и твое теплое предстательство во веки веков. Аминь.