Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

История и значение акафиста Умягчение злых сердец, как правильно читать

Существует немало икон, которым православные верующие люди зачитывают молитвенные тексты. Одной из них является Умягчение злых сердец, на которой изображается пророчество Богоприимца Симеона. Во время молитвы иконе Умягчение Злых сердец зачитывается акафист. Однако перед этим надо детальнее ознакомиться с этим православным символом и с особенностями прочтения молитв перед ним.

История появления

Люди, которые планируют зачитывать молебны перед этой иконой, должны ознакомиться с историей ее возникновения. Даже сегодня многие историки спорят о ее происхождении. Однако по мнению многих специалистов, впервые она появилась на территории Юго-Западной Руси. Точной даты, когда была сделана Семистрельная икона, тоже нет. Предполагается, что ее написали более пятисот лет назад. Однако это спорная информация, так как некоторые особенности живописи говорят об обратном. Например, изображение было создано на холсте, приклеенном к доске. Это говорит о том, что появилось оно намного позже, примерно в 18-м веке.

Многие историки утверждают, что эта чудотворная икона имеет северорусское происхождение. До начала революции она находилась около реки Тошни, в Богословском монастыре. В 1917 году образ исчез из монастыря, а спустя несколько лет в нем перестали проводить богослужения. Лишь спустя семьдесят лет Богословский монастырь вновь начал работать.

Слухи об этой иконе наполнены многочисленными историями, которые связаны с появлением чудотворных божественных образов. Например, известной является история об исцелении одного крестьянина. Проживал он на территории Кандинского уезда и долгое время не мог справиться с хромотой. Однажды во время сна ему привиделся образ Пресвятой Богородицы и послышался голос, который попросил молиться перед иконой для исцеления. Сначала крестьянин игнорировал это, однако потом начал регулярно посещать храм для прочтения молитвенных слов. Вскоре он обрел полное исцеление и смог нормально ходить не прихрамывая.

Еще одно интересное событие произошло в первой половине 1830 года. Тогда Вологодская губерния столкнулась с эпидемией холеры, из-за которой погибли многие местные жители. Люди не знали, как спастись от этого недуга, и было принято решение провести вокруг города крестный ход вместе с Семистрельной иконой. На удивление многих местных жителей, это помогло, так как холера практически сразу отступила. После этого случая многие люди перед этой иконой молятся об исцелении. Также перед образом Умягчение злых сердец принято молиться об умиротворении.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Значение в православии

Прежде чем помолиться иконе Божией Матери, необходимо разобраться с ее значением. Многие верующие люди даже сегодня не знают смысла этого изображения. На иконе можно увидеть Богоматерь, в грудь которой вонзены несколько клинков. Три из них находятся по бокам, а один размещается снизу. Семистрельная икона немного отличается расположением клинков. На ней четыре ножа расположены слева, а три — справа.

Образ насчитывает семь клинков, и это не простое число. Оно символизирует завершенность и полноту. В этом случае говорится о полноте мучений, с которыми пришлось столкнуться Богородице еще во времена ее жизни. Также семерка считается символом ран, которые люди продолжают наносить ей ежеминутно и по сей день.

Во время молитвы перед иконой зачитывается специальный акафист, состоящий из нескольких кондаков и икосов. В них детально описывается весь путь страданий, с которым пришлось столкнуться Богоматери во время жизни. Также некоторые кондаки посвящены отдельно взятым событиям. Например, в одном из них рассказывается о том, как Иосиф с Марией потеряли отрока Христа. Описываются путешествия Иисуса и его прибытие в Иерусалим, где он будет распят.

Как правильно читать

Каждый человек, который собирается помолиться перед образом, должен ознакомиться с основными рекомендациями по прочтению молитвенных текстов. Существует несколько простых советов, которые помогут людям молиться перед иконами правильно.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Молитва не должна содержать требования

Не секрет, что многие люди во время обращения к Господу или Богоматери в молитвах просят их о помощи, и в этом нет ничего плохого. Часто люди нуждаются в поддержке для решения бытовых или более серьезных проблем. Однако молитвенный текст не должен состоять только из просьб о помощи. Нельзя, чтобы он состоял из перечня требований, которые для человека нужно выполнить.

Нельзя молиться формально

Иногда люди занимаются чтением молитвенных слов, когда на самом деле им делать этого не хочется. Однако молитва Господу не является формальной беседой. Это должно быть живым и искренним общением. Поэтому священнослужители рекомендуют произносить молитвенные тексты искренне, с верой в сказанные слова.

Зачитывать молебен надо утром

Священнослужители рекомендуют заниматься прочтением молитвенных текстов утром, так как это наиболее подходящее время для общения с Господом. Утренние молитвы считаются наиболее действенными, так как с их помощью удается зарядиться положительной энергией и благостью. В ведах написано, что людей, которые молятся по утрам, в следующей жизни ждут благоприятные события.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Молитвенный текст зачитывается на коленях

Читать молитву необходимо стоя на коленях. Это увеличивает силу произнесенных слов, потому что таким образом человек лучше передает свою энергию Господу. Также во время молебна необходимо кланяться, так как поклонения символизируют смирение и избавление от гордыни. При помощи поклонов можно очистить сердце и разум от негативной энергии.

Молитвенные слова произносят перед святым образом

Акафист должен обязательно произноситься перед иконой с изображением Богоматери. Очень важно, чтобы образ вызывал у человека определенные чувства и переживания. Это способствует разговору с Господом, а также помогает достучаться до него. Во время произнесения слов рекомендуется смотреть на икону. Не нужно молиться закрытыми глазами, так как визуальный контакт усиливает произнесенные слова. Также это помогает сконцентрироваться на молитве.

Читать молитвы необходимо вслух

Священнослужители советуют молиться Богородице и Господу вслух, так как во время произнесения таких молебнов у человека задействуются слуховые рецепторы. Это помогает сконцентрироваться на произнесенных словах и не отвлекаться от них. Однако произносить молебны вслух лучше только в том случае, если человек умеет это делать и занимался таким ранее.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

При чтении молебнов нельзя быть эмоциональным

Человек, который занимается чтением молитв, не должен подогревать свои эмоции искусственно. Нельзя, чтобы во время чтения молебнов человек начал испытывать экстаз. Читая молебны, люди выполняют свой долг перед Господом, и поэтому появление ярких эмоций не должно быть самоцелью.

Молиться лучше в одиночестве

Рекомендуется зачитывать молитвенные слова в уединении, чтобы никто не отвлекал. Однако в некоторых случаях можно молиться не одному, а всей семьей. Священнослужители советуют читать общую молитву в торжественные православные праздники, перед началом трапезы. Нужно помнить, что семейный молебен может только дополнять индивидуальную молитву, но не заменять ее полностью.

Молитвенные тексты нужно брать из Молитвослова

Некоторые люди обращаются к Господу при помощи молитв, которые они придумали самостоятельно. Однако священнослужители рекомендуют использовать их очень осторожно. Лучше использовать молитвенные слова, которые есть в Молитвослове. В нем содержится немало молебнов, которые были составлены святыми Отцами Церкви.

Молебны лучше знать наизусть

Рекомендуется наизусть выучить слова, которые будут произноситься во время молитвы Богородице или Господу. Это поможет им глубже проникнуть в сердце. Чтобы выучить молитвенный текст, его придется перечитывать в свободное время. При этом лучше читать версию, переведенную с церковнославянского на русский. Это нужно сделать, чтобы потом понять значение произнесенных слов и осмыслить их.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Полный текст на русском языке

Прежде чем зачитать акафист, необходимо ознакомиться с его полным текстом на русском языке.

Кондак 1

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Икос 1

Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: «Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение». Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти: Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая; радуйся, предвечнаго Младенца пеленами повившая. Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая; радуйся, вертеп в небо обратившая. Радуйся, престолом херувим соделавшаяся; радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 2

Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати, Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем; по прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен; воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Икос 2

Разум имея в Боге утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнилися дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставить Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем; мы же вопием Тебе сице: Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая; радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная. Радуйся, едина Чистая и Преблагословенная в женах; радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая. Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая; радуйся, образ терпения и смирения Собою явившая. Радуйся, сосуде исполненный благодати Духа Святаго; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 3

Икос 3

Имея тщание погубити Отроча посла Ирод избити вся дети сущия в Вифлееме и пределех его от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов и се по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все святое семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет до смерти Ирода. Тем же со умилением вопием Ти: Радуйся, всю тесноту странствия понесшая; радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетской, не возмогше терпети крепости Сына Твоего. Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая; радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая. Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая; радуйся, все время Свое в трудах проводившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Кондак 4

Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса. Сего ради возвращшеся взыскающе Его, и бысть по триех днех обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей и послушающа их и вопрошающа их. И рече к Нему Мати Его: Чадо, что сотвори нама тако? Се отец Твой и Аз боляще искахом Тебе? И рече к нима: что яко искаста Мене, не веста ли яко в тех, яже Отца Моего суть достоит быти Ми; и Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедаяй Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии и приведоша к Нему болящия различными недузи и страстьми одержимыя и бесами, и расслабленныя и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи пророчества, скорбела сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще: Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая; радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией. Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая; радуйся, главу древнего змия стершая. Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая; радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 5

Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себя праведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху; сие все ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленном, страшася, да не убьют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус, и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: «Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет», от того дня совещашася, да убиют Его; мы же вопием Тебе, Пречистая: Радуйся, Спасителя мира рождшая; радуйся, спасения нашего главизна. Радуйся, от рождения Матерью Спасу нашему предызбранная; радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание. Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся; радуйся, выну за нас молящаяся. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Кондак 6

Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель — Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати; Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленном, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: «Един от вас предаст Мя, ядый со Мною». Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей: Радуйся, Мати Божия, мукой сердечной истомленная; радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней. Радуйся, в молитве успокоение находившая; радуйся, всех скорбящих радосте. Радуйся, утоление наших печалей; радуйся, из тины греховныя нас спасающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 7

Хотяй явити любовь Свою к роду человеческому Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и апостолом, рек: «Приимите, ядите, сие есть Тело Мое», и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: «Пиите от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов». Благодаряще милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение милости Своей яви Господь ученикам Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященной Святым Духом, вопием: Радуйся, Духа Святаго обиталище; радуйся, чертоже всесветлый. Радуйся, пространное селение Бога Слова; радуйся, бисер Божественный произведшая. Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая; радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Кондак 8

Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский, спира же и тысячник и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне перве, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Все иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем; мы же вопием Ти: Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая; радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая. Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня; радуйся, стенящая и рыдающая. Радуйся, Царице небеси и земли, приемлющая молитвы раб Своих; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 9

Икос 9

Витии многовещанные не возмогут изрещи всех страданий Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекоша, глаголаху: «Радуйся, Царю Иудейский» и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти: Радуйся, Его же млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая; радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая. Радуйся, страданием Его спострадавшая; радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая. Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Кондак 10

Икос 10

Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней. Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев вопиющих: «Распни Его». Ныне же услыши нас, вопиющих Ти: Радуйся, Мати милосердия; отъемлющая всяку слезу от люте страждущих; радуйся, слезу умиления нам подающая. Радуйся, погибающих грешников спасающая; радуйся, предстательство христиан непостыдное. Радуйся, от страстей нас избавляющая; радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедше и Крест Свой несшу на Голгофу пропяти Его; стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, его же любляше, глагола Матери Своей: «Жено, се сын Твой!» потом глагола ученику: «Се Мати твоя!» И от того часа поят Ю ученик восвояси. Ты, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего терзающися, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свете Мой, Боже превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте? — Чистая Дева плачущи глаголаше о страннем Твоем Рождестве: «Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз, но, увы “Мне, ныне Тя видящи распята распаляюся утробою»; мы же слези проливаем, Тебе внимающе, вопием Ти: Радуйся, радости и веселия лишенная; радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая. Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая; радуйся, Агница, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома. Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая; радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Кондак 12

Икос 12

Кондак 13

О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.

Кондак

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: «Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение». Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти: Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая; радуйся, предвечнаго Младенца пеленами повившая. Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая; радуйся, вертеп в небо обратившая. Радуйся, престолом херувим соделавшаяся; радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Молитва 1

О многоскорбная Мати Божия, умягчение злых сердец и превышшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущи ко Иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице Единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Молитва 2

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Источник

О чтении акафиста иконе «Умягчение злых сердец»

Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»

Икона и акафист Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Икона Богородицы «Умягчение злых сердец»

Сейчас вряд ли возможно сказать в точности, сколько создано образов Божией Матери. В месяцеслове их насчитывается около трехсот. И к самым чтимым в нашей стране относится икона Пресвятой Девы «Умягчение злых сердец».

Значение образа

Содержание этого извода восходит к Новому Завету. Как сказано в Евангелии, старцу Симеону, известному своей святой жизнью, было обещано, что он еще до своей кончины узрит Мессию. Однажды, придя в храм в Иерусалиме, старец встретил там Марию и Иосифа, принесших своего Младенца Иисуса.

Икона Божией Матери «Семистрельная»

Если не знать этого евангельского текста, смысл изображения останется темным. На иконе изображается Богородица Мария, с вонзенными в грудь клинками: по три с обеих сторон, и один снизу. Этой деталью образ «Умягчение злых сердец» отличается от очень сходного по сюжету «Семистрельного», который пишется с четырьмя остриями с одной стороны и с тремя – с другой.

Оружие, проникающее «в душу» (по слову Симеона Богоприимца) Марии, символизирует не только душевное состояние Матери при виде мук Ее распятого Сына. Эти стальные клинки – олицетворение всех людских прегрешений, которыми мы раним сердце нашей Заступницы и Молитвенницы.

Полезные материалы

Мечей ровно семь, и это не случайно. В Библии это число является знаком полноты, завершенности чего-либо. В данном случае речь идет о полноте того горя и мук, которые перенесла Богородица при жизни, и тех ран, которыми мы продолжаем ранить Ее ежечасно.

Точное время и обстоятельства появления иконы «Умягчение злых сердец» неизвестны. Образ имеет, вероятно, происхождение из южных областей нашей страны. Самая старинная икона написана красками по холсту, что дает основания датировать ее XVIII-м столетием. Возможно, у художника был перед глазами какой-то более древний образец, но об этом нам сейчас ничего неизвестно.

Чему посвящен акафист

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Акафист иконе «Умягчение злых сердец» состоит из 12-ти икосов и 13-ти кондаков. В них излагается весь страдальческий путь Пресвятой Девы от момента, когда Она, не имея, где Ей преклонить голову, произвела на свет Младенца в пещере пастухов («вертепе») до того дня, когда увидела Своего Сына на кресте. Отдельный кондак посвящен встрече со старцем Симеоном. Не опущены и такие события, как удаление в Египет, эпизод, когда Мария и Иосиф потеряли отрока Иисуса и отыскали Его в Иерусалимском храме, годы странствий Иисуса, воскрешение Лазаря и прибытие Его в Иерусалим для принятия тернового венца и крестной муки.

В каких случаях прибегают к чтению этого акафиста

К чтению акафиста этой иконе обращаются в тех случаях, когда нужно:

— умерить душевную или телесную боль;

— улучшить взаимоотношения между супругами, родственниками;

— снять враждебность, распри в отношениях с другими людьми, в том числе, с начальством;

— избавиться от иных опасностей, в том числе, вызванных действиями врагов.

Как молиться

Акафист можно прочитывать как в храме, так и дома. Если вы читаете его утром или вечером, то сначала произносятся обычные утренние или вечерние молитвы, а затем и сам текст акафиста.

О молитве по соглашению

Есть такая практика в Церкви: в особо трудных, неразрешимых ситуациях, люди договариваются о молитве по соглашению, чтобы всем вместе просить Бога, Богородицу или святых угодников, о помощи в беде. Совместная молитва близких, неравнодушных людей может помочь даже в самых безнадежных ситуациях, и тому есть много примеров.

В последнее время такая молитва приобрела большую известность благодаря прот. Владимиру Головину из г. Болгар, хотя она и имеет несколько другой оттенок. Ведь там молятся по соглашению люди, которые никогда друг друга не видели, они не знают в чем ваша проблема, а вы не знаете ничего о них. Поэтому, многие священники подвергают сомнению такую молитву по соглашению.

Молитва к Божией Матери поможет забыть ссоры и неурядицы

Все, кто прибегает к чтению этого текста с подлинной, горячей верой, обретают душевный мир и осознание того, что их молитвы не пропали втуне. Больные избавляются от недугов, скандалящие родные люди примиряются, успокаиваются ссоры и неурядицы, злонамеренные поступки не причиняют вреда. Таких рассказов очень много.

Автор: Ольга Ельникова.

Умягчение злых сердец в чем помогает акафист

Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы «Семистрельная» и «Умягчение злых сердец»

Кондак 1

Избра́нной Де́ве Мари́и, превы́сшей всех дще́рей земли́, Матери Сы́на Бо́жия, Е́юже дае́тся спасе́ние ми́ра, со умиле́нием взыва́ем: воззри́ на многоско́рбное житие́ на́ше, воспомяни́ ско́рби и боле́зни, я́же претерпе́ла еси́, я́ко на́ша земноро́дная, и сотвори́ с на́ми по милосе́рдию Твоему́, да зове́м Ти:

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Икос 1

А́нгел возвести́ па́стырем вифлее́мстим о Рождестве́ Спаси́теля ми́ра, и с ним мно́жество во́ев небе́сных восхваля́ху Бо́га, пою́ще: «Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние». Ты же, Ма́ти Бо́жия, не име́вши где главу́ преклони́ти, зане́ не бе ме́ста во оби́телех, родила́ Сы́на Своего́ Пе́рвенца в верте́пе, и пови́ла Его́ пелена́ми, и положи́ла Его́ в я́слех. Те́мже, скорбь се́рдца Твоего́ ве́дуще, вопие́м Ти:

Ра́дуйся, дыха́нием Свои́м Сы́на Своего́ возлю́бленнаго согре́вшая; ра́дуйся, Преве́чнаго Младе́нца пелена́ми пови́вшая.

Ра́дуйся, Носи́теля вселе́нныя мле́ком Свои́м пита́вшая; ра́дуйся, верте́п в не́бо обрати́вшая.

Ра́дуйся, престо́л херуви́мский соде́лавшаяся; ра́дуйся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 2

Ви́дяще Преве́чнаго Младе́нца пови́та лежа́ща в я́слех, прише́дше, поклони́шася Ему́ па́стыри вифлее́мстии и глаго́лаша рече́нное им а́нгелы о Отроча́ти. Мариа́м же соблюда́ше вся глаго́лы сия́ в се́рдце Свое́м. По проше́ствии же осьми́ дней обре́зан бе Иису́с по зако́ну Изра́илеву, я́ко Челове́к. Воспева́юще смире́ние и терпе́ние Твое́, Богоро́дице, пое́м Ве́чному Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум иму́ще в Бо́зе утвержде́нный и соблюда́юще Зако́н Госпо́день, в четыредеся́тый день, егда́ испо́лнишася дни́е очище́ния, вознесо́ста Иису́са во Иерусали́м роди́телие Его́, е́же поста́вити Его́ пред Го́сподем и да́ти за Него́ же́ртву по рече́нному в Зако́не Госпо́днем; мы же вопие́м Богоро́дице си́це:

Ра́дуйся, Созда́теля вселе́нныя во исполне́ние Зако́на в храм Иерусали́мский прине́сшая; ра́дуйся, та́мо ста́рцем Симео́ном ра́достно сре́тенная.

Ра́дуйся, Еди́на Чи́стая и Благослове́нная в жена́х; ра́дуйся, крест Твой, скорбьми́ преукраше́нный, во смире́нии не́сшая.

Ра́дуйся, во́лю Бо́жию николи́же преслу́шавшая; ра́дуйся, о́браз терпе́ния и смире́ния нам Собо́ю яви́вшая.

Ра́дуйся, сосу́де, испо́лненный благода́ти Ду́ха Свята́го; ра́дуйся, ро́ждшая Сы́на Единоро́днаго Отца́ Небе́снаго.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 3

Си́лою свы́ше укрепля́ема была́ еси́, Ма́ти Бо́жия, егда́ услы́шала еси́ словеса́ праведнаго ста́рца Симео́на: «Се, лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или и в зна́мение пререка́емо, и Тебе́ же Само́й ду́шу про́йдет ору́жие, я́ко да откры́ются от мно́гих серде́ц помышле́ния». Оба́че скорбь ве́лия пронзе́ се́рдце Богоро́дицы, и возопи́ Сия́ Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 3

Име́я тща́ние погуби́ти Отроча́, посла́ И́род изби́ти вся де́ти, су́щия в Вифлее́ме и преде́лех его́, от двою́ ле́ту и нижа́йше, по вре́мени, е́же испыта́ от волхво́в. И се, повеле́нием Бо́жиим, да́нным чрез а́нгела во сне ста́рцу Ио́сифу, бежа́ все Свято́е Семе́йство во Еги́пет и пребы́сть та́мо седмь лет до сме́рти И́рода. Те́мже со умиле́нием воспое́м Ти, Богоро́дице:

Ра́дуйся, всю тесноту́ стра́нствия поне́сшая; ра́дуйся, я́ко вси и́доли падо́ша в стране́ Еги́петстей, не возмо́гше терпе́ти кре́пости Сы́на Твоего́.

Ра́дуйся, с нечести́выми язы́чники пребыва́вшая; ра́дуйся, из Еги́пта с Пе́рвенцем О́троком и Свои́м обру́чником в Назаре́т прише́дшая.

Ра́дуйся, со ста́рцем Ио́сифом древоде́лом в нищете́ жи́вшая; ра́дуйся, все вре́мя Свое́ в труде́х провожда́вшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 4

Бу́ря ско́рби обдержа́ Пречи́стую Ма́терь, егда́ возвраща́ющимася и́ма из Иерусали́ма не обрето́ша в пути́ О́трока Иису́са. Сего́ ра́ди возврати́стася во Иерусали́м, взыска́юще Его́. И бысть по трие́х днех, обрето́ста Его́ в це́ркви, седя́щаго посреде́ учи́телей, и послу́шающаго их, и вопроша́ющаго их. И рече́ к Нему́ Ма́ти Его́: «Ча́до, что сотвори́ на́ма та́ко? Се оте́ц Твой и Аз, боля́ще, иска́хом Тебе́.» И рече́ к ни́ма Иису́с: «Что я́ко иска́сте Мене́? Не ве́сте ли, я́ко в тех, я́же Отца́ Моего́, досто́ит быти Ми?» Ты же, Пречи́стая, соблюда́ла еси́ глаго́лы сия́ в се́рдце Свое́м, вопию́щи Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 4

Услы́шала еси́, Ма́ти Бо́жия, я́ко Иису́с прохожда́ше всю Галиле́ю, уча́ на со́нмищих, пропове́дуя Ева́нгелие Ца́рствия и исцеля́я всяк неду́г и вся́кую я́зю в лю́дех. И изы́де слух о Нем по всей стране́, и приведо́ша к Нему́ вся боля́щия разли́чными неду́ги и страстьми́, одержи́мыя бе́сы и разсла́бленныя, и исцели́ их. Ты же, Ма́ти Бо́жия, ве́дущи проро́чество, скорбя́щи се́рдцем, познава́ла еси́, я́ко вско́ре прии́дет час, егда́ Сын Твой принесе́т Себе́ в же́ртву за грехи́ ми́ра. Те́мже ублажа́ем Тя, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, вопию́ще:

Ра́дуйся, Сы́на Своего́ на служе́ние наро́ду иуде́йскому отда́вшая; ра́дуйся, ско́рбная се́рдцем, но поко́рная во́ли Божией.

Ра́дуйся, мир от пото́па грехо́внаго спа́сшая; ра́дуйся, главу́ дре́вняго зми́я сте́ршая.

Ра́дуйся, Себе́ в же́ртву Бо́гу прине́сшая; ра́дуйся, Госпо́дь с Тобо́ю, Благослове́нная.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 5

Ца́рствие Бо́жие на земли́ пропове́дуя, облича́ше Иису́с го́рдость фарисе́ев, мне́вших себе́ пра́ведники быти. Те́мже слы́шаще при́тчи Его́, разуме́ша, я́ко о них глаго́лет, и иска́ша взя́ти Его́, но убоя́шася наро́да, поне́же я́ко проро́ка Его́ име́яху; сия́ вся ве́дающи, скорбя́щи Богоро́дица о Сы́не Свое́м возлю́бленнем, страда́ше, да не убию́т Его́, оба́че вопию́ще Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́девше не́ции от иуде́й воскреше́ние Ла́заря, идо́ша к фарисе́ем и реко́ша им, я́же сотвори́ Иису́с; и рече́ им Каиа́фа, архиере́й сый ле́ту тому́: «У́не есть нам, да еди́н челове́к у́мрет за лю́ди, а не весь наро́д поги́бнет». И от сего́ дне совеща́ша, да убию́т Его́. Мы же вопие́м Ти, Пречи́стая:

Ра́дуйся, Спаси́теля ми́ра ро́ждшая; ра́дуйся, спасе́ния на́шего глави́зно.

Ра́дуйся, от рожде́ния в Ма́терь Спа́су на́шему предызбра́нная; ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, обрече́нная на страда́ние.

Ра́дуйся, Благослове́нная, Цари́ца Небе́сная соде́лавшаяся; ра́дуйся, вы́ну за ны моля́щаяся.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 6

Пре́жде пропове́дник сло́ва Бо́жия, последи́ же преда́тель, Иу́да Искарио́тский, еди́н от обоюна́десяте апо́столов, и́де ко архиере́ом, преда́ти хотя́ Учи́теля своего́; они́ же, слы́шавше, обра́довашася и обеща́ша ему́ сре́бренники да́ти. Ты же, Богома́ти, скорбя́щи о Сы́не Свое́м возлю́бленнем, вопия́ла еси́ го́рце Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́ла есть после́дняя ве́черя ученико́м Христо́вым, на нейже Учи́тель умы́ но́зе им, о́браз смире́ния показу́я, и рече́ им: «Еди́н от вас преда́ст Мя, яды́й со Мно́ю». Мы же, го́рю Матери Божией сострада́юще, воспева́ем Ей:

Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, му́кою серде́чною истомле́нная; ра́дуйся, вся претерпе́вшая в юдо́ли сей многоско́рбней.

Ра́дуйся, в моли́тве успокое́ние находи́вшая; ра́дуйся, всех скорбя́щих Ра́досте.

Ра́дуйся, утоле́ние на́ших печа́лей; ра́дуйся, из ти́ны грехо́вныя нас спаса́ющая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 7

Хотя́й яви́ти любо́вь Свою́ к ро́ду челове́ческому Госпо́дь наш Иису́с Христо́с на Та́йней ве́чери, благослови́в и преломи́в хлеб, даде́ Свои́м ученико́м и апо́столом, рек: «Приими́те, яди́те, сие́ есть те́ло Мое́» и, прие́м ча́шу и хвалу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: «Сия́ есть кровь Моя́ Но́ваго Заве́та, я́же за мно́гия излива́емая во оставле́ние грехо́в». Благодаря́ще Милостиваго Бо́га за милосе́рдие Его́ к нам неизрече́нное, пое́м Ему́: Аллилу́иа.

Икос 7

Но́вое зна́мение ми́лости Своея́ яви́ Госпо́дь ученико́м Свои́м, обеща́я им посла́ти ина́го Уте́шителя — Ду́ха и́стины, И́же от Отца́ исхо́дит, да свиде́тельствует о Нем. Тебе́ же, Матери Божией, па́ки освяще́нней Ду́хом Святы́м в день Пятьдеся́тницы, вопие́м си́це:

Ра́дуйся, Ду́ха Свята́го обита́лище; ра́дуйся, черто́же всесвяты́й.

Ра́дуйся, простра́нное селе́ние Бо́га Сло́ва; ра́дуйся, Би́сер Боже́ственный произве́дшая.

Ра́дуйся, рождество́м Твои́м ра́йския две́ри нам отверза́ющая; ра́дуйся, зна́мение ми́лости Божией нам Собо́ю яви́вшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 8

Стра́нно и приско́рбно нам слы́шати, я́ко лобза́нием предаде́ Учи́теля своего́ и Го́спода Иу́да Искарио́тский. Спи́ра же и ты́сящник и слуги́ архиере́йстии взя́ша Иису́са и связа́ша Его́, и ведо́ша к первосвяще́ннику А́нне пе́рвее, посе́м же к Каиа́фе архиере́ови. Ма́терь же Бо́жия, сме́ртнаго сове́та на Сы́на Своего́ возлю́бленнаго ожида́ющи, вопия́ше Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 8

Вси иуде́и ведо́ша Иису́са от Каиа́фы в прето́р к Пила́ту, глаго́люще Его́ злоде́я быти. Пила́т же вопроси́ Его́ и глаго́ла им, я́ко ни еди́ныя вины́ обре́те в Нем. Мы же Матери Божией, поноше́ния Сы́на Своего́ ви́дящей, уми́льно вопие́м:

Ра́дуйся, се́рдце го́рем истерза́нное име́вшая; ра́дуйся, сле́зы о Сы́не Свое́м пролива́вшая.

Ра́дуйся, Ча́до Свое́ люби́мое на суди́лище преда́нное зре́вшая; ра́дуйся, вся претерпе́вшая без ро́пота, я́ко раба́ Госпо́дня.

Ра́дуйся, стеня́щая и рыда́ющая; ра́дуйся, Цари́це небесе́ и земли́, прие́млющая моли́твы раб Свои́х.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 9

Икос 9

Вити́и многовеща́ннии не возмо́гут изрещи́ всех страда́ний, Тобо́ю пренесе́нных, Спа́се наш, егда́ во́ини, спле́тше вене́ц из те́рния и возложи́вше на главу́ Твою́, и в ри́зу багря́ну обле́кше Тя, глаго́лаху: «Ра́дуйся, Царю́ Иуде́йский», и бия́ху Тя по лани́тома. Мы же, Ма́ти Бо́жия, страда́ния Твоя́ познава́юще, вопие́м Ти:

Ра́дуйся, Сы́на Своего́ бие́ннаго зре́вшая; ра́дуйся, багряни́цею и терно́вым венце́м оде́яннаго зре́вшая.

Ра́дуйся, Его́же мле́ком Свои́м пита́ла еси́, терза́емаго ви́девшая; ра́дуйся, страда́нием Его́ спострада́вшая.

Ра́дуйся, все́ми ученики́ Его́ оста́вленнаго ви́девшая; ра́дуйся, непра́ведными судия́ми Его́ осужде́ннаго зре́вшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 10

Икос 10

Стена́ и огражде́ние бу́ди нам, Влады́чице, изнемога́ющим от ско́рби и боле́зни. Ты бо и Сама́ страда́ла еси́, слы́шащи иуде́ев, вопию́щих: «Распни́, распни́ Его́!» Ны́не же услы́ши нас, вопию́щих Ти:

Ра́дуйся, Ма́ти милосе́рдия, отъе́млющая вся́кую слезу́ от лю́те стра́ждущих; ра́дуйся, слезу́ умиле́ния нам подаю́щая.

Ра́дуйся, погиба́ющих гре́шников спаса́ющая; ра́дуйся, предста́тельство христиа́н непосты́дное.

Ра́дуйся, от страсте́й нас избавля́ющая; ра́дуйся, се́рдцу сокруше́нному отра́ду подаю́щая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 11

Пе́ние всеумиле́нное Спаси́телю ми́ра прино́сим, на во́льное страда́ние ше́дшему и крест Свой не́сшему. Во́ини же, прише́дше на Голго́фу, пропя́ша Его́. Стоя́ху при кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́ — Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Матери Свое́й: «Же́но, се сын Твой»; пото́м глаго́ла ученику́: «Се Ма́ти твоя́». И от того́ ча́са поя́т Ю учени́к во своя́си. Ты же, Ма́ти Бо́жия, обезче́щенна ви́дящи на кресте́ Сы́на и Го́спода, терза́лася еси́, вопию́щи Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 11

Сы́не Мой и Бо́же Предве́чный, Тво́рче всех тва́рей, Го́споди! Ка́ко те́рпиши на кресте́ страсть, — Чи́стая Де́ва, пла́чущи, глаго́лаше. — О стра́шнем Твое́м Рождестве́, Сы́не Мой, па́че всех матере́й возвели́чена бых, но увы́ Мне: ны́не Тя ви́дящи, распаля́юся утро́бою». Мы же, сле́зы пролива́юще и Тебе́ вне́млюще, вопие́м Ти:

Ра́дуйся, ра́дости и весе́лия лише́нная; ра́дуйся, во́льная страда́ния Сы́на Твоего́ на кресте́ ви́девшая.

Ра́дуйся, Ча́до Свое́ возлю́бленное уязвле́нным зре́вшая; ра́дуйся, А́гнца, на закла́ние ведо́маго, Ма́ти.

Ра́дуйся, Изба́вителя язв душе́вных и теле́сных я́звами покры́таго ви́девшая; ра́дуйся, Сы́на Своего́ воскре́сшаго из ме́ртвых зре́вшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 12

Благода́ть пода́ждь нам, Спа́се Всеми́лостивый, на Кресте́ дух Свой испусти́вый и согреше́ний на́ших рукописа́ние растерза́вый. «Се, све́те Мой сла́дкий, наде́ждо и животе́ Мой благи́й, Бо́же Мой, уга́сл еси́ на Кресте́», — Де́ва, стеня́щи, глаго́лаше. Потщи́ся, Ио́сифе, к Пила́ту приступи́ти и проси́ его́ сня́ти с дре́ва Учи́теля своего́ уязвле́ннаго: «Даждь ми Сего́ стра́ннаго, И́же не и́мать где главы́ преклони́ти». Богома́терь же, ви́девши Сы́на Своего́ безсла́вна, на́га на дре́ве, возопи́: «Увы́ Мне, Ча́до Мое́, увы́ Мне, све́те Мой, ду́шу про́йде Мне ору́жие по рече́нию праведнаго ста́рца Симео́на». Мы же, Пречи́стей Де́ве состра́ждуще, вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 12

Ра́дуйся, ме́ртваго зря́щая, бездыха́нна Преблага́го Го́спода; ра́дуйся, лобза́вшая те́ло Сы́на Твоего́ возлю́бленнаго.

Ра́дуйся, Све́та Своего́ сла́дкаго на́га и уязвле́ннаго Мертвеца́ зре́вшая; ра́дуйся, Сы́на Своего́ гро́бу преда́вшая.

Ра́дуйся, плащани́цею но́вою те́ло Его́ обви́вшая; ра́дуйся, Воскресе́ние Его́ ви́девшая.

Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая и сердца́ злых челове́к умягча́ющая.

Кондак 13

О Всепе́тая Ма́ти, изнемога́ющая от ско́рби у креста́ Сы́на Твоего́ и Бо́га! Внемли́ воздыха́нием и слеза́м на́шим, умягчи́ зла́я сердца́, востаю́щая на нас, изба́ви от ско́рби, боле́зней и ве́чныя сме́рти всех упова́ющих на неизрече́нное Твое́ милосе́рдие и вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, зате́м 1-й икос «А́нгел возвести́ …» и 1-й кондак «Избра́нной Де́ве Мари́и …».

Моли́тва

О многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных! Приими́ многоболе́зненныя воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости. Ина́го бо прибе́жища и теплаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи ко И́же от Тебе́ Рожде́нному, помози́ и спаси́ ны моли́твами Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва вторая

О кто не ублажи́т Тя, Де́во Благода́тная, кто не воспое́т Твое́ милосе́рдие к ро́ду челове́ческому. Тебе́ мо́лимся, Тебя́ про́сим: не оста́ви нас, во зле погиба́ющих, раствори́ любо́вию сердца́ на́ша и ко врага́м на́шим пошли́ стрелу́ Свою́, да уязвля́ет сердца́ на́ша ми́ром к гоня́щим нас. А́ще мир нас ненави́дит — Ты простри́ любо́вь Свою́ к нам, а́ще мир нас го́нит — Ты приими́ нас. Пода́ждь нам Благода́тную си́лу терпе́ния — без ро́пота перенести́ испыта́ния, в ми́ре сем быва́емая. О Госпоже́! Умягчи́ сердца́ злых челове́ков, восстаю́щих на нас, да не поги́бнут сердца́ их во зле, но умоли́, Благода́тная, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да умири́т сердца́ их ми́ром, диа́вол же — оте́ц зло́бы — да посрами́тся! Мы же, воспева́юще милосе́рдие Твое́ к нам, злым, непотре́бным, воспое́м Ти, о Пречу́дная Госпоже́ Де́во Благода́тная: услы́ши нас в час сей, сокруше́нная сердца́ иму́щих, огради́ нас ми́ром и любо́вию друг ко дру́гу и ко враго́м на́шим, искорени́ от нас вся́кую зло́бу и вражду́, да воспое́м Тебе́ и Сы́ну Твоему́, Го́споду Иису́су Христу́ на́шему: Аллилу́иа! Аллилу́иа! Аллилу́иа!

Велича́ние

Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим о́браз Твой святы́й, и́мже то́чиши исцеле́ния всем с ве́рою притека́ющим.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *