какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

Учебник Rainbow English 5. Unit 3. Step 1

DO IT TOGETHER — ВЫПОЛНЯЕМ ЗАДАНИЯ ВМЕСТЕ

1A. Listen, (56), and complete the rhyme. Read it in pairs. — Послушайте и закончите стихотворение. Прочитайте его в парах.

When I Was One (By Carolyn Graham.)

1B. Say what the girl could do when she was 2, 3 and 7. When could you do these things? When did you learn to do them? — Скажите, что девочка могла делать, когда ей было 2, 3 и 7 лет? А когда вы научились делать это?

2A. Read the text and complete the sentences after it. — Прочитайте текст и дополните предложения после него.

Sandra, the Pop Star

Look, this is Sandra Connor’s picture when she was twenty-three. She was a pop singer then and she was a star. All music lovers listened to her songs. She flew to many countries and gave concerts there.

In those years Sandra lived in Europe, in the capital of Italy. She usually sang in the evenings and her days began very late, sometimes at one or two o’clock in the afternoon. She always had breakfast in bed and watched television. Then she drove her Ford to town. There she met her boyfriend and often went to the shops. She had a lot of time before the concert, so she could swim in the swimming pool, listen to music or go to her fitness club. She spoke on the telephone a lot, often with her family.

At eight she was ready for the concert. She knew and sang a lot of beautiful songs. Her concert usually finished at about eleven. After it she had dinner with her friends and then drove home. At home she went to bed at two or three a.m. At that time she was young and happy and never tired.

Now she is living in the USA in a very big house. Sandra often thinks about the young years of her life.

Смотри, это фотография Сандры Коннор, когда ей было 23 года. Она тогда была поп-певицей и звездой. Все любители музыки слушали ее песни. Она летала во многие страны и давала там концерты.

В те годы Сандра жила в Европе, в столице Италии. Она обычно пела по вечерам, и её дни начинались очень поздно, иногда в час или в два часа дня. Она всегда завтракала в постели и смотрела телевизор. Затем она ехала на своем «Форде» в город. Там она встречалась со своим парнем и часто ходила по магазинам. У нее было много времени до концерта, так что она могла поплавать в бассейне, послушать музыку или сходить в фитнес-клуб. Она много разговаривала по телефону, зачастую со своей семьей.

В восемь часов она была готова к концерту. Она знала и пела много красивых песен. Её концерт обычно заканчивался примерно в одиннадцать часов. После этого она ужинала со своими друзьями, а потом ехала домой. Дома она ложилась спать в два или в три часа утра. В то время она была молода, счастлива и никогда не уставала.

Сейчас она живет в США в очень большом доме. Сандра часто думает о молодых годах своей жизни.

2B. Read out the verbs in the past forms from the text. — Прочитайте глаголы в прошедшем времени в тексте.

Глаголы, которые нужно прочитать в тексте 2А, мы подчеркнули.

3. Jake had a very bad day yesterday. All things went wrong. Describe his day. — У Джейка вчера был плохой день. Все шло не так. Опишите его день.

Возможный ответ: Некоторые фразы, которые мы использовали, могут показаться вам сложными, поскольку вы еще не изучали такие слова, но, полагаем, это упражнение как раз и рассчитано на то, что вы найдете нужные слова в словаре. Вы можете составить собственные варианты ответов.

Запомни формы прошедшего времени следующих глаголов, (57):

4. Listen and read, (58). — Послушайте и прочитайте.

5. Choose the right forms to complete the sentences. — Выберите правильные формы и закончите предложения.

Это же относится к глаголам, обозначающим начало и конец действия: begin, finish, stop.

6. Read the text and say what John likes/loves doing and what he hates doing. — Прочитайте текст и скажите, что Джону нравится делать, а что он ненавидит делать.

Our Likes and Dislikes

Hello! I’m John Barker from London. I love going to school. I have a lot of friends. We like playing football and volleyball, ping-pong and tennis. We like reading hooks, listening to pop music and playing computer games. We often go to the park together. We love running and riding bikes there. We like feeding birds too. We hate coming back home early. It’s fun to be with your friends in the park.

Что мы любим и не любим

Привет! Я Джон Баркер из Лондона. Я люблю ходить в школу. У меня много друзей. Мы любим играть в футбол и волейбол, пинг-понг и большой теннис. Мы любим читать книги, слушать поп-музыку и играть в компьютерные игры. Мы часто ходим в парк вместе. Мы любим там бегать и кататься на велосипедах. Мы также любим кормить птиц. Мы ненавидим возвращаться домой рано. Весело быть с друзьями в парке.

7. Listen to the dialogues, (59). Read them and make your own dialogues. Use the words on the right. — Послушайте диалоги. Прочитайте их и сделайте свои собственные диалоги. Используйте слова из правой колонки.

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

DO IT ON YOUR OWN — ВЫПОЛНЯЕМ ЗАДАНИЯ САМОСТОЯТЕЛЬНО

8. Complete the sentences. Use the words from the box. — Закончите предложения. Используйте слова из рамки.

singing, washing, driving, going, feeding, playing

9. Write 4-6 sentences about what you like/love and hate doing. — Напишите 4-6 предложений о том, что вам нравится и что вы ненавидите делать.

Возможный ответ: Вы можете составить собственные варианты предложений.

10. Write the verbs in the past forms. — Напишите глаголы в форме прошедшего времени.

Источник

Какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

ELEMENTARY LEVEL
THERE X IT

01. __________ here I saw her last month.
a) It was
b) There is
c) There will be
d) It will be
e) It were

02. ___________ possible he doesn’t understand you.
a) It was
b) There is
c) There are
d) Is
e) It’s

03. __________ a great day when he passes his exam.
a) It’s
b) It was
c) There will be
d) There is
e) It will be

04. __________ a boy waiting for you inside.
a) There is
b) There were
c) There are
d) Was
e) Has

05. __________ often a rainbow after rain.
a) There are
b) It’s
c) There is
d) There was
e) It will be

06. «Teacher, _________ things I don’t understand.»
a) are
b) there is
c) there have
d) there are
e) have

07. After three drinks, ___________ always so much to say.
a) there are
b) there were
c) there is
d) is
e) was

08. __________ a time when I used to enjoy coffee.
a) There was
b) There is
c) It is
d) There were
e) There have

09. ___________ days I wanted to commit suicide.
a) There was
b) There are
c) There is
d) There were
e) Had

10. __________ true that Henry VIII had eight wives?
a) Is
b) There is
c) Is there
d) Is it
e) Are there

MARCO SUCUPIRA LANGUAGE MATERIALS

Answers:
1. a 2. e 3.e 4.a 5.c 6.d 7.c 8.a 9.d 10.d

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

Beginner или Elementary?

Выберите правильный вариант:

What’s ______ job? She is a hotel manager.
my
your
his
her

Anita usually likes coffee, but now she ______ tea.
drank
drink
is drinking
drinks

Is ______ your pen over there?
that
this
these
those

______? — I\’m a pilot.
What are you doing?
How are you?
How do you do?
What do you do?

There are ______ magazines on the shelf.
any
some
a
the

No news ______ good news.
is
are

am

The man is old and he can\’t ______ well.
heard
to hear
hear
listen

Who can tell me where ______?
is my key
my key is

He could open the lock ______.
easy
most easy
easily
easiest

The shoes are ______ fashionable!
such
so
the
this

The information is top secret, so naturally, everybody is interested in ______.
them
her
their
it

There isn’t ______ water in he bottle.
many
few
much
a few

Their house is ______ than ours.
much more smaller
the smallest
much smallest
much smaller

Who ______ after their small kids? — Their grandparents do.
do looks
looks
do look
look

Just look at ______ in the mirror. You are so dirty.
your
oneself
yours
yourself

I am very proud of my sister. She ______ the guitar and the piano.
cans play
can plays
can play
can to play

Do you listen to opera? – No, I ______ listen to opera. I hate it.
always
never
often
usually

They looked ______ each other in surprise.
with
for
at
after

We are flying to Sochi on ______.
seven July
the seventh of July
seventh of July
the seven of July

I can’t play football. I ______ my arm yesterday.
breaked
broked
broke
broken

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1d, 2c, 3a, 4d, 5b, 6a, 7c, 8b, 9c, 10b, 11d, 12c, 13d, 14b, 15d, 16c, 17b, 18c, 19b, 20c.

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

Pre-Intermediate или Intermediate?

Выберите правильный вариант:

Have you written down ______ names?
everybody
everybody’s
everybodys’
everybodies’

They decided to go on a hike ______ the rain.
despite of
despite in
in spite
in spite of

If you don\’t know the meaning of this word, _____ in the dictionary.
chase it up
search it out
look it up
find it out

Did you fix these shelves ______?
all on yourself
all at yourself
all with yourself
all by yourself

My grandma makes me ______ carrots, but I prefer ice-cream.
eat
eating
to eat
to eating

You were rude ______ him for no reason.
at
to
with
on

When I was a student I ______ to discos every Friday night.
used to go
was used to go
use to went
used to going

We ______ the project by the end of the month.
shall finish
are finishing
will have finished
will be finishing

I am here to say that we ______ next week. Everything is ready.
will leave
are leaving
will be leaving
will have left

This time tomorrow our family ______ on the beach of the Mediterranean sea.
will lie
is lying
will be lying
will have lain

I have found only one book. Where is ______?
the others
another
other
the other

She didn\’t know that he ______ her.
betrayed
would betray
will betray
is going to betray

______ three years had passed before we met again.
Other
The other
Another

The happy man went to see his mother-in-law ______.
down
on
off
away

I ______ him since we ______school.
haven\’t seen / left
didn\’t see / left
didn\’t see / have left
haven\’t seen / have left

If the child ______ no better, we shall have to take him to hospital.
does
is
has
was

The boy almost never walks his dog in the morning, ______?
is he
doesn’t he
does he
isn\’t he

I play football with friends every weekend. — ______.
So I play
So I do
So am I
So do I

I ______ home when somebody ______ my name.
went / was calling
was going / called
went / called

______ tourists are staying here.
only few
only little
only a few
only a little

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1b, 2d, 3c, 4d, 5a, 6b, 7a, 8c, 9b, 10c, 11d, 12b, 13c, 14c, 15a, 16b, 17c, 18d, 19b, 20c.

какое одно слово нельзя использовать на месте пропуска i loved the cake it was delicious

Upper-Intermediate или Advanced?

Выберите правильный вариант:

Hardly _____ asleep _____ an alarm clock _____.
have I gone, than, will ring
had I gone, when, rang
I had gone, then, had rung
was I going, as, was ringing

I am going to have my kitchen _____. It is necessary that every crack _____ covered.
to repair, will be
to be repaired, is
repaired, should be
being repaired, be

The miles appeared _____ so long that the tourists sometimes thought they _____ the road.
being, had to miss
to have been, must miss
to be, must have missed
having been, were to miss

I managed to come here at half past six. But I _____ because they _____.
needn’t have hurried, had already left
needn’t hurry, have already left
wouldn’t have hurried, had already left
shouldn’t hurry, have already left

If you _____ the prescribed medicine, you _____ _____ now.
took, would feel, much more well
had taken, would feel, much better
would take, would feel yourself, much better

I don\’t feel like _____ this article today.
to read and translate
for reading and translating
read and translate
reading and translating

_____ rich pay higher taxes?
does
do
does the
do the

Would you mind _____, please?
to open the window
open the window
opening the window
to the window opening

We are all looking forward _____ your friends.
to seeing
to see
for seeing
of seeing

You _____ your seats beforehand if you want to go to Paris on Christmas.
had better to book
had better book
had to better book
had to book better

You _____ me a postcard, but you didn\’t.
could send
could be sent
could have sent
could had sent

I suggest _____ as soon as possible. I _____ before sunset.
us to start, would rather to finish
our starting, had rather finish
us starting, would prefer to finish
our starting, would rather finish

Did you remember _____ the parcel I gave you? – Yes, I remember _____ it a week ago.
to post, posting
to post, to post
posting, to post
posting, posting

While our coffee _____, I _____ him my sad story which impressed him _____.
was making, told, greatly
was being made, said, great
had been made, told, great
was being made, told, greatly

We were _____ go out when the telephone rang.
on the point of
just
about to
nearly

The past flood is reported not _____ _____ damage to the crops.
caused, many
to have caused, much
to cause, much
having caused, many

But for the rain we _____ for a walk long ago.
went
have gone
would have gone
would be going

How I wish we _____ then!
didn’t meet
hadn’t met
wouldn’t meet
wouldn’t have met

Try to behave as if nothing _____.
had happened
happened
was happened
has happened

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1b, 2c, 3c, 4a, 5b, 6d, 7d, 8c, 9a, 10b, 11c, 12d, 13d, 14a, 15d, 16c, 17b, 18c, 19b, 20a.

Источник

Учебник Spotlight 8. Student’s Book. Страница 33

2D. Vocabulary & Speaking — Словарь и Разговор

5A. Read the theory. Is it the same in your language? — Прочитайте теорию в рамке. Есть нечто похожее в вашем языке?

Using nouns

Words that are only in the plural are: — Слова, которые имеют только множественную форму:

Примечание: Some words look plural but they aren’t: news, means. — Некоторые слова только кажется, что во множественном числе, но это не так: новости, ресурсы (средство).

Words that are used only in the singular are: — Слова, имеющие только форму единственного числа:

Примечание: Обратите внимание на слово advice (совет). В английском языке у него действительно не может быть множественного числа. Однако, на самом деле мы можем встретить такую форму в речи, но она будет иметь другое значение: advices (сообщения, сведения). А если изменить одну букву advise, то мы получим глагол «советовать».

В этом перечне есть еще одно интересное слово — trousers (штаны). Это чисто английское слово. В США применяют другое слово — pants (штаны). А англичане «pants» переводят как «трусы».

5B. Choose the correct verb form. Check in the Grammar Reference section. — Выберите корректную форму глагола. Сверьтесь с Грамматическим справочником.

6. Use the idioms in their correct form to complete the sentences 1-5. Which idiom does the picture show? What does it really mean? Are there similar idioms in your language? — Используйте идиомы в корректной форме, чтобы закончить предложения 1-5. Какая идиома показана на картинке? Что она означает? Есть похожие идиомы в вашем языке?

7A. Listen to two pairs of people talking about a restaurant they’ve been to. Which dialogue contains a positive/negative opinion? — Послушайте беседу двух пар людей о ресторанах, в которых они были. Какие диалоги содержат позитивные/негативные мнения?

The first dialogue contains a positive opinion and the second dialogue contains a negative opinion. — Первый диалог содержит позитивное мнение, а второй диалог содержит негативное мнение.

7B. Look at the phrases below. Which of the two dialogues do they belong to? Listen again and say. — Посмотрите на фразы внизу. Какому из двух диалогов они принадлежат. Послушайте еще раз аудиозапись и скажите.

8. Portfolio: Think of the last time you and your family ate out. Use phrases from Ex. 7b to describe your visit there to your partner. Record yourselves. — Портфолио: Подумайте о том, когда вы и ваша семья в прошлый раз обедали в кафе. Используйте фразы из задания 7В, чтобы описать ваш визит своему партнеру.

I rarely go out for dinner. But I go with my friends to a sushi bar next to the school for lunch sometimes. This bar is not so cheap as we’d like and can’t order everything we want. But I like the atmosphere in it. So quietly and comfortably. The waiters are friendly and welcoming and ready to help with everything. The food is great and the portions are just right. I love eating sushi and rolls there.

Я редко хожу на ужин в кафе. Но я иногда хожу с друзьями в суши-бар рядом со школой на обед. Этот бар не такой дешевый, как хотелось бы, и мы не можем заказать все, что хотим. Но мне нравится атмосфера в нем. Так тихо и комфортно. Официанты дружелюбны и гостеприимны и готовы помочь со всем. Еда отличная, а порции — то, что надо. Я люблю есть суши и роллы там.

9. Portfolio: Use your answers from Ex. 8 to write a short email to your English-speaking penfriend describing a family meal out (60-80 words). — Портфолио: Используй свои ответы из упражнения 8, чтобы написать короткое письмо своему англоговорящему другу, с описанием вашего семейного обеда в кафе (60-80 слов).

How are you? What did you do this weekend? I had a perfect weekend. My family and I went out to a really nice sushi bar. It was brilliant! The food was so tasty and the portions were just right. It wasn’t so cheap as we thought, but it worthed to go there anyway. The waiters were friendly and welcoming and were ready to help us with everything. I was really full when we finished. We should go there when you come over to visit us in the summer!

Bye just now, Ludmila

Как дела? Что ты делала на этих выходных? У меня были прекрасные выходные. Я со своей семьей ходили в отличный суши-бар. Это было восхитительно! Еда была очень вкусной, и порции были то, что надо. Это было не так дешево, как мы думали, но все-равно стоило пойти туда. Официанты были дружелюбны, приветливы и были готовы помочь нам во всем. Я наелась до отвала к концу. Мы должны сходить туда, когда ты приедешь к нам в гости летом!

Источник

Spotlight 8, Progress Check 1

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 8 из раздела Progress Check 1.

1. He was so angry he clenched his fists tightly. – Он был зол, поэтому сильно сжал кулаки.
2. Rachel has many friends because she’s very sociable. – У Рейчел много друзей, потому что она очень общительная.
3. Pessimistic people always see the negative side of things. – Пессимистичные люди всегда видят отрицательные стороны вещей.
4. Penny doesn’t get angry easily. She’s very patient. – Пенни сложно рассердить. Она очень терпелива.
5. Thomas is very reliable. He won’t let you down. – томас очень надежен. Он не подведет тебя.
6. Don’t believe everything Helen says. She’s a bit insincere. – Не верь всему, что говорит Хелен. Она немного неискренняя.
7. Selfish person doesn’t care about other people’s feelings. – Эгоистичный человек не заботится о чувствах других людей.
8. Jane is very shy and blushes when strangers talk to her. – Джейн очень застенчива и краснеет, когда незнакомцы заговаривают с ней.
9. Henry didn’t answer, he just shrugged his shoulders instead. – Генри не ответил, вместо этого он пожал плечами.
10. Listen to me! Don’t be so stubborn. – Послушай меня! Не будь таким упрямым.

1. John always looks on the bright side of life. He’s very OPTIMISM.
2. That woman across the street is very ATTRACT.
3. Dave bought me a wonderful birthday present. He’s so GENEROSITY.
4. I became FURY when he turned up late again.
5. The film was quite BORE.

1. John always looks on the bright side of life. He’s very optimistic. – Джон всегда смотрит на яркую сторону жизни. Он очень оптимистичен.
2. That woman across the street is very attractive. – Эта женщина на той стороне улицы очень привлекательна.
3. Dave bought me a wonderful birthday present. He’s so generous. – Дейв купил мне удивительный подарок на день рождения. Он такой щедрый.
4. I became furious when he turned up late again. – Я почувствовал разъяренность, когда он снова внезапно появился.
5. The film was quite boring. – Фильм был весьма скучным.

1. I (take) the dog for a walk every day after school.
2. Jade (look) for a new job at the moment.
3. This cake (taste) delicious.
4. Tie your shoelaces. You (trip) over them.
5. George (cook) a meal when the phone rang.
6. Oily always (dress) in black when he was a teenager.
7. I’m really tired. I think I (have) an early night.
8. Fred (work) for the company for ten years.
9. I can’t stand Mrs Brown. She (always/shout) at us.
10. Trevor (think) about buying a new car.

1. I take the dog for a walk every day after school. – Каждый день после школы я выгуливаю собаку.
2. Jade is looking for a new job at the moment. – В настоящий момент Джейд ищет новую работу.
3. This cake tastes delicious. – Этот торт вкусный.
4. Tie your shoelaces. You are tripping (или might trip) over them. – Завяжи шнурки. Ты запутаешься в них (и упадешь).
5. George was cooking a meal when the phone rang. – Джордж готовил еду, когда телефон зазвонил.
6. Oily always dressed in black when he was a teenager. – Ойли всегда одевался в черное, когда был подростком.
7. I’m really tired. I think I’ll have an early night. – Я по-настоящему устал. Я думаю, что рано лягу спать.
8. Fred has been working for the company for ten years. – В течение десяти лет Фред работает на компанию.
9. I can’t stand Mrs Brown. She is always shouting (или always shouts) at us. – Я терпеть не могу госпожу Браун. Она постоянно кричит на нас.
10. Trevor is thinking about buying a new car. – Тревор думает о покупке новой машины.

1. Do you get on well with your classmates? – Ты хорошо ладишь с одноклассниками?
2. The bad weather is really beginning to get me down. – Эта плохая погода по-настоящему начинает меня угнетать.
3. The teacher had difficulty getting her ideas across to the students. – Учителю было трудно донести свои мысли до студентов.
4. It has taken me a long time to get over the flu. – У меня много времени ушло на то, чтобы справиться с гриппом.
5. Come on! The sooner we start, the sooner we will get it over with. – Давай! Чем раньше мы начнем, тем раньше мы с этим справимся.

1. Mr Brown is very popular ___ the students.
2. I am very good ___ English. I am always top of the class.
3. I’m not very keen ___ basketball. I prefer football.
4. Polly is very fond ___ her grandmother.
5. You shouldn’t be jealous ___ your little sister.

1. Mr Brown is very popular with the students. – Господин Браун пользуется популярностью у студентов.
2. I am very good at English. I am always top of the class. – Я способен к английскому. Я всегда в лидерах класса.
3. I’m not very keen on basketball. I prefer football. – Я не очень увлечен баскетболом. Я предпочитаю футбол.
4. Polly is very fond of her grandmother. – Полли очень любит свою бабушку.
5. You shouldn’t be jealous of your little sister. – Тебе не следует завидовать своей маленькой сестре.

1. Thank you very much.
2. Is this seat taken?
3. I’m afraid I have to go.
4. Make yourself at home.
5. What a nice day!

a. No, please sit down.
b. That’s very kind of you.
с. Don’t mention it.
d. Indeed it is.
e. Well, thank you for coming.

1.
Thank you very much. – Большое спасибо.
Don’t mention it. – Не за что.

2.
Is this seat taken? – Это место занято?
No, please sit down. – Нет, пожалуйста, садитесь.

3.
I’m afraid I have to go. – Боюсь, что я должен идти.
Well, thank you for coming. – Хорошо, спасибо, что пришли.

4.
Make yourself at home. – Чувствуйте себя как дома.
That’s very kind of you. – Очень мило с вашей стороны.

5.
What a nice day! – Какой хороший день!
Indeed it is. – Действительно.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *