borderlands 2 древо навыков зеро

Borderlands 2: Дерево навыков (Советы и хитрости)

borderlands 2 древо навыков зеро

После выбора между шестью игровыми персонажами в Borderlands 2 игрокам нужно будет распределить очки по трем деревьям навыков персонажа.

В DLC и основной игре Borderlands 2 предлагает игрокам шесть разных классов персонажей, и в каждом из них есть три дерева навыков. Каждое из этих деревьев имеет тенденцию соответствовать определенному стилю игры, и навыки в них, когда они созданы вместе, имеют тенденцию строиться друг на друге. Однако только посвящение персонажа одному из трех ветвей навыков может быть вредным, поскольку он не будет всесторонним персонажем.

Чтобы решить эту проблему, игрокам нужно будет распределить и смешать несколько различных наборов навыков, чтобы дать им наибольшие шансы на успех. Однако каждый из классов работает немного по-своему, и для этого потребуются разные параметры. Итак, мы рассмотрим четыре базовых класса игры, а затем два добавленных позже класса DLC.

Базовые классы Borderlands 2 и как построить их деревья навыков

borderlands 2 древо навыков зеро

Четыре базовых класса персонажей — это Акстон Коммандос, Майя Сирена, Сальвадор Стрелок и Зеро Убийца. Каждый из этих классов принадлежит только определенному персонажу и не может быть изменен.

Коммандос Акстон — класс Коммандос очень похож на стандартный класс воина или солдата. За исключением того, что особая способность этого коммандос заключается в том, чтобы использовать свою собственную башню сабли Даля, которую можно улучшать с помощью выбора набора навыков и модификаций классов. Три дерева навыков для этого класса:

Maya the Siren — класс Siren играет как персонаж из стеклянной пушки, сосредоточенный больше на своих магических способностях. Три дерева навыков для этого класса:

Для этого класса и его настройки игрокам следует выбирать между Движением и Катаклизмом в качестве основного типа урона / стиля боя. После этого они должны что-то вложить в Гармонию, чтобы оставаться в битве как можно дольше. Для игроков, которые хотят сосредоточиться на том, чтобы стать целителем и вкладывать свои очки в Гармонию, Движение лучше всего сочетается со стилем игры. Хотя Cataclysm — это простое дерево, в которое можно выделять случайные лишние очки для любого стиля игры.

Для этого класса игроки должны выбрать между двумя основными стилями боя: «Жажда оружия» и «Буйство». После этого они могут добавить пару очков в Brawn, чтобы усилить свой билд. Даже если игрок является полностью сфокусированным танком, выбор стиля боя поможет приблизить его к урону, наносимому их товарищами по команде.

Zer0 the Assassin — класс Assassin — это снайпер, способный совершать мошенничество с помощью голографического клона. Три дерева навыков этого класса:

2 класса DLC Borderland и как построить их деревья навыков

borderlands 2 древо навыков зеро

В зависимости от того, какая версия игры принадлежит, игроки могут иметь или не иметь доступ к двум дополнительным классам, добавленным с DLC. Эти два класса — Мехромант Гайдж и Психо Криг. Оба работают с теми же идеями, что и исходные четыре класса.

Гайдж Мехромант — Мехромант работает как смесь классов Коммандос и Сирена. Пока Гэйдж работает над своим научным экспериментом «Ловушка смерти», чтобы отбиться от врагов. Это один из самых сложных классов. Это три ее древа навыков:

В то время как Криг предпочитает играть в ближнем бою, игроки, которые хотят более легкого времени, могут сосредоточиться на дереве Кровожадности. Затем, тем, кто заинтересован в испытании, игрокам следует инвестировать в Mania. В зависимости от того, какой из двух предыдущих игроков выбрали, они все равно должны сбросить несколько очков в Hellborn, чтобы дать им небольшой элементарный импульс.

Borderlands 2 доступен на PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox 360, Xbox One, Linux, Mac OS и ПК.

Источник

Гайд по Зеро в Borderlands 2

Читайте в этой статье

Кто такой Zero?

borderlands 2 древо навыков зеро

Во первых, давайте разберемся с активным навыком:

Обман (англ.Decepti0n) – Зеро выпускает свою голограмму, которая отвлекает врагов на себя, а сам становится невидимым. Атака, совершенная из обмана, наносит увеличенный урон. Всего активный навык длится 5 секунд.

Пробежимся по циферкам:

BeeHawk

Один из самых простых, но далеко не самый эффективный билд. Этот билд в принципе не претерпел каких-либо значимых изменений с выходом DLC commander Lilith.

Скиллы

borderlands 2 древо навыков зеро

Расскажу про самые важные скиллы, которые по факту составляют основу билда.

Переходим к золотой середине:

С правой веткой всё довольно просто.

P.S. На 80 уровне у вас останется один лишний скилл поинт, он нам погоды не сделает, всё что нужно уже прокачали, так что закиньте куда душа пожелает.

Снаряжение

borderlands 2 древо навыков зеро

Перейдем к не менее важной части – снаряжению.

Щит: The Bee – главный инструмент данного билда. Щит при полном заряде усиливает каждый ваш выстрел. Заряд при выстреле не тратится. Мы ищем щит с самым большим бустом к урону, а это чуть больше 6 миллионов (6198003) на OP10, что достигается при помощи двух маливан частей. Задержка будет составлять 6.16 секунд, что приемлемо.

Граната: тут всё на ваш вкус и цвет. Кто-то носит Chain Lightning на отхил, кто-то Storm Front, но вариантом получше будут шлаковые гранаты. Можно взять Magic Missile, можно взять шлаковый Crossfire, шлаковую трансфузию и так далее.

Классмод: Legendary Killer – плюсует хорошие навыки и криты в придачу. Больше сказать нечего.

Реликвия: Bone of the Ancients – увеличивает урон определенной стихии и ускоряет время перезарядки активного навыка. Использовать с соответствующим ястребом.

Геймплей

Ничего сверхъестественного нет, разве что нужно стараться не ловить тычки, ибо трутень должен быть заряжен постоянно, так как у ястреба очень мало собственного дамага. Сбили трутень – уходим в инвиз/любой сейв на реген.

Зеро снайпер

Итак,переходим к более сложному стилю игры, а именно, снайпер зеро. Давайте для начала разберем несколько особенностей при игре за снайпера. Тут всего два главных правила:

Вот две причины, по которым снайпером играть сложно. Перейдем к билду.

borderlands 2 древо навыков зеро

Опять же, пробежимся лишь по самым важным моментам:

Синяя ветка стандарт, а красную взял, потому что в целом больше брать то нечего. Теперь, перейдем к эквипу.

Экипировка

borderlands 2 древо навыков зеро

Пройдемся по слотам:

Щит: Antagonist(Антагонист) – отличный щит для нарезания мобов. Для быстрых убийств боссов обычно используют The Bee (трутень).

Граната: Шлаковая трансфузия с нулевой задержкой взрывателя, которой у меня нет. Поэтому использую Magic Missile (магическая стрела).

Классмод: Legendary Sniper (легендарный снайпер) – плюсует отличные умения. Для боссов стоит использовать Chaotic Evil Rogue (хаотичный злой разбойник), который прибавляет нам скорострельность и криты.

Реликвия: Stockpile (запас) – обычная реликвия на количество носимых в кармане патронов. Мне 132 патронов не хватает, так что решил взять эту реликвию, так как при +67% к патронам снайперской винтовки дает в сумме 220 патронов. Если же вас устраивает стандартное количество патронов (или вы не криворукий как я), то смело берите кость древних.

Melee Zero

Итак, переходим к самому сложному билду из всех представленных выше. Обычно используется лишь для фана. Но на моё удивление, даже после DLC на +2 OP уровня, билд остался играбельным, хотя жить стало сложнее на порядок, бьют больно, граната в том числе.

Сам билд

borderlands 2 древо навыков зеро

Вот так выглядит стандартный билд мили-зирки, а в запасе у вас остаётся еще целых 10 скилл поинтов, которые вы вольны распределить как вам угодно, но всё же я дам несколько комментариев по поводу оставшихся скилов:

Оружие

borderlands 2 древо навыков зеро

Щит: Hide of Terramorphous – ваш бустер урона, обязательно должен быть с префиксом «Grounded», то есть на защиту от электрического урона, а соответственно электрического ДоТа. Мили-зеро без ройд щита – что-то на грани фантастики. Если не нравится каждый раз сбивать прочность щита, можно взять Love Thumper, но об этом ниже.

Реликвия: тут либо Might of the Seraphs, что увеличивает урон в ближнем бою+ускоряет время восстановления особых мили-навыков (например, шлакового шарика из средней ветки Майи), либо Bone of the Ancients на урон вашего дальнобойного оружия+ускорение перезарядки активного навыка. Но так как OP10 разрушил ту тонкую грань, что была на старом OP8, появился вариант брать реликвию на увеличение максимального запаса хп, чтобы молнии от Chain Lightning не ваншотили, когда отлетают в вас самих. Называется эта реликвия, как ни странно, Vitality Relic, а буста 66% (в лучшей комплектации) с головой хватает, чтобы пережить лишний разряд молнии в лицо. Рекомендую всем новичкам присмотреться к варианту с реликвией на хп.

Классмод: Legendary Ninja – даёт урон в ближнем бою, бафает хорошие скиллы – берём.

Граната: Chain Lightning – важная составляющая мили билда, об этом так же чуть ниже.

Итак, переходим к самому интересному. Порядок действий примерно такой.

Заходим в инвиз, кидаем кунаи.

Бьём с милишки в спину, профит.

Это может показаться вам слишком замороченным процессом, который, к тому же, нужно повторять каждые

3-5 секунд, в зависимости от частоты ваших атак и задержки щита. На случай, если вы хотите что-то попроще, то могу посоветовать Love Thumper. Сбить щит нужно будет лишь один раз, ибо задержка подзарядки до невообразимого большая. Нужно признать, что этот вариант хуже, чем со шкурой терраморфа, но в принципе играбельно.

Спешу сразу же сделать предупреждение для тех, кто будет использовать билд: если у вас разряжен щит, то НЕ стоит кидать кунаи во врага, который расположен к вам очень близко, либо же вплотную. Потому что кунаи перенимают свойство щита, и вы убьете ими себя, урона хватит, поверьте. Почему так происходит? Не знаю.

Так же не забываем что атаку мы проводим всегда со спины, таким образом наносим бо́льший урон.

Вот в принципе вся основная теория которую вам нужно знать в игре за мили-зеро. Билд один из самых сложных в исполнении вообще, поэтому, как я уже упоминал, понадобится практика. Но я желаю вам удачи в этом нелёгком деле.

Sham Fleet

Этот билд пожалуй самый простой в мире. Тут собственно билд не играет столько роли, сколько экипировка персонажа. Так же этот билд есть на каждого персонажа без исключений, но на ком-то выглядит эффективнее, нежели на ком-то другом. Зеро неплохо подходит под данный набор экипировки и стиль игры. В качестве билда для этой экипировки я взял BeeHawk. Он в целом идеально вписывается в эту манеру игры.

Что качать

borderlands 2 древо навыков зеро

Пройдусь по наиболее важным скиллам для этого стиля игры:

Эквип

borderlands 2 древо навыков зеро

Щит: Sham (симулянт) – мастхэв шмотка в этом билде. Без этого щита вы не сможете ни восстанавливать ракетный боезапас, ни быть на 70% уверенными что следующий ваш выстрел не убьет вас.

Классмод: Legendary Killer (легендарный убийца) – плюсует killer, что способствует еще большему увеличению скорости перезарядки.

Граната: тут по выбору. Можно взять либо шлаковую трансфузию, либо Magic Missile, либо какую-нибудь сингулярность. На вкус и цвет в общем.

Реликвия: у меня стоит реликвия на боезапас, но лучше взять Кость Древних на элементальный урон.

Боссов убивать этим билдом у вас не выйдет, он сугубо для моббинга.

Shotgun Zer0

Идеальный билд

borderlands 2 древо навыков зеро

Предостерегая ваши вопросы вкратце объясню свой выбор скиллов:

Экипировка

borderlands 2 древо навыков зеро

Щит: Antagonist – хороший вариант для нас, так как Трутень будут сбивать все, кому не лень. Важно чтобы у щита была маленькая задержка подзарядки, так что ищите что-то приближенное к 1.43 секунды (это самая минимальная задержка у Антагониста), такой показатель выдаёт щит со всеми частями от Гипериона. Вместо Antagonist можно взять Blockade, желательно против не стреляющих противников. Минимально возможная задержка подзарядки 1.79 секунды (без учета навыков)

Классовый модификатор: Legendary Killer – плюсует хорошие навыки, даёт крит. А большего нам и не нужно.

Граната: тут строго на любителя. Я использую шлаковую трансфузию с задержкой взрывателя менее 1 секунды.

Реликвия: как правило это Bone of the Ancients, но как вариант можно попробовать Blood of the Ancients, либо же любую другую реликвию на повышение максимального запаса переносимых патронов для дробовика, так как увы и ах – Зер0 не Сальвадор, Butcher не Инфинити.

Источник

Гайд Borderlands 2 – делаем из Zero мастера меча

Каждый из четырех классов Borderlands 2 имеет различные умения и апгрейды, однако действительно нестандартным классом в этой игре, где все крутится вокруг пушек, стал Zero, способный рубить врагов своим мечом напоминающим MGS: Revengeance.

Если вы решили попробовать играть за Zero, то это отличный выбор – пострелять вы успеете. Почему? Потому что правильная прокачка Зеро способна превратить его в монструозного мастера меча. Далее подсказки о том, как сделать из вашего «зеленого» Zero, настоящего футуристического самурая-ниндзю.

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

Bloodshed
Даже не смотря на то, что это самое важное древо для Zero-самурая, тут вы можете забить на несколько менее эффективных скиллов. Посмотрите на скриншот выше – именно так выглядит профиль на поздних стадиях игр. Killing Blow и Iron Hand – самые топовые скиллы, которые позволят вам наносить до 500% урона врагам с низким уровнем здоровья, при этом соответственно повышая ваш общий урон.

Во втором тире, можно ничего не выбирать, так как они не влияют на силу атаки. Вернуться к ним можно только после прокачки остальных скиллов.

Как только вы откроете третий тир, прокачиваейте скилл Экзекуция (Execute) – это еще один из важнейших скиллов для Zero. С этим скиллом вы можете рубить и косить врагов нанося просто поразительный урон. При этом вы можете атаковать даже летающих врагов!.

После того как вы потратите достаточно очков на это древо скиллов, вы откроете еще одно умение – Many Must Fall. Активировав его, Zero будет создавать еще одну голограмму при убийстве врага во время режима Обман. При правильной тактике, можно уничтожать целые толпы врагов, при этом они вас даже не тронут, сосредоточившись только на голограммах.

Обман
Даже если вы никогда не используете Обман (Deception), вашего урона будет более чем достаточно чтобы пройти игру только с мечом в руках. Однако, использование основного скилла ассассина – ключевая стратегия данного гайда. Чем дольше вы выждите после активации приманки, тем больше урона вы нанесете (до тех пор, пока атака состоится в течении пяти секунд). Zero способен нанести до 650% урона при правильном просчете времени, и это без учета бонусов на статы получаемых от древа Bloodshed.

Для максимального эффекта используйте эту тактику на самых тяжелых мобх. Убедитесь, что атакуете именно со спины.

Все это позволит вам стать самым опасным ассассином Пандоры.

Источник

Borderlands 2: Совет (Cоветы по прокачке Ассасина)

Спустя много лет после последних советов по прокачке персонажей я вновь решил окунутся в прекрасный и, в тоже время, опасный мир Пандоры. И по этому поводу решился на добавление третьего «Совета по прокачке..»

И так. Мы продолжаем цикл советов по выживанию на Пандоре. Мы уже рассмотрели спецназовца Экстона и безбашенного шизострела Сальвадора, а теперь на очереди анонимный убийца с позывным Зер0.

Великий бесцветный ниндзя

Ассасин справа от нас — ненастоящий. Но враг этого пока не знает, и сейчас перенесет огонь на него.

Специальное умение Зеро — «Обман». Убийца создает голограмму, которая отвлекает огонь врагов на себя, а сам становится невидимым до первой атаки. Чем дольше Зеро пробудет в невидимости, тем больше урона эта атака нанесет. С другой стороны, чем меньше времени Зеро проведет невидимым, тем быстрее обманку можно будет активировать в следующий раз. Хотя восстанавливается умение быстро, но и действует очень недолго — не больше пяти.

Голограмма исправно машет катаной, но не наносит врагам никакого урона. Это можно исправить при помощи навыков из дерева «Хитроумия» (Cunning). Дерево «Бойни» (Bloodshed), напротив, значительно повысит уровень махания катаной у самого ассасина. Ну а дерево «Снайпера» (Sniping) направлено на развитие (вы не поверите) меткой стрельбы с дальнего расстояния.

Со скоростью смерти

Зеро отличается от своих товарищей катастрофической хрупкостью — даже самый «бронетанковый» набор навыков превратит его из хрустальной пушки в картонную, но не больше. А еще — способностью в сжатые сроки вывести из строя практически любого врага, включая боссов — но это компенсируется довольно немаленьким промежутком между двумя такими «сжатыми сроками».

Четкого места на поле боя у ассасина нет — лишь бы не под вражеским огнем. Зеро может работать как снайпером из-за спин союзников, так и диверсантом за спиной врагов. Однако, сборки для ассасина все, как одна, направлены на убийство — с близкого, среднего и дальнего расстояний.

Эцио Аудиторе

Теперь мы умеем прыгать на врага, убивать его и… умирать. Последнее неплохо бы исключить. Развиваем «Удар в спину» (Backstab), повысив урон от удара в спину, и раскачиваем «Восстановление» (Resurgence). Теперь каждый зарезанный враг будет восстанавливать нам здоровье.

Тобиас Риппер

Сборка «Снайперского» дерева отличается полным отсутствием всякой выживаемости или регенерации. Действуем только издалека и надеемся, что напарники будут хорошенько развлекать врага на передовой.

Хаттори Ханзо

«Стиль ниндзя» как он есть — дерево «Хитроумия» превратит Зеро в сбалансированного бойца второй линии, эффективно уничтожающего врага на среднем расстоянии. Вражеский огонь мы все так же не держим, зато прекрасно от него уворачиваемся.

Спускаемся по ветке «Контрудар» — «Засада» — «Метка смерти» — «Неожиданность». Для выживаемости тут же разовьем «Возбуждение» (Innervate), которое повысит наш урон, скорость и регенерацию здоровья во время действия обманки.

Теперь поднимаемся до вершин «Хитроумия». «Твердая рука» (Rising Sh0t) временно усилит наш урон за каждую успешную атаку, причем эффект складывается до пяти раз. «Двойной удар» (Tw0 Fang) даст вероятность совершить два выстрела по цене одного. Финальный навык, «Цветок смерти» (Death Bl0ss0m), позволит нам во время действия «Обмана» бросать кунаи (метательные ножи), причем не выходя из невидимости. Каждый кунай будет взрываться, нанося стихийный урон и ставя метку смерти.

Вон их сколько, уязвимых мест, оказывается! Стреляй — не хочу!

Как видите, здешний ассасин унаследовал лучшие черты практически от всех своих коллег из самых разных игр — не бойтесь комбинировать их, как вам покажется удобным. Удачной вам игры и красивых побед!

Источник

Borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

borderlands 2 древо навыков зеро

Many people asked me if a melee Zero is viable at the earliest game stages, claiming that it’s better to start with headshot, or the cunning tree. I made this guide to prove they are wrong: a melee Zero is viable even from level 1, when there are no skillpoints available.
This is the way I find more efficient to level up my Zeros. There are different playstyles, and different tastes on weapons and skill choices, and especially in normal mode everything is viable so in this guide I’ll just show the way I find easier to play a melee Zero and explain my choices and preferences and the reasons behind them.
Sorry in advance for all the grammar mistakes you’ll find in this guide but English isn’t my native language.
I’m using a new character as template to write this guide. I’m trying to not be overleveled during the game to maintain balance. However, if you do all the sidequests things will change a lot (like gear or quest rewards availability per level) so don’t take my advices too seriously since they are based on an average, non overleveled character. I’m not mentioning DLCs too much to keep the things very simple and linear.

From Lvl 1 to Lvl 4:
No skillpoints are assigned for the first few levels, but both weapons and melee are very effective so it is possible to have fun with whatever weapon or playstyle we prefer. A single critical melee hit can kill the weakest enemies like monglets, psychos and marauders, especially if they are below lvl 4. However it is pointless and dangerous to get too close to enemies this early in the game unless you want to have fun with melee.

Recommended gear:
Basic white weapons are very effective at early levels. You will find mainly pistols, rarely shotguns, assault rifles. Shields are usually basic tediore shields, just pick the best you can find along the way. A fundamental weapon you really can’t miss is Hammerlock sniper rifle from the quest «bad hair day». I recommend to take this quest as soon as it’s available. Remember to always turn the quest in to Hammerlock! This will be the only sniper rifle you’ll ever find for a long, long time and it is a life saver in many circumstances. It can oneshot almost everything all the way up to Flynt as long as you can crit.

Level 5:
Deception. At level 5 you will be able to activate your action skill. A well placed melee hit boosted by deception can oneshot shielded enemies, and deception always helps to run for cover if the enemies are overwhelming.

From Lvl 6 to Lvl 10:
Killing Blow (KB). Killing blow is an incredible finisher. Everything that can’t be killed in one shot, will die in one shot and one stab. Simple as that.

Why not Iron Hand?
Iron hand melee damage boost is very small, and the extra health is not needed this early in the game. Actually more health might cause troubles with healing especially in early game where healing sources are scarce.

I’ve heard...
Some people say 5/5 in KB is overkill for mobbing and suggest to only assign 1 point to this skill and the rest to Iron Hand. This is false: badass enemies and minibosses needs several 5/5 KB hits to actually die if your roid damage is not active.

Why not Iron Hand?
Again, Iron Hand melee bonus is small and the extra health is not necessary or even useful. Be Like Water will give a bonus to both melee and gun damage, and will be triggered very often because of how early melee playstyle works. Iron Hand will be useful after getting a Rubi, and later it will help keeping Many Must Fall chains up.
So when should I take Iron Hand?
Sooner or later, the stab-and-shoot playstyle will be replaced by a stab-everything-no-matter-what playstyle. When you realize you are not shooting that much anymore, Be Like Water will became obsolete and you might want to swap it with Iron Hand.
There is no rule, and the change happens gradually, but usually the melee playstyle become prevalent after getting a Law, a Rubi, Execute and maybe Backstab.

Why not Grim?
Actually Grim is good even for a melee build this early in the game. However it kills your roid shield and you definitely need to get rid of it as soon as you reach Many Must Fall, so we better not develop a bad crutch, right? Zero strenght is also his high DPS, so I find more appropriate to prioritize offensive skills over defense: he is a glass cannon and his survuvability is tied to his ability to deal damage.

Recommended gear
Be Like Water extra damage is only applied to the first shot. To get the best out of it, high damage per shot weapons should be used. Shotguns, revolvers and snipers are the best choice.
If you can find any bladed version of them it’s even better.
The best relic for Zero is a Proficiency relic ( Increases Action Skill Cooldown Rate) because more deception means more damage and more survivability.
The ideal class mods at this stage are Infiltrator, ninja or even spy. The Teapot from Tiny Tina’s quest «Tea Party» can be very helpful against bots and the next story boss.

level 16
EXECUTE: This is the first, true gamechanger. This skill is what allows melee Zero to kill almost everything in one hit, and to close the range very quickly even from long distance.
Why not.
Dude. Really?

I can’t kill that Pyre Thresher. I know. You’ll find the first one at level 16, and it’s not possible to oneshot it with the equipment available this early in the game. Your only healing weapon is the heartbreaker which is always fire elemental so it’s completely useless against pyre threshers.
My suggestion is to throw all your Teslas at it, execute it once and then finishing it from FFYL. Alternatively, leave the quest for later and level up a little bit. Getting a non-fire Hail can be very helpful.

From Lvl 17 to Lvl 21:
Backstab. Backstab is a core skill for all ninjas: the damage bonus is multiplicative and it can get crazy with execute. Obviously enemies must be hit from behind for this skill to proc.

Why not Followthrough?
Followthrough is an amazing skill we’ll take right after Backstab. Backstab is a priority because it grants an higher melee damage and it is boosted by ninja class mods. Since the damage is multiplicative, you definitely want to have it at 5/5 or higher as soon as possible.

Why not Resurgence?
The healing from Resurgence is very, very small. It is not enough to improve survivability at this point in the game.
It’s also relatively useless since our main healing source is the Rubi.
However Resurgence will make much more sense when reaching Many Must Fall: chaining kills while stealthed means you’ll be able to heal even while wielding a Rapier.

What about Iron Hand?
At this point you might want to respec and get rid of Be Like Water to replace it with Iron Hand. This might not be the case for everyone, because it all depends on your playstyle: do you still shoot-and-stab regularily or are you just either shooting or meleeing? If the first case is true, keep BLW. If the second case is true you might want to grab Iron Hand instead.
In any case, after reaching MMF you definitely want to leave BLW and take IH.
Personally, I prefer to keep BLW until lvl 31.

Recommended gear
Lynchwood is the best place to farm for higher level items if you need to gear up before the Bunker. I recommend to get a nice corrosive sniper (better if vladof, Dahl, or a Rakehell) just for emergencies.
The Morningstar is another nice item to have especially if its element is slag or corrosive.
After the Bunker story mission, you can obtain an Order shield. The Order is an essential item and it will be great for the next few levels: the hardest part will be farming for an acceptable Tesla but it is possible to use 2 nades to strip it.
The Law and Order combo is perfect for tanking enemies without worrying too much about taking damage, because the healing after every melee strike is huge.

From Lvl 27 to Lvl 30:
Resurgence. Resurgence is redundant as long as you are using Law and Order, but if you are using a Rapier as damage dealing weapon it might be a little bit helpful. However this 4 skillpoints are not important now and they can be placed everywhere depending on your playstyle and personal tastes. However you definitely want resurgence when you reach lvl 31, when chaining kills allows you to heal without the need of switching to Rubi or Law/order. The ability to heal costantly while keeping MMF going with a Rapier equipped all the time makes really a big difference.

What about Like The Wind? You can take it instead of Resurgence, it’s up to you. The benefits from either LTW or Resurgence aren’t really important at this stage. Like the wind bonus damage is additive, so the benefits are very small anyway. But after reaching Many Must Fall, especially if your Order is obsolete or if you are using a Rapier, Resurgence is recommended.

Recommended gear:
While you are still in normal mode, I suggest to get a lvl 30 Rapier and Pimpernel from DLC1. Remember to get the items in NORMAL mode! When you do the DLC in TVHM you definitely want them to be lvl 50: for this reason, always do DLCs after completing the main story.
A Rapier, with its 200% melee bonus, will help you keep Many Must Fall going. A Pimpernel might be the best FFYL weapon if you know how it works. Your low level Rubi will be your BFF: the melee damage will always be the same as well as its healing. Remember to never throw it away. You will definitely want a new Slag Evisceration Rubi at level 50, right before starting UVHM so pay attention to only take the quest «rakkaholic anonymus» ONLY after the Warrior is dead.
By now your Order is obsolete and you should replace it with a new roid shield. Farming vending machines is the fastest and easiest way to gear up. Remember to keep your tesla as much «up-to-date» as possible. Green and white items will be fine, as long as they are better than what you have equipped.

Why not Fearless?
Fearless is good for a gun centered or hybrid Zero. But we are playing a pure melee Zero so this skill is basically useless for us right now. If our goal is to clear an entire area without breaking deception, Fearless is a complete waste of skillpoints. Ambush is multiplicative in the melee formula, it triggers all the time when we are in deception so it is a priority.

Recommended gear:
I warn you: Wilhelm will be a pain. You might want to kill him with guns so I suggest getting a Teapot from Tiny Tina. It is of greatest imporance to have a powerful tesla so farming the vending machines can make the difference for this fight. Why? Because your rubi is old and shooting it won’t heal you any more. Rubi-tanking Wilhelm is impossible because all of his melee attacks will push you away, even if you are executing. The only way to heal is to throw Teslas while holding your Rubi, otherwise you’ll be always below healthgate. For this reason your tesla need to be the highest level possible: if your tesla is weak, the healing won’t be enough. If the fight is still troublesome, leveling up a little bit is also helpful.

Why not Unforseen?
Unforseen is only good when you have nothing better to take. And everything is better than Unforseen. I admit, with a Shock Bone, an Infiltrator/Spy com, and Ambush doing it’s thing this skill is amusing. But at endgame it will only kill skag pups and if you have MMF it is very uncontrollable and dangerous because you don’t know where your next decoy will land and it will often explode barrels even at a relatively long distance.

Recommended gear:
I heartily recommend to not enter the preserve before reaching Level 42 or you might end up fighting bloodwing with melee (and it won’t be pleasant experience). I suggest to get a few vladof sniper rifles of an adequate level, fire and/or shock element to soften Blodwing a little bit. The Octo is not too bad and the heartbreaker can be very helpful. If you have a slag transfusion it might be really nice.
I suggest to farm the vending machines for elemental immunity shields, they’ll help a lot with bloodwing’s elemental attacks. Even whites are great.

Why not Unforseen? Unforseen damage scales poorly with the game, and at endgame it will only kill skag pups. It is also very dangerous if you are chaining MMF because you don’t know where your next decoy lands and it will easily explode barrels even from long distance. However, I admit it might be amusing if you pair it with a shock bone, an infiltrator/spy class mod, and ambush. But it’s only good if you enjoy staring at fireworks.

Why only 4/5? This is a personal preference: I think it is better to reach Innervate as soon as possible. The movement speed bonus is great and it stacks with followthrough for amazing MMF chains. The healing is also very useful, especially in those situations where you have no other healing sources, like the Vault for example.

Recommended gear:
For Saturn, I suggest to reach at least lvl 49. Like I suggested for Normal mode, farming Lynchwood is the best way to level and gear up: there are e few nice chests to check, and the baby maker is always a good Item if you manage to get it to drop.
I recommend to get a good Rocket Launcher just in case you need to second wind off a Saturn turret.
For the Warrior, melee is going to be hard without law+order. I suggest you to get a good jakobs sniper, a jakobs pistol and a jakobs assault rifle. Why? Because Jakobs weapons have the highest critical multiplier: they will do a good amount of damage on the warrior once you expose his critical spots. Torgue pistols are also decent because of the splash damage. Transfusion grenades just in case of emergency. An amp shield and sniper com might help but they are not necessary.

key skills for every Melee build are: Killing Blow, Execute, Backstab, Many Must Fall, Ambush, and Deathmark/Death Blossom (the two of which are a given together).

GENERIC LEVEL 61 MELEE BUILD

This is the highest DPS melee build available at lvl 61. The last 2 points can be put into Fearless, Two Fang, Headshot, or into whatever skill might be best for you, it’s not important. I prefer to put them in Be Like Water, because it fits my playstyle, but it really doesn’t matter.
Assigning the points to 2 Fangs can be helpful to have higher slag chances.
Realistically at 58 or higher, that is the best (and most accepted/standard) build for any and all melee Zer0s.

At 72, that expands to two different builds. One of which is with B0re, and B0re-less.

BORELESS GENERIC LEVEL 72 MELEE BUILD

GENERIC LEVEL 72 MELEE BUILD WITH BORE

Past level 58, the skills chosen are entirely optional. However, previous to that the skills are pre-chosen (nearly) and are based around maximizing damage according to Zer0’s melee formula. After level 58 you can choose the skills you like the best freely, there is no rule. Just make sure to never take Grim because it will make your roid shield useless and it works against the melee playstyle.

What should I choose? Bore or Boreless?
Technically, Bore is one of the best Zero skills. It can deal a lot of damage especially to bots without the need of singularity grenades and it prevents bullet reflection from enemies and enemy shields (like Badassasarus, Dukino’s mom, etc.) which is EXTREMELY useful in a melee build.
From a DPS point of view, Bore offers more advantages and versatility. There is no reason to take the remaining melee skills because they add very little to the overall damage and they scale poorly. However if you like the Idea of a full melee Ninja, boreless builds are challenging, but still perfectly viable.

Slot 1
Slag Rapier. Allows max melee damage. It’s obtainable in DLC1 and it’s a unique quest reward obtained from ‘Message in a Bottle’ quest, located in Hayters Folly. Always spawn with a blade accessory, boosting the weapons melee damage to 200%. A slag version is preferred in UVHM.
Alternative:
Law. The Law boosts melee damage by 100%. It’s the best bladed gun available in the core game. If paired with the Order shield, any melee damage done is converted to health.

Slot 2
Slag Evisceration Rubi. Rubi is a unique quest reward obtained from ‘Rakkaholics Anonymous’ quest, and turning the mission in to Moxxi. No Accessories guaranteed. It will take a while to acquire the correct version Slag + blade accessory). This guns will be our main healing source: in fact, as all Moxxi weapons, it will heal by a percentage of the damage inflicted. Slag element is important in UVHM and this gun will be our Zero’s main slag source.
Alternative:
Evisceration Grog Nozzle.The enemies damage reduction and the terrible DoT at high OP levels make the Rubi ineffcient. This gun is a quest item and it might be needed at OP8 because it heals a larger percentage than Rubi (65% to 12%). It is a quest item (NOT reward) from DLC4 and it was obtainable only once during the Loot Hunt event.

Slot 3
the 3rd and 4th slots are used for support weapons. Usually, for recovering from Fight For your Life, for extra slagging, or for extra healing, or to deal with flying enemies like buzzards and surveyors which might be difficult to reach with melee. The weapons used are extremely situational, so I’ll just mention the most frequently used.
Unkempt Harold. The best prefix is Double Penetrating (DPUH). It is obtained from Torgue vending machines in DLC2, or as a rare drop from Savage Lee. It is one of the most powerful guns available in the game, but its main use for a melee Zero is as healing source. In fact this gun has an extremely slow bullet speed, so shooting an enemy and then quickly switch to a Rubi or Grog before the pellets reach the target, will fully heal. This is especially useful against raid bosses like Terramorphous and Voracidous.
Alternatives:
For healing purpose, any weapon with a very slow bullet speed can be used. I used a Blockhead once for example but in the end the DPUH is the most reliable emergency-healing weapon.
In the 3rd slot, other support weapons are used, especially by B0re ninjas. The choice goes to weapons that easily bore:
Pimpernel. It’s a unique sniper from DLC1 obtained from the mission «Don’t Copy That Floppy» located in Washburne Refinery. It’s one of the most powerful weapons available in the game, however you need to know the sweet spots to make it effective.
Practicable Interfacer. It is a seraph shotgun dropped by Voracidous the Inivincible. The best variant has practicable prefix.
Tediore Plasma Casters. A special mention to Tediore reloads. Before OP levels, it was a fantastic second wind weapon: in fact, you can reload-throw it like a grenade: if the magazine is almost full, it deals immense damage, especially if the enemy is weak to its element. At OP levels, with enemy damage reduction, it’s not as good as it was. The same applies to the legendary Baby Maker.

Slot 4
Norfleet. It’s the most powerful rocket launcher available in the game and the best weapon for FFYL emergencies. It is a rare drop from Hyperious the invincible and Vermivorous. Fire, shock and corrosive norfleets are fine, slag element is not recommended.
Alternatives:
Topneaa. The Topneaa is a Vladof Etech rocket launcher. Its high fire rate and low ammo consumption make it the best FFYL weapon to use at non-OP levels. However its damage might not be enough to make it viable at OP8. It can be optained from any loot source.
PBFG. This is Norfleet’s little Etech brother. It is a viable alternative to the Norfleet even at OP8. It can be optained from any loot source.
Badaboom. This legendary bandit RPG is dropped by King Mong.

SHIELDS:
Hide of Terramorphous. The Hide is a rare legendary Drop obtained from Terramorphous the Invincible. It has the highest Roid damage available in the game. It also have spikes and nova effects which are appreciated because they passively heal when holding a Rubi (in fact any damage done when holding a Moxxi weapon will heal you regardless of the source). The best hides have an elemental resistance and has a delay of at least 3.5 seconds. The best elemental resistance is grounded or inflammable.
Alternative:
Love Thumper. The Love Thumper is a unique quest reward obtained from ‘Best Mother’s Day Ever’ quest located in The Highlands. This quest randomly drops from Stalkers after completing ‘Stalker of Stalkers’. when the shield is depleted, it adds an explosive nova to all melee attacks. The nova inflict friendly fire, so it is not recommended for coop playing. It also has an extremely long recharge delay, so it doesn’t need to be managed. However it will leave your health exposed the whole time. The best variants comes with an elemental resistance.
Order. The Order has a maximum roid damage comparable to the Love Thumper. It is a unique quest reward obtained from ‘BFFs’ quest located in Sanctuary. It is used in Coop instead of the Love Thumper if an Hide is not available. The best versions of this shield have an elemental resistance and a delay of at least 3.5 seconds.
Any Maylay shield with elemental resistance. I’ve seen a purple alkaline maylay shield with 1.4M roid damage, when the maximum damage for a perfect Love Thumper is 1.5M. Generic roid shields can be amazingly good! Always keep an eye on them and pick them up if they have an elemental resistance. They can be found in any loot source, Pyro Pete should drop maylay shields relatively often, together with other goodies, and he is easy to farm.

GRENADES:
Grenades are mainly used to strip your shield when roid bonus is needed. They are also used as healers when thrown while holding a Rubi. The only grenades that strip your shield without hurting your health are:
Longbow Stormfront (Longbow/Lobbed Tesla). The Stormfront is more powerful, but any Tesla can be as good as their legendary counterpart. Both Tesla or Stormfront need to be a bit specific, as it does need to be Longbow or Lobbed with a 0.0 fuse time. The Stormfront is a legendary grenade mod dropped from the Teenage Mutant Ninja Rats located in Bloodshot Stronghold. Longbow Teslas can also be found on vending machines and any loot sources. It must be powerful enough to strip your shield completely when you need roid bonus.
Alternative:
Chain Lightning. The Chain Lightning is a legendary/unique grenade Mod dropped from Sorcerers in the 4th DLC, with a 0.0 fuse time. However this grenade is very dangerous because it inflicts DoT and it needs to be paired with a grounded shield. It also wipe out a big chunck of health if used as shield stripper without holding a Rubi near an enemy. The advantage is that it regenerates ammo so it is easier to manage a fast recharging shield like Hide of Terramorphous. It also instantly heals if thrown while holding a Rubi.

RELICS:
Cooldown relic or Bone of the Ancients (non-shock). A better cooldown means more deception, more Kunai, more DPS, more survivability. More cooldown means more Executes overall, which is far better than any other relic in the game for Zer0. Shock variation of the Bone means that your grenades are boosted, and that means that they are deadlier to your health than any other bone. Avoid these at all costs. So: cooldown relics, and Fire/Corrosive Bone of the Ancients are the most preferable relics.
Strenght relics and Might of the Seraphs melee damage bonus is poorly added in the melee formula so they basically add hothing to the overall DPS. They are only used in very selected cases by pros for speed raiding, where everything ends in 1 deception.

CLASS MODS:
Blue Shadow Ninja (+6 backstab, +5 Killing Blow). This is the best class mod available for a Melee Zero in the base game. The blue com is the best because you definitely want +6 in Backstab, and Resurgence boost is not really needed.
Alternative:
Legendary Ninja. It will give bonus to all the Shadow Ninja skills, plus Ambush and Followthrough. This class mod is only dropped by Tubby enemies above level 62, it does not exist at lower levels. However, the Legendary Ninja is certainly better than the Shadow Ninja but not to the point to notice an big increase in DPS. The only noticeable difference is the boost to followthrough which is always good to have.
Legendary Hunter. The lack of melee damage boost is evident at endgame, but at lower levels (usually around 50) it can be good especially for the healing and cooldown bonus while mobbing.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *