10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

10 июля день памяти праведной Иоанны Мироносицы

Святая Иоанна Мироносица, супруга Хузы, домоправителя царя Ирода, была одной из жен, следовавших за Господом Иисусом Христом во время Его проповеди, и служила Ему.

Иоанна была не простой иудейкой. Ее муж Хуза служил при дворе царя Ирода. Саму женщину называют доверенным лицом жены тетрарха – Иродиады. Последняя прославилась в Галилее своим распутством и алчностью. Такой образ жизни обличал Предтеча Иоанн Креститель. Иродиада ненавидела проповедника и склонила своего мужа к казни неугодного пророка. Иоанна же считала Крестителя святым человеком и сочувствовала его участи.
Когда Предтечу казнили, Иродиада, по злобе своего сердца, не отдавала родственникам голову несчастного. Тогда Иоанна, рискуя жизнью, выкрала останки из покоев царицы и самостоятельно тайно похоронила на Елеонской горе. Спустя годы святыня была обнаружена, и на месте захоронения построили храм. Женщина продолжала служить при дворе, хотя ее и подозревали в содеянном. Недолго продолжалось спокойное время. Любимый сын ее тяжело заболел. Она совсем отчаялась, но в это время рядом оказался Иисус Христос. Отец мальчика, Хуза, умолял Назарея исцелить ребенка. Спаситель отказался войти в дом человека, причастного к смерти его родственника Предтечи Крестителя. Но, видя страдания родителя, смягчился и на расстоянии вылечил мальчика. Слухи об этом происшествии дошли до царского двора, и отношение к семейству изменилось. Иоанна решила взять всю вину на себя и покинула дом мужа. Сердце болело и страдало. Но вскоре женщина случайно встретила Иисуса Христа. Она стала верной последовательницей Господа.
Всюду сопровождала Иоанна Христа, присоединившись к Деве Марии и Марии Магдалине. Когда Иисуса распяли, а затем похоронили, еврейка продала свои драгоценности, чтобы купить миро для помазания тела во гробе. Не боялась она дальнейшей жизни, не страшилась потратить последние деньги ради Господа. На третий день после казни пришли они с матерью Иисуса и Марией Магдалиной ко гробу Христову. Но вместо тела нашли у могилы ангела, сидящего на камне. Он сообщил им радостную весть о воскресении Господа. Женщины поспешили в город, к ученикам Спасителя, чтоб рассказать о произошедшем. Так служение Иоанны было вознаграждено величайшим чудом.

На иконах святая изображается в длинном одеянии, с платком на голове. В руках святая сжимает сосуд с миром, предназначавшимся для тела Иисуса. Иногда мироносицу изображают в числе других женщин, пришедших ко гробу Господню – Девы Марии, Марии Магдалины и других, упоминаемых в Евангелии. Считается, что образ святой обладает целительной силой. Люди часто просят святую ученицу Христа о помощи и защите, и небесные силы откликаются на эти прошения. Кроме того, традиционно Иоанна покровительствует женщинам, носящим имя Яна и Иоанна.

Источник

Иоанна Мироносица

Иоанна

Такая малоизвестная мироносица! Она упоминается гораздо реже, чем Мария Магдалина, ее не укоряют, как мать сынов Зеведеевых, в неуместном материнском ходатайстве за сыновей, чтобы им «сесть справа и слева» от Христа, грядущего на Крестный путь… О ней, собственно, рассказывает только Лука, упоминая ее дважды (Лк. 8:3; 24:10). Другие евангелисты молчат о жене, по имени Иоанна. Иоанна, что означает — благодать Божия, или — «Бог сжалился»…

10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

В православной среде с ее именем отчего-то связаны предрассудки и предубеждения. Сколько раз меня переспрашивали, православное ли это имя! Сколько раз говорили, что именно от такого имени и беды у таких девочек — ибо негоже мужскими именами называть не-монахинь. На слова о том, что это имя мироносицы, недоверчиво качали головой и потуже завязывали платок…

И обратно — есть упорное неузнавание этого имени в его белорусской, украинской, болгарской, сербской, чешской и других славянских формах. Да — Яна, Янка, Яня, Янечка и Яночка — все это не «собачьи клички», как выразилась однажды одна благочестивая монахиня, а народные формы древнего еврейского имени Иоанна. Ведь и имя «Юрий» — не кличка собаки, хотя произошло от имени «Георгий»!

Иоанне и Иоаннам определенно не везет!

Бедные Яны порой крестятся с другими именами (они, кстати, часто выбирают имя «Нина», как бы вторую половину имения польского варианта имени Яна — «Янина»), так как им строго говорят, что имя «Яна» — «неправославное».

Мироносица — будущая мироносица Иоанна — была женщиной высокого социального статуса. Она не общалась с теми нищими и бездомными людьми, что следовали за Иисусом Христом, с оставленными мужьями женами, что вынуждены были заниматься проституцией. Она была вполне респектабельна — ее удачно выдали замуж за Хузу, придворного царя Ирода. Она была «придворной дамой», как сказали бы в позапрошлом веке. Все есть — еда, одежда, дом полная чаша, единственный сын подрастает… да, подруги, посиделки, конечно, молитва — как же иначе?

Но горе пришло в дом. Заболел сын. Лихорадки в Малой Азии жестокие — он уже был при смерти, когда его отец в отчаянии прибежал к проходящему мимо Проповеднику — все остальные средства придворных врачей были испробованы. Хуза, возможно, не знал о том, что Предтеча — близкий родственник и близкий друг Иисуса из Назарета, и поэтому не понимал, отчего странствующий нищий проповедник не хочет идти во дворец — ведь это почетно для Него! Иисус не идет во дворец, где казнен был Его Предтеча…

«Приди, пока не умер сын мой!» — кричит, умоляя Хуза, видя, что Иисус не торопится, и, более того, словно упрекая, говорит ему, царедворцу — «вы не уверуете, если не увидите знамений и чудес» (Ин. 4:48). И Спаситель, будучи выше всякой личной мести и всякой человеческой злобы, исцеляет сына царедворца — сына человека того сытого и бесстыжего мира, мира, что ради забавы отнял жизнь у Его единственного близкого друга. Он великодушен, Иисус из Назарета. Он незлопамятен…

В колебании и волнении идет Хуза домой, чувствуя себя пристыженным, и сам не понимая, отчего, — а уже слуги, посланные бдящей над постелью умирающего ребенка Иоанной, принесли ему радостную весть — «сын твой здоров!»

И только потом стало им известно — и Хузе, и Иоанне — к Кому они обратились за помощью. Очевидно, стало известно и их окружению, и самому Ироду. Вспомнили, что жена Хузы, Иоанна, часто слушала Крестителя, что, возможно, она тайком похоронила его главу — которую не отдали для погребения ученикам.

10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

Над домом Хузы нависла угроза. Ирод был скор на гнев.

Что же могло случиться потом? Испуганный Хуза поспешил развестись со своей женой и выгнать ее из дома — чтобы не навлечь гнев иудейского царька Ирода? Развестись мужчине-иудею с женой в ту пору было просто — причина могла быть любая, до самой простой бытовой — пересолила суп. И женщина, до этого имевшая даже высокий социальный статус, сразу его теряла. Хорошо, если у нее были живы родители. А если нет?

Изгнал ли Хуза Иоанну — благо, пример правителя Ирода в том, как можно жениться на молодых и красивых после того, как изгонишь жену постылую, был перед глазами. Или сама она ушла, чтобы не принести беды в дом, ушла к родителям, у которых были хоть какие-то средства к существованию?

Нам неизвестно, как она оказалась в толпе простых, бедных, почти нищих, порой с сомнительным прошлым, женщин, что следовали за Христом. Она пришла ко Христу, потому что Он — это всё, что осталось у нее, Он — незлопамятный Проповедник, ожививший ее сына.

Ему она была благодарна, и если ее изгнали из дому и отняли исцеленного сына-то к кому идти, как не к целителю его? Уже ни о чем не прося, просто слушая и внимая тому новому, что рождалось в ее душе — бывшей фрейлины, а теперь нищей странницы, в новом мире, открывавшемся ей, в мире сирот, и вдов, и брошенных женщин, и нищих — слушающих Проповедника Царства Божия для всех обездоленных.

Если раньше она думала, что благосостояние ее мужа — знак Божия благоволения, то теперь она увидела, что Бог во Христе — с отверженными и несчастными. О, радость! Она-то думала, что все потеряла, что Бог разгневался на неё, и ей не быть в Царстве Мессии, разведённой брошенной жене — но Иисус Христос говорил, что Бог и Царство Его сияет не в роскоши дворцов и царских чертогов.

10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

Она оказалась в чужой среде, но ее приняли не со злорадством — «вот, теперь и ты побудешь в нашей шкуре, бывшая богачка! Узнаешь, что такое наш, бедняцкий хлеб и наш ночлег на камнях, с камнем вместо подушки!» С ней разделили хлеб и сказали — «не плачь и не бойся!»

А потом Иоанна продала все те немногие драгоценности, что были на ней, которые берегла на черный день, чтобы «служить Иисусу» — накормить простыми лепешками и рыбками тех нищих и голодных женщин, что следовали за Ним. Продала и совсем смешалась с толпой этих женщин — да так, что никто из евангелистов, кроме Луки, жалевшего женщин за их тяжкую долю и радовавшегося тому, что Иисус Христос принес им радость, — не заметил ее. Уж не она ли — образованная и смелая — воскликнула из толпы: «Блаженно чрево, носившее Тебя! Как счастлива Твоя Мать, Проповедник, говорящий духом Божиим!» А у нее уже не было ни семьи, ни сына…

Спаситель отвечал ей, зная глубину ее сердца и глубину ее скорбей — как знал Он глубину сердца и скорби всякого, кто приходил к Нему и приходит. Счастье и тебя коснулось, и коснется, дочь Авраама — ибо грядет на великую скорбь Крестную Сын Мариин. И потому — радость небывалая, иная, радость будущего Крестного торжества со слезами на глазах, радость любви Божией грядет. Бог умилосердился, сжалился, Бог «не терпит видеть мучащегося человека», Он пришел разделить их, не скорби, жена оставленная всеми.

«Блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его» (Лк. 11, 27–28).

Мария, Мать Иисусова, нашла для нее тепло Своего материнского сердца, как для попавшей в беду дочери, и плакала с нею об оставленном сыне, и радовалась, что сын ее исцелен, и снова плакала, что не может более Иоанна увидеть его.

Так они будут скоро вместе плакать и о Сыне Мариине.

10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

…Века золотая порошинка
Меж столпов державного пилона,
Иоанна, каверза, смешинка,
Глубине и выси непоклонна.

Мне туда не к спеху, — там в укропах
Долгий вздох о Тире и Сидоне,
Где на одуванчиковых стропах
Иоанну свеяло с ладони.

Что ни шаг теперь уже, то с толком…
Книгочейка, дерзкое созданье,
В бытии увязла ты — осколком
Юного зерцала ожиданья:

Сколь ни бей, оно пределом детства
Застывает в дождевых потёках, —
Кто постиг, в нечаянности бедства,
Чья тоска по нас в его потёмках.

Источник

День памяти

Жития

Свя­тая Иоан­на Ми­ро­но­си­ца, су­пру­га Ху­зы, до­мо­пра­ви­те­ля ца­ря Иро­да, бы­ла од­ной из жен, сле­до­вав­ших за Гос­по­дом Иису­сом Хри­стом во вре­мя Его про­по­ве­ди, и слу­жи­ла Ему. Вме­сте с дру­ги­ми же­на­ми по­сле Крест­ной смер­ти Спа­си­те­ля свя­тая Иоан­на при­хо­ди­ла ко Гро­бу, чтобы по­ма­зать ми­ром Свя­тое Те­ло Гос­по­да, и слы­ша­ла от Ан­ге­лов ра­дост­ную весть о Его слав­ном Вос­кре­се­нии.

Богослужения

Молитвы

Святи́и девяточи́сленнии му́ченицы,/ от разли́чных градо́в во еди́н лик совокупи́вшеся ма́нием Боже́ственным,/ му́жественно за Христа́ пострада́сте,/ неви́димаго врага́ победи́сте,/ злове́рныя кня́зи и мучи́тели посрами́сте ва́шим терпе́нием,/ огне́м же любве́ Бо́жия разжиза́еми,/ веще́ственно вас огнь му́чащий в хлад преложи́сте,/ те́мже даде́ся вам от Христа́ Бо́га благода́ть/ тряса́вичную исцеля́ти боле́знь,/ от нея́же и многови́дных страсте́й,// ми́лостивно спаса́йте и нас предста́тельством ва́шим, мо́лимся.

Перевод: Святые девять мучеников, из разных городов в единый союз соединившись Божественным повелением, мужественно за Христа пострадали, невидимого врага победили (Еф.6:12), нечестивых князей и мучителей посрамили вашим терпением, духовным огнем любви к Богу разжигаемые, мучающий вас материальный огонь превратили в холод, потому и даровалась вам от Христа Бога благодать исцелять чуму, от нее же и от многих различных страданий милостиво спасайте и нас защитой вашей, молимся.

Тве́рдый и всесве́тлый лик му́ченик девяти́,/ Трисо́лнечнаго Божества́ испове́дницы,/ на суди́щи Тому́ нача́льно взыва́ху:/ кровь и ду́ши на́ша с телесы́,/ я́ко непоро́чную же́ртву, прино́сим Тебе́, Влады́ко,// в ли́цех Небе́сных Твои́х сопричти́, я́ко Бог Ми́лостивый.

Перевод: Прочный и пресветлый союз девяти мучеников, исповедающих Бога подобного Трем Солнцам, на суде к Нему начавших взывать: «Кровь и души наши с телами, как непорочную жертву, приносим Тебе, Владыка, причисли нас к Небесному собранию Твоему, как Милостивый Бог».

Величание девяти мученикам Кизическим

Велича́ем ва́с, святи́и девяточи́сленнии му́ченицы, и чти́м честна́я страда́ния ва́ша, я́же за Христа́ претерпе́ли есте́.

Молитва девяти мученикам Кизическим

О, всехва́льнии святи́и му́ченицы, до́блественнии раби́ Христо́вы, Феогни́де, Ру́фе, Антипа́тре, Феости́хе, Арте́мо, Ма́гне, Феодо́те, Фавма́сие и Филимо́не, и́же Христа́ ра́ди от разли́чных стра́н собра́стеся и Того́ соверше́нна Бо́га и Челове́ка дерзнове́нно в Ки́зице пропове́дасте; принужда́еми бы́вше куми́ром поклони́тися, и́долы попра́сте и кня́зя посрами́сте, разли́чных томле́ний и о́гненных преще́ний не убоя́стеся, и по разли́чнем страда́нии о́стрием меча́ посе́чени бы́сте, и пролия́сте за Христа́ кро́вь свою́, я́ко во́ду, и то́ю, я́ко багряни́цею, Це́рковь Христо́ву, я́ко неве́сту, украси́сте; те́мже и ны́не, увенча́ннии неувяда́емым венце́м безсме́ртныя сла́вы, при́сно в неизглаго́ланней ра́дости с ли́ки а́нгельскими в небе́сных селе́ниих водворя́етеся, Боже́ственным све́том облиста́еми и зре́нием Его́ добро́ты неизрече́нныя наслажда́ющеся. Сего́ ра́ди и мы́, смире́ннии, к ва́м притека́ем и, уми́льно на святы́й ва́ш о́браз взира́юще, мо́лим: вы́ моли́те за ны́ Христа́ Бо́га, я́ко дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, да ва́шими святы́ми моли́твами вся́каго неду́га душе́внаго и теле́снаго изба́вимся. Ва́м бо от Бо́га даде́ся враче́бный да́р от вся́ких скорбе́й с ве́рою к ва́м припа́дающия цели́ти, я́коже и о́наго сла́внаго му́жа от тряса́вичныя боле́зни уврачева́сте, да и мы́, ве́рнии, то́жде получи́вше, почита́ем ва́с, святи́и му́ченицы, толи́ка дарова́ния иму́щих от Христа́ Бо́га, Ему́же и сла́ва ку́пно со Отце́м и Ду́хом Святы́м всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Акафист святым девяти мученикам Кизическим

10 июля день памяти святой праведной мироносицы иоанны

Кондак 1

Избрании от Царя Сил, Господа Иисуса, страстотерпцы Христовы девяточисленнии, от различных стран в граде Кизице во едино собраннии и Христа дерзновенне, мук и смерти не убоявшеся, исповедавшии, торжествуем духовне во святем празднице вашем и, воспевающе благодатную терпения вашего доблесть, молим вас, вои Христовы многострадальнии и утвержденнии в воле Христовой, и нам спасения испросите, зовущим:

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Икос 1

Яко Ангели премирнии, вознесшеся мыслию от земных к небесным, ко Христу, Владыце всех, непрестанно веры очима взирающе, мученицы святии, Феогниде, Руфе, Антипатре, Феостихе, Артемо, Магне, Феодоте, Фавмасие, Филимоне, посреде кумирослужителей града Кизического исповедасте себе безбоязненно христианы быти и, силою Божиею укрепляеми, многия муки мужественне за Христа претерпесте и под меч главы ваша преклонисте, темже, ублажающе страдания ваша и усекновение, глаголем:

Радуйтеся, земныя радости презревшии;

Радуйтеся, благ небесных возжелавшии.

Радуйтеся, исповедницы Христовы непобедимии, веру непорочну соблюдшии;

Радуйтеся, силою Воскресшаго державу адову поправшии;

Радуйтеся, души своя в руце Божии предавшии и победныя венцы приемшии.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 2

Икос 2

Разумевше, яко претерпевый до конца, той спасен будет, терпением текосте, страстотерпцы Христовы, на предлежащий вам подвиг, взирающе на Начальника веры и Совершителя Иисуса, и муки и терзания телес ваших претерпели есте, радующеся и красующеся ранами, яже подъяли есте за любовь ко Господу вашему, темже:

Радуйтеся, яко Христа Господа, за ны душу Свою на Кресте положившаго, и вы, святии мученицы, взаим возлюбисте;

Радуйтеся, яко потщастеся Тому быти подобны мук терпением.

Радуйтеся, страдания и муки в торжество веры обратившии;

Радуйтеся, Христа ради излиявшимися кровью прославленнии.

Радуйтеся, яко блаженна земля, напоившаяся кровью вашими;

Радуйтеся, яко души своя любовию за Христа положисте.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемии, мученицы девяточисленнии предивнии, не убоястеся прещений зловернаго князя Кизическаго, ниже козней невидимаго князя мира сего, но свидетельствовасте о Христе Иисусе, усты вашими исповедающе Того истиннаго быти Бога, Той бо даде вам уста и премудрость, имже не можаше что противу отвещати мучитель, но посрамляшеся, истиною побеждаемый, еще же и страданьми вашими свидетельствовасте все ваше к Богу желание, и ужасахуся людие, видяще ваше доблественное терпение, и познаваху на вас силу и помощь всесильнаго Бога, Емуже взывасте: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще в памяти словеса Господня: и влас главы вашея не погибнет, веровасте тако: не токмо власы, Христа ради терзаемии, цели явятся во славе воскресения, но и самое тело, раны и раздробление за Христа претерпевшее, цело востанет со славою многою. Сего ради, страстотерпцы Христовы досточуднии, верою укрепляеми и о надежде славы Божия хвалящеся, доброе течение мученическаго подвига совершисте и души своя святыя в руце Бога предасте, темже и мы возносим вам сия песненныя хвалы:

Радуйтеся, пречудное мужество явившии;

Радуйтеся, яко надеждою воскресения Христос непобедимы вас пред мучители сотвори.

Радуйтеся, яко Христос преобразит тело смирения вашего, во еже быти сему сообразну телу славы Его;

Радуйтеся, вечныя блаженныя жизни сопричастницы.

Радуйтеся, яко со Ангелы песнь победную воспеваете.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 4

Мучимый за святую веру во имя Христа Господа, буря искушений и бед возшуме на тя, Феогниде, но не возможе поколебати храмины души твоея, основана бо бе на Камени, Иже есть Христос, Сын Бога Живаго; егда бо приведоша тя к князю градскому на судище, тебе, во свидетельство мучителем, ни темница, ни жестокая биения и раны не отвергоша от Христа, но, по земле протяженный и нещадно жилами биенный и ногтьми железными стружаемый, в страдании крепок и мужествен явился еси, струями же кровей своих, яко багряницею, одеявся и сердечное око к Богу вперив, воспевал еси Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше грозное повеление владыки нечестиваго, да отвергшеся Христа, жертвы принесете идолом, видяще же мучительская орудия, уготованная на вы, страстотерпцы достославнии, помыслисте день втораго пришествия на землю Владыки Христа и нестерпимый гнев суда Его, егда приидет во славе Своей с небес и вси святии Ангели с Ним; сего ради, воини Христовы, неодоленнии в терпении мнозе, предастеся на раны и муки Царствия ради Небеснаго, приимите убо от нас хвалебныя песни сия:

Радуйтеся, помянувшии словеса Господня: отвергшийся Мене пред человеки, отвержен будет пред Ангелы Божиими;

Радуйтеся, внимавшии глаголанным от Христа: не убойтеся от убивающих тело, души же не могущих убити, убойтеся же паче могущаго и душу, и тело погубити в геенне.

Радуйтеся, рекшии сами себе: мучительства ярых человек временна суть, муки же геенския вечны; да избудем мук вечных, временных убоятися не имамы;

Радуйтеся, раби Христовы, вернии даже до смерти, имже воздаст Господь венец живота.

Радуйтеся, яко на страшнем судищи Господь сущим одесную сопричтет вас и части возлюбивших Его сподобит;

Радуйтеся, имже речет Царь Славы: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 5

Боготечная звезда, путеводящая к Солнцу Правды Христу Богу, явился еси, святый мучениче Руфе, и светом подвига твоего страдальческаго возсиял еси людем, во тьме неверия седящим, сила бо благодати Господни в немощи твоей совершашеся. Сего ради, связанный по рукама и ногама, безчестие и поругание претерпел еси, на муки дерзнул еси и жизни не пощадил еси за Господа своего, но, жезлием и бичи узлаты жестоко биен и огнем опаляем, взывал еси к Нему велегласно: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше себе в узах страждущия за имя Господа Иисуса Христа, Егоже возлюбисте и в Негоже веровасте, вы, страдальцы Христовы девяточисленнии, Духом Святым в скорби вашей и тесноте темничней утешаеми, радующеся, друг ко другу глаголасте: плоти и крови не пощадим, станем небоязненно ко всякому мучению, умрем о Христе, да во вся веки поживем с Ним, ликующе непрестанно. Темже, подвиги ваша чудныя славяще, восхваляем вас сице:

Радуйтеся, сердца ваша в руце Божии положившии;

Радуйтеся, благодати Святаго Духа избрании сосуди.

Радуйтеся, прекрасное Духа Святаго жилище;

Радуйтеся, правду, мир и радость о Дусе Святе стяжавшии.

Радуйтеся, вечныя нам радости благоприятнии ходатаи;

Радуйтеся, Духом Владычним утвержденнии, Имже радость спасения о Господе дадеся.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 6

Проповедник Христова нас ради страдания явился еси, мучениче святый Антипатре, к столбу бо привязанный и терновными розгами биен злобными мучители, сообразен был еси Христу Господу, венцем от терния увенчану. Сего ради ко Христу взирал еси, нас ради уязвленному и поруганному, и, терпя за Него многия муки, якоже и Той претерпе за ны, воспевал еси Ему, Владыце твоему, от любве крепкия: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиясте, святии девяточисленнии страстотерпцы, в граде Кизице светоч добродетелей христианских, яко светоносных звезд схождение, и просветисте нощь глубокую идолослужения. Христос бо Господь манием Своим Божественным посла вас, яко овцы посреде волков; вы же Агнцу Христу, волею закланному за мир Сыну Божию, истиннии последователие показастеся, мудростию Божиею, яже о Дусе Святе, просвещаемии, уразуместе мимоходящую жизнь и нерадисте о муках, вечныя ради жизни правую веру соблюдасте, о чесом удивляющеся, вопием к вам сице:

Радуйтеся, яко по слову Господню, мудри яко змия, мудри во благое, и цели яко голубие, прости во злое, бысте;

Радуйтеся, яко подобящеся Христу, Иже кроток бе и смирен сердцем, и вы досады и укорения кротце претерпесте.

Радуйтеся, яко в злостраданиих не противистеся озлоблявшим вас, но во смирении вашем яко овцы на заколение ведостеся;

Радуйтеся, яко добродетелем Христовым подражасте в житии своем.

Радуйтеся, агнцы, Христу себе в жертву принесшии;

Радуйтеся, ихже Христос ублажи и наследники земли живых показа.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 7

Хотя враг спасения рода человеческаго устрашити тя, небоязненнаго воина Христова, страстотерпче святый Феостихе, подвиже на гнев и ярость злочестиваго князя града Кизика, иже повеле люте мучити тя; ты же, биен быв палицами без пощадения, чрепы строган и рожны избоден, благодарил еси Христа, яко сподоби тя мучения страдати, славы ради имене Его святаго. Силою Божиею укрепляем, отразил еси совет невидимаго врага и верно воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Дивный Христос Бог и прославляяйся во святых Своих, дарова вам, мученицы, не токмо единомудренне в Него веровати, но и ходити единомышлением в добрем исповедании Божества Его и по Нем страдати. Христос бо собра вас, пресветлое мученическое воинство, в собор мучеников един, в Церковь Бога Жива, и пребысть с вами, темже радостно приносим вам таковая:

Радуйтеся, яко и вам рече Господь во Евангелии: идеже еста два или трие, собрани во имя Мое, ту есмь посреде их;

Радуйтеся, яко и вас утеши евангельским глаголом: в мире скорбни будете, но дерзайте: Аз победих мир.

Радуйтеся, яко и вам обетова, глаголя: се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века;

Радуйтеся, яко дадеся вам победа Господем нашим Иисусом Христом.

Радуйтеся, яко благодатию Божиею укрепляеми, противитися мучителем, паче же и всей диавольстей силе, возмогосте;

Радуйтеся, яко Христос Бог бысть вам столп крепости от лица вражия.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 8

Странноужасную и жестокую шествовал еси стезю, Артемо, мучеником славо, к колеси привязанный и сверху горы долу низпущенный, яко уди твои сокрушишася. Путь же твоего страдания подобно свету светится, Света Незаходимаго лучами озарен, зане на Господа взирал еси, мыслию и любовию ко Христу привязан. Христос бо Сила, Бог и Господь, Емуже взывал еси, страстотерпче: Аллилуиа.

Икос 8

Весь сонм ваш, мученицы святии девяточисленнии, надеястеся на Христа Бога нашего, яко имать с высоты смотрети на подвиг ваш со множеством святых Ангелов и помогати вам, немощным, будет. Верен же Бог, Иже не остави вас искуситися паче, еже могосте, но сотвори со искушением и избавление, яко возмощи вам понести, темже приимите от нас похвалы сия:

Радуйтеся, яко Бог утеши вас во всякой скорби вашей;

Радуйтеся, зане якоже избыточествоваху страдания Христова и вас, тако Христом избыточествова и утешение ваше.

Радуйтеся, яко сила Христова вселися в вы, сего ради вся возмогосте о укреплявшем вы Иисусе Христе;

Радуйтеся, яко любы Божия излияся в сердца ваша Духом Святым и дарова вам упование славы Божия непостыдное.

Радуйтеся, яко Господь Сил, Помощник в скорбех, с вами бысть, и ничтоже возможе вас разлучити от любве Божия;

Радуйтеся, яко души ваша, яко птицы, избавишася от сети ловящих и возлетеша в прекрасная селения райская.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 9

Все тело твое уязвенно до костей имел еси, добрый страдальче Магне, егда мучитель, обнажив тя, на земли простре и бияше по хребту без милости и по чреву надолзе, таже клещами разжженными терзаше тя. Господь же, невидимою силою тебе соприсутствуя, облегчаваше болезни твоя и утверждаше сердце твое в терпении и любви Божественней, темже в муках воспевал еси Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут изрещи вам достойныя хвалы, мученицы Христовы девяточисленнии, мечем бо преклонисте выи Христа ради, преклонышаго небеса и сошедшаго, и излиясте кровь вашу, общницы Сего страстей бывше. Мы же, недостойнии, сия песненныя дары приносим вам, глаголюще:

Радуйтеся, Христос бо даде вам чашу Свою пити и крещением, имже Сам крестися, креститися;

Радуйтеся, яко пред очима суть Божиима путие и подвизи ваши.

Радуйтеся, Христа вседушно возлюбившии;

Радуйтеся, яко со Христом пострадасте, да с Ним и прославитеся.

Радуйтеся, вечную славу и одеяние нетления от Него приемшии;

Радуйтеся, яко сокровища небесная вас прияша, яко пшеницу зрелу.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 10

Спасти пришедшаго мир, любовию Сына Божия разжигаем, Феодоте мучениче, огня сильнейший явился еси. На сковраду пальну, вельми разжжену, наг возложенный, таже в клокочущий коноб вверженный, опаление и муку горькую доблественне презрел еси; от любве же Христовы никакоже разлучився, Тому пел еси умиленно: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Предвечному, Христу во всем послушливи бывше, мученицы многострадальнии, от различных мест и стран в Кизице собрастеся во едино, и, во град вшедше, Христа Сына Божия, во плоти пришедшаго, проповедасте, славнии, и без страха слово Божие глаголасте. Егда же людие града Кизика благовествования Христова не прияша, вас же мукам и казням и лютой смерти предаша, вы, благовестницы Божии, исходяще оттуда не телом, но душею, не прах, прилепший вам от града, оттрясосте им от ног ваших, но бренная телеса ваша, за благовестие Христа умученная, остависте во свидетельство на ня в день судный, темже благоговейно взываем вам:

Радуйтеся, вашими христопоследовательными стопами во град Кизик шествовавшии;

Радуйтеся, Евангелия Христова благовестницы.

Радуйтеся, яко Бога воплощенна проповедасте;

Радуйтеся, яко муки, огнь и мечное усечение за Него в сладость вменисте.

Радуйтеся, яко людем, иже не прияша вы, ниже послушаша вас, во свидетельство подвига вашего, во спасение их подъятаго, телеса ваша честная остависте;

Радуйтеся, яко течение мученическаго подвига добре скончасте, веру соблюдосте, прочее соблюдется вам венец правды.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 11

Пение приносим, Фавмасие, тебе, мучениче. Душа твоя яви крепкое терпение и подвига доблесть, приложиша бо тебе немилостивии мучителие раны к ранам и болезни к болезнем, ибо ножем избождаху и резаху плоть твою, еще же и копием ребра твоя люте пронзиша. Ты же, мучениче Фавмасие, сообразен быв Христу Господу, на Кресте от единаго из воинов копием в ребра прободенному, глаголал еси, радуяся и славя Бога: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемная богосиянная свеща сущим во тьме неверия и многобожия идольскаго явишася нетленная телеса ваша, святии девяточисленнии мученицы. Егда, воцарившуся великому Констатину, преста гонение и свет благочестия возсия по вселенней, тогда бо в Кизице, в храме вашем, многая чудеса и исцеления от святых мощей ваших быша, и того ради множество народа невернаго обращахуся ко Христу. Темже в похвалу вашу зовем:

Радуйтеся, яко людие града Кизика, зряще благодать Божию, в многоцелебных мощех ваших чудодействующую, прияша святую веру во Христе;

Радуйтеся, яко идоли и идольстии храми в Кизице сокрушишася, а вместо тех храми Божии воздвигошася.

Радуйтеся, подателие неоскуднии исцелений;

Радуйтеся, велия бо ваша, мученик Христовых, богоблагодатная сила, во гробех бо лежите и духи злобы прогоняете, и, яко живи, верою притекающим даете прошения.

Радуйтеся, яко чудес предивных сиянием верныя озаряете и неверныя ко Христу обращаете;

Радуйтеся, святыя бо мощи ваша яко знамя победное всем явишася.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 12

Благодать Божественная укрепляше тя в мученичестем подвизе, Филимоне страстотерпче: за ребра багром железным оцепленный и на древе ужасно повешенный, непреклонен пребыл еси во исповедании Христа и Бога, Емуже хвалебную песнь воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще многая и преславная чудотворения ваша, восхваляем вас, всехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии: егда бо в Кизице благовернии христиане телеса ваша, изпод спуда земнаго изъемше и нетленная обретше, в храм, во имя ваше созданный, внесоша, чудесы, яко светлыми лучами, возсиясте от святых мощей ваших. Мы же, любовию воспевающе данную вам от Бога благодать исцелений, зовем:

Радуйтеся, яко по кончине вашей чудесныя целеб источники источи Христос Бог в прославление ваше;

Радуйтеся, духов нечистых от человека прогонителие.

Радуйтеся, сляченных целителие и трясавичными болезньми одержимых всеконечнии уврачевателие;

Радуйтеся, яко воднаго труда избавися муж некий, прикоснувся честней раце мощей ваших.

Радуйтеся, яко и самим призыванием честных имен ваших трясавичный недуг отгоняется и всякая болезнь всех с верою притекающих врачуется;

Радуйтеся, добропобеднии мученицы, венцы победы от Христа Спаса нашего увенчаннии, яко страдания ваша возмеришася вам славою и честию Царствия Небеснаго.

Радуйтеся, прехвальнии мученицы Христовы девяточисленнии.

Кондак 13

О добропобеднии и многострадальнии мученицы Христовы девяточисленнии, милостивно приимите от нас, недостойных и грешных, возносимое к вам ныне хвалебное песнословие; и, яко предстоятелие горния славы, имущии дерзновение много ко Христу Богу нашему, помяните ны, ублажающия вас любовию и чтущия ваша чудныя подвиги; испросите нам у Господа оставление грехов, в вере утверждение, в добрых делех укрепление, от бед и напастей избавление, да всегда благодарными усты воспеваем Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.

Молитва 1-я

О всехвальнии святии мученицы, доблественнии раби Христовы, Феогниде, Руфе, Антипатре, Феостихе, Артемо, Магне, Феодоте, Фавмасие и Филимоне, иже Христа ради от различных стран собрастеся и Того совершенна Бога и Человека дерзновенно в Кизице проповедасте; принуждаеми бывше кумиром поклонитися, идолы попрасте и князя посрамисте, различных томлений и огненных прещений не убоястеся, и по различнем страдании острием меча посечени бысте, и пролиясте за Христа кровь свою, яко воду, и тою, яко багряницею, Церковь Христову, яко невесту, украсисте; темже и ныне, увенчаннии неувядаемым венцем безсмертныя славы, присно в неизглаголанней радости с лики ангельскими в небесных селениих водворяетеся, Божественным светом облистаеми и зрением Его доброты неизреченныя наслаждающеся. Сего ради и мы, смиреннии, к вам притекаем и, умильно на святый ваш образ взирающе, молим: вы молите за ны Христа Бога, яко дерзновение к Нему имущии, да вашими святыми молитвами всякаго недуга душевнаго и телеснаго избавимся. Вам бо от Бога дадеся врачебный дар от всяких скорбей с верою к вам припадающия целити, якоже и онаго славнаго мужа от трясавичныя болезни уврачевасте, да и мы, вернии, тожде получивше, почитаем вас, святии мученицы, толика дарования имущих от Христа Бога, Емуже и слава купно со Отцем и Духом Святым всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва 2-я

О велицыи угодницы Божии, святии мученицы Христовы: Феогниде, Руфе, Антипатре, Феостихе, Артемо, Магне, Феодоте, Фавмасие и Филимоне! Вы Царя Христа вернии слуги бысте и подвигом добрым подвизастеся, претерпевше за Него муки; темже, по неложному Его глаголу: идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет, и вы ныне со Ангелы предстоите Владыце Христу и с высоты небесныя славы призираете милостивно на храм ваш и на моляющихся в нем.

Умолите убо Господа Сил Церковь Его Святую и православное Отечество наше сохранити от напастей и бед, от всех враг видимых и невидимых, низложити прелесть неверия и безбожия и стадо Христово избавити от волков, губящих е, глаголющих лукавое доброе, и доброе лукавое, полагающих тьму свет, и свет тьму; от шатания умов, яко трость, ветром колеблемых, и от греховнаго душ разслабления.

Богодарованную благодать чудес ваших, мученицы Христовы девяточисленнии, прострите ко всем нам, верою к вам прибегающим, и вся наша недуги душевныя и телесныя уврачуйте, и вся прошения наша во благо исполните.

Ей, страстотерпцы святии, молите за ны Господа, да низпослет нам Божественную благодать и дар Святаго Духа, всегда немощная врачующаго и оскудевающая восполняющаго, во ежи соделовати нам спасение свое, заступлением Христа Спаса нашего, и избавитися нам от сети вражия и грехов, и помиловатися душам нашим, да и мы купно с вами и всеми святыми прославим Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *